Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en del som mener de har sett et spøkelse. Jeg tror ikke på slikt, men de sier nå det. Det er blant annet kjendiser som sier at de har sett dem. De som har sett dem sier hvordan de ser ut og hva klær de har på seg.

Hvordan kan et spøkelse ha klær? De har alltid klær i filmer og bøker også. 

Klær er ikke en del av kroppen til en person, men når sjelen deres liksom går rundt og spøker så fikk den klærne med seg. :klaske: 

De som tror på ånder som man ikke kan se har en bedre sak, fordi ånder har nødvendigvis ikke noe utsende eller noe sånt, jeg tenker på det som en usynlig kraft lagt igjen av et menneske. Men et faktisk spøkelse, mener jeg, utifra det som jeg har lest, har et utsende og har klær på.

Anonymkode: 6dc4b...d04

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo ann på hva et spøkelse er. 

Hvis det er et slags "etterbilde"  av personen i den  dramatiske hendelsen, kan man tenke seg at både klær og mer er med. 

En annen mulighet er at man ser ånden ikke med synet men med sinnet. 

Det man ikke vet noe om kan jo være hva som helst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wanda Sykes hevder å ha sett en mørk dame i gamle klær... altså en slave eller noe sånt. :ohmy:

Anonymkode: 6dc4b...d04

AnonymBruker
Skrevet

Min svigerfar vokste opp på et kjent sted som nå er museum. Det er en kjent sak at det spøker der, og han opplevde det også flere ganger. Han SÅ ingen, men han hørte og opplevde. Derimot så han en dame utenfor, og hadde han ikke vært sammen med en kompis og begge edru, så hadde han ikke trodd det. Hun hadde gammeldagse klær på, stod midt i veien og forsvant foran øynene på dem.

Så hva er forskjellen? Noen snekrer i verkstedet så han ikke får sove som liten gutt og faren går dit med gutten i helene for å be de slutte å jobbe for kvelden og der var det både mørkt og feid og helt ryddig. De ser ingen.

Han ser en dame utenfor, men hun står bare stille uten å lage lyd eller gjøre noe. Er dette to forskjellige fenomener, mon tro? Det ene er en ånd som bråker, de andre en slags avtrykk av noen som var? Hmmm, det er mye vi ikke vet!

Anonymkode: f3c0f...a29

AnonymBruker
Skrevet

Ehm.... Hvorfor har du på deg klær?:fnise:

Jeg ser spøkelser i ulike former ut fra hvordan de selv ønsker å se ut, gir mening at man ønsker å vise seg i det man liker å gå med - om det er dress eller joggebukse. Noen ganger ser jeg i farger, noen ganger som en skygge og noen ganger i hvitt.

Anonymkode: 0c827...3a5

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de er i en slags paralell verden så er det jo ikke så rart at de har klær på. Er det derimot et spøkelse som har levd største deler av livet som nudist så vil man nok se det nakent, for spøkelser en personens "fingerprint" som henger igjen på en måte!

Anonymkode: b2c70...26f

AnonymBruker
Skrevet

Om sjelen hadde kommet som den er så hadde den også vært uten kropp ... tenkt på den?

Eller om hvordan du ville reagert om du hadde sett et nakent spøkelse? Det ville vel kanskje vært en grei måte å kjenne igjen spøkelser fra mennesker, men jeg foretrekker dem med klær på :) 

Jeg tror klærne er med blant annet fordi vi skal kjenne dem igjen. De fleste levende vi har rundt oss har vi ikke sett naken, vi kjenner dem med klær. Klærne sier også litt om hvilken tidsepoke de levde i, de kommer i de klærne de ofte brukte mens de levde.

Anonymkode: 0ce1d...d83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg tror at det går an å se spøkelser som når vi ser andre mennesker. Om gjenferd og ånder skal kunne vise ser, så er det når man kan se de i hodet, feks når man drømmer eller skal til å sovne. 

Anonymkode: 0147a...946

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...