AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 Vasken (ikke kjøkkenvask) har begynt å bli ganske tett, men i og med at jeg bor i studentbolig vil jeg helst være så skånsom mot rørene som mulig (har litt noia for å bruke plumbo da jeg har hørt at det kan stivne hvis man ikke skyller godt nok) noen forslag? Anonymkode: 1835d...052
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Jeg tror jif har en avløpsåpner som er litt mer skånsom. Jeg har ikke prøvd det ut men eksen ordnet med slikt, mener at det var jif avløpsåpner. Anonymkode: 98ba7...fd7
Vox_populi Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 Plumbo rørvask er flytande. Eg brukte han på ein treg vask, og han virka bra.Men dette er daglegvarepodukt, røyrleggjaren har nok betre middel.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 Plumbo rørvask, om den ikke er kjempetett. Er den det, bruk Plumbo gel. Ikke bruk pulver, det er pulveret som kan stivne i vasken. Flytende plumbo går fint. Ha det oppi, la det stå minst 15 minutter, og skyll med varmt vann. Obs: varmt vann fra springen er ikke varmt nok. Kok vann, la det kjøle litt (kokende vann kan få porselen til å sprekke), og hell nedi. Anonymkode: ffc86...535
GammelKaktus Skrevet 4. april 2016 #5 Skrevet 4. april 2016 Jeg åpner alltid opp drar ut dritten som ligger inni og spyler med varmt vann og en oppvaskmaskin kule, vet ikke hva de heter. Funker ikke det så bruker jeg plumbo. Men på badet er det jo som regel en stor klump med hår som ligger i rørene 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 Fjerne årsaken til at det er tett vel! Under vasken skrur du opp vannlåsen og ev noen av de nærmeste rørene og renser ut, monter igjen, og vips så er problemet løst Anonymkode: 2fe01...d9a 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fjerne årsaken til at det er tett vel! Under vasken skrur du opp vannlåsen og ev noen av de nærmeste rørene og renser ut, monter igjen, og vips så er problemet løst Anonymkode: 2fe01...d9a Om problemet ligger i rørene man lett kommer til, ja, men om problemet er lenger nedi rørsystemet, hjelper det fint lite å skru fra hverandre øverste delene. Hos meg går det tett lenger nedi rørsystemet, det er som regel aldri noe nevneverdig guffe i øvre rørdelene. Anonymkode: ffc86...535
Gjest Normalfordeling Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 Du må åpne vannlåsen under vasken og rense der først. Husk å sette en bøtte under for det vil renne litt vann. Når du har renset denne så kan det godt være at du ikke trenger avløpsåpner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå