Gå til innhold

Hvorfor er det ikke fotoboks med trafikklys?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett at i andre land er det fotobokser som går av om man kjører på rødt lys. Så om man vil kjappe seg over så må man gjøre det når det fremdeles er gult, hvis man tar sjansen og kjører akkurat i det det blir rødt så blir man tatt bilde av og man får bot.

Finnes det noen steder i Norge? Det er ikke en dum idé, jeg har sett mange som kjører på rødt lys. 

Anonymkode: 753dc...53f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var et slikt i Trondheim for noen år siden. Men om det fortsatt er, vet jeg ikke. 

Skrevet

Har vi ikke nok fotobokser? Ressurser burde nok blitt benyttet på annet.

AnonymBruker
Skrevet
Den 4.4.2016 at 8.01, Kenta skrev:

Har vi ikke nok fotobokser? Ressurser burde nok blitt benyttet på annet.

For eksempel kan vanlige fotobokser byttes ut med gjennomsnittsmålinger/strekningsATK! 50 % reduksjon i antall drepte og hardt skadde på prøvestrekningene, det kaller jeg effektivt tiltak. 

Anonymkode: 063c6...55c

Skrevet
Den 4. april 2016 at 2.57, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett at i andre land er det fotobokser som går av om man kjører på rødt lys. Så om man vil kjappe seg over så må man gjøre det når det fremdeles er gult, hvis man tar sjansen og kjører akkurat i det det blir rødt så blir man tatt bilde av og man får bot.

Finnes det noen steder i Norge? Det er ikke en dum idé, jeg har sett mange som kjører på rødt lys. 

Anonymkode: 753dc...53f

Interessant spørsmål. Jeg vet det har vært brukt i Norge, men den jeg kjenner til ble tatt vekk.

Vegvesenet pleier ikke droppe slike forsøk så sent i prossessen, så det er sikkert noe lovteknisk som kommer inn.

Skrevet

Dette var i Norge seint på 80, tidlig på 90 tallet. Men, det som visstnok skjedde, var at mange skulle kjøre på "grønt", dvs gult lys, med det til resultat at svært mange ble rævkjørt når de bråbremsa da de skjønte de ikke rakk over på det "grønne" lyset(gult) :P I dag er det svært mange som kjører på rødt, etter å hatt gult ei stund FØR de kommer til krysset, men de stopper ikke så krysset kan tømmes nei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...