tørkestativ Skrevet 6. april 2016 #21 Del Skrevet 6. april 2016 Eeh...jeg var også arb.ledig( med sykepenger) før jeg fikk 60% stilling. Saksbehandler i nav sa at jeg kunne søke dagpenger så fikk jeg de resterende 40% i dagpenger...skjønner ingenting etter å ha lest her. Men men. Nav er nav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 6. april 2016 #22 Del Skrevet 6. april 2016 Ja, det brevet betyr at du kan jobbe opptil 50 prosent og likevel få dagpenger. Det vil si at om du jobber 49 prosent, få du både lønn og dagpenger. Jobber du 50 mister du dem. Har vært der selv. Fikk jobb 50 prosent og mistet alt. Tjener ca. det samme som jeg fikk hos Nav, men nå er jeg i hvert fall on the roll til å evt få mer jobb. Selv om du kanskje ikke får en høyere prosent, kan det kanskje hende at du en dag får en annen stilling med mer prosent om du gjør en bra jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 6. april 2016 #23 Del Skrevet 6. april 2016 4 minutter siden, tørkestativ skrev: Eeh...jeg var også arb.ledig( med sykepenger) før jeg fikk 60% stilling. Saksbehandler i nav sa at jeg kunne søke dagpenger så fikk jeg de resterende 40% i dagpenger...skjønner ingenting etter å ha lest her. Men men. Nav er nav Oj, seriøst? :O Kanskje du var heldig med din saksbehandler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 6. april 2016 #24 Del Skrevet 6. april 2016 Håper jo det! Var i et tiltak som heter friskmelding til arb.formidling, fordi jeg slet/sliter med diverse ting. Jeg var ganske klar på at jeg helst måtte ha 100% for å kunne leve av lønna, og det var da hun sa dette med dagpengene. Kanskje det er andre regler når man er i et slik tiltak, ikke vet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #25 Del Skrevet 6. april 2016 35 minutter siden, tørkestativ skrev: Eeh...jeg var også arb.ledig( med sykepenger) før jeg fikk 60% stilling. Saksbehandler i nav sa at jeg kunne søke dagpenger så fikk jeg de resterende 40% i dagpenger...skjønner ingenting etter å ha lest her. Men men. Nav er nav Syns det er rart du kan få de resterende 40% fra nav. Da må de ha forandret reglene fra noen år tilbake... Anonymkode: 12efd...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders15 Skrevet 7. april 2016 #26 Del Skrevet 7. april 2016 Nav er trynefaktor. Så reglene skal man ta med en klype salt. Men liker de ikke deg, så sliter du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #27 Del Skrevet 7. april 2016 4 timer siden, Anders15 skrev: Nav er trynefaktor. Så reglene skal man ta med en klype salt. Men liker de ikke deg, så sliter du. Tull. Alle saker vedr stønad behandles sentralt i NAV Forvaltning. Anonymkode: 75e83...f28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #28 Del Skrevet 7. april 2016 Lenken som er postet tidligere i tråden er feil siden den omhandler en situasjon der man ikke har dagpenger men skal søke. Denne omhandler TS sin situasjon: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Relatert+informasjon/n%C3%A5r-kan-du-miste-retten-til-dagpenger Anonymkode: 7fa26...c59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #29 Del Skrevet 7. april 2016 23 timer siden, tørkestativ skrev: Eeh...jeg var også arb.ledig( med sykepenger) før jeg fikk 60% stilling. Saksbehandler i nav sa at jeg kunne søke dagpenger så fikk jeg de resterende 40% i dagpenger...skjønner ingenting etter å ha lest her. Men men. Nav er nav Denne saken er vel annerledes da du ikke var vanlig arbedssøker slik som TS her. Hvis TS skulle fått dagpenger etter å begynt i 60% stilling, så måtte hun vel hatt en 120% stilling før hun ble arbeidssøker (hvis det går an å gå over 100% i beregningen)? Anonymkode: d8ed6...e33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #30 Del Skrevet 7. april 2016 Den 6.4.2016 at 23.42, Stellia skrev: Jeg ringte NAV, og de kunne bekrefte at jeg kan jobbe t.o.m. 50% uten at jeg mister dagpengene. Frustrerende å få svar fra dere som brutalt skriver "du mister dagpengene" når dere tydeligvis ikke aner hva dere snakker om. Ja, en må være kritisk til svarene en får på forumer. Ja generelt på nett. Det kan være greit å spørre litt før en rekker å spørre NAV, men til syvende og sist er det de som kan gi deg det rette svaret som også er tilpasset din situasjon. Godt det ordnet seg for deg! Anonymkode: d8ed6...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellia Skrevet 8. april 2016 Forfatter #31 Del Skrevet 8. april 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, en må være kritisk til svarene en får på forumer. Ja generelt på nett. Det kan være greit å spørre litt før en rekker å spørre NAV, men til syvende og sist er det de som kan gi deg det rette svaret som også er tilpasset din situasjon. Godt det ordnet seg for deg! Anonymkode: d8ed6...e33 Såklart skal man være kritisk til hva som blir skrevet på forum, men jeg forventer at vedkommende er rimelig sikker i sin sak før de poster såpass bastante meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #32 Del Skrevet 8. april 2016 14 minutter siden, Stellia skrev: Såklart skal man være kritisk til hva som blir skrevet på forum, men jeg forventer at vedkommende er rimelig sikker i sin sak før de poster såpass bastante meninger. Du kan forvente hva du vil, og du kan si strengt at alle skal svare korrekt og holde kjeft hvis de ikke vet svaret i stedet for å poste svadasvar. Men fakta er at mange svarer med bullshit, og det er det du må forholde deg til til verden blir perfekt. Anonymkode: d8ed6...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #33 Del Skrevet 8. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan forvente hva du vil, og du kan si strengt at alle skal svare korrekt og holde kjeft hvis de ikke vet svaret i stedet for å poste svadasvar. Men fakta er at mange svarer med bullshit, og det er det du må forholde deg til til verden blir perfekt. Anonymkode: d8ed6...e33 Blablabla.... Anonymkode: 5d66c...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østlandet Skrevet 8. april 2016 #34 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Den 06.04.2016 at 23.42, Stellia skrev: Jeg ringte NAV, og de kunne bekrefte at jeg kan jobbe t.o.m. 50% uten at jeg mister dagpengene. Frustrerende å få svar fra dere som brutalt skriver "du mister dagpengene" når dere tydeligvis ikke aner hva dere snakker om. Skulle akkurat til å svare de, men ser du har fåt rett svar.... Skjønner deg gdt. At du blir oppgitt over de konsekvente bedreviterne her. Konklusjon: Ta ikke KG for gitt. Les mellom linjene og undersøk på altenative måter. Du kan jobbe 50% altså. Men, ikke mer. Endret 8. april 2016 av Østlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #35 Del Skrevet 8. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blablabla.... Anonymkode: 5d66c...f04 Jeg er helt enig med at det er frustrerende med feil svar, men poenget mitt er at det kommer alltid til å være idioter på nettforumer, og at en må ta høyde for det ved å ta det meste med en klype salt, og faktasjekke alt. Anonymkode: d8ed6...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2016 #36 Del Skrevet 8. april 2016 Og at, nei, det burde ikke være nødvendig, men det er det. Anonymkode: d8ed6...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå