Stellia Skrevet 3. april 2016 #1 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Jeg ser det er en lignende tråd nedenfor, men den var ikke identisk min situasjon, så starter derfor en ny tråd Jeg mistet jobben i oljebransjen, og har vært arbeidsledig i ca. 10 mnd. Nå har fått tilbud om 50% jobb i kommunen, og kommer til å takke ja til den. De kunne ikke tilby høyere stillingsprosent, men det er bedre enn ingenting. I brevet jeg fikk fra NAV når jeg ble arbeidsledig, mener jeg å huske det sto det at jeg kunne jobbe inntil 50% for å beholde dagpengene. Fungerer det dermed slik at jeg får 50% i dagpenger og 50% i lønn fra kommunen? Jeg er litt redd for å miste støtten fra NAV. Vil være veldig stramt å leve på kun 50% lønn når jeg har boliggjeld osv. å betjene.... Endret 3. april 2016 av Stellia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 3. april 2016 #2 Del Skrevet 3. april 2016 Du mister dagpenger. I et slikt tilfelle så forstår jeg at det føles som et dillemma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellia Skrevet 3. april 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 3. april 2016 Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev: Du mister dagpenger. I et slikt tilfelle så forstår jeg at det føles som et dillemma. Kan du utdype dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 3. april 2016 #4 Del Skrevet 3. april 2016 Du kan lese på nav.no evt. Men 50% stilling er grensen for å motta dagpenger. Altså mister du dagpenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 3. april 2016 #5 Del Skrevet 3. april 2016 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/dagpenger-n%C3%A5r-du-er-arbeidsledig--893 Her er det utdypt. Det fremkommer at det er noen unntaksregler i linken. Kanksje disse omfatter din situasjon? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellia Skrevet 3. april 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 3. april 2016 1 minutt siden, MapleSirup skrev: Du kan lese på nav.no evt. Men 50% stilling er grensen for å motta dagpenger. Altså mister du dagpenger. Stillingsprosenten er rett under 50%, nærmere bestemt 49%. Rettelse på meg selv. Jeg finner ingenting om dette på nav.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 3. april 2016 #7 Del Skrevet 3. april 2016 1 minutt siden, Stellia skrev: Stillingsprosenten er rett under 50%, nærmere bestemt 49%. Rettelse på meg selv. Jeg finner ingenting om dette på nav.no. Jeg har jo sendt en link der det står. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellia Skrevet 3. april 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 3. april 2016 Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev: Jeg har jo sendt en link der det står. Jeg ser du sendte linken etter at jeg postet siste innlegg, men spesifikt hvor? Jeg har vært inne der tidligere i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 3. april 2016 #9 Del Skrevet 3. april 2016 1 minutt siden, Stellia skrev: Jeg ser du sendte linken etter at jeg postet siste innlegg, men spesifikt hvor? Jeg har vært inne der tidligere i dag... Det kommer frem av linken....Jeg skjønner ikke hva du tenger hjelp til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #10 Del Skrevet 3. april 2016 Hvilken stillingsprosent hadde du i jobben du mistet? Det er 50% av dette som teller. Ikke generelt 50% stilling. Hvis du jobber under grensen kan du fortsatt få noe dagpenger. Men da må du altså fortsatt være reell arbeidssøker. Anonymkode: d8ed6...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 3. april 2016 #11 Del Skrevet 3. april 2016 Jeg får dagpenger de gangene jeg jobber 49%, og ingenting når jeg jobber 51% Ville jobbet mer enn jeg gjør nå, men har ikke råd til å jobbe 51% så da må jeg passe på at jeg ikke jobber for mange timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 3. april 2016 #12 Del Skrevet 3. april 2016 Du må finne ut hvor mange timer dette er Jeg kan bare jobbe 10t hver 14dag før jeg mister mine penger :/ Og den er kjip når jeg nå har hatt ferie i 1 uke(påskeferie, ingen jobb for meg da) og jobber 11t uken etterpå, altså 1t for mye og mister hele utbetalingen min.. (Min er lav, fordi nav ville bare ha % av det som stod i kontrakten, men ikke alle timene jeg hadde jobbet, jobbet nærmere 100%, men kontrakten sa 20... Så tapte sykt mye på det >.> ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellia Skrevet 3. april 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 3. april 2016 (endret) Slettet Endret 3. april 2016 av Stellia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellia Skrevet 3. april 2016 Forfatter #14 Del Skrevet 3. april 2016 14 minutter siden, Chibi skrev: Du må finne ut hvor mange timer dette er Jeg kan bare jobbe 10t hver 14dag før jeg mister mine penger :/ Og den er kjip når jeg nå har hatt ferie i 1 uke(påskeferie, ingen jobb for meg da) og jobber 11t uken etterpå, altså 1t for mye og mister hele utbetalingen min.. (Min er lav, fordi nav ville bare ha % av det som stod i kontrakten, men ikke alle timene jeg hadde jobbet, jobbet nærmere 100%, men kontrakten sa 20... Så tapte sykt mye på det >.> ) Takk for svar Må jeg sende inn kontrakten til NAV, slik at de kan se hvor stor stillingsprosenten er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 3. april 2016 #15 Del Skrevet 3. april 2016 54 minutter siden, Stellia skrev: Takk for svar Må jeg sende inn kontrakten til NAV, slik at de kan se hvor stor stillingsprosenten er? Send bare inn alt de spør etter Eller prat med en veileder på NAV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 3. april 2016 #16 Del Skrevet 3. april 2016 Du må ha mistet 50% eller mer av tidligere arbeidstid, og du finner timetallet ditt i vedtaket fra NAV. Hadde du en vanlig arbeidstid på 37,5 timer kan du nå jobbe 18,75 timer per uke, eller 37,5 timer per meldekort og kun bli trukket for de timene du jobber. Merk at du kun kan føre opp halvtimer, så pass på at du ikke fører på for mye. Grensen går på nøyaktig 50%, så fører du på en halvtime for mye er du over grensen og alt blir trukket. Skriver du på nøyaktig 50% blir du kun trukket for 50%. Du må ikke sende inn kontrakten til NAV, men dersom du har en saksbehandler som følger deg opp kan det være greit for dem å vite at du har fått noe fast. Hva du får utbetalt i dagpenger kommer uansett an på hva du fører på meldekortet. Du referer til den andre tråden, og jeg må si det er litt rart at flere arbeidsgivere plutselig har begynt å tilby stillinger på 49%.. men du kan altså jobbe 50% før du blir trukket (men husk at det er akkurat på 50% grensen går) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 4. april 2016 #17 Del Skrevet 4. april 2016 Det er også viktig å huske på at for å ha rett på dagpenger må du fortsatt være arbeidssøker. Det vil si at du fortsatt må søke jobber, delta på de tiltak NAV eventuelt setter i gang og du er pliktig å ta alle typer jobber dersom det betyr at du får mer enn 50%. Ellers henger jeg helt med på det applestories skriver over her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #18 Del Skrevet 6. april 2016 Den Sunday, April 03, 2016 at 23.10, Stellia skrev: Jeg ser det er en lignende tråd nedenfor, men den var ikke identisk min situasjon, så starter derfor en ny tråd Jeg mistet jobben i oljebransjen, og har vært arbeidsledig i ca. 10 mnd. Nå har fått tilbud om 50% jobb i kommunen, og kommer til å takke ja til den. De kunne ikke tilby høyere stillingsprosent, men det er bedre enn ingenting. I brevet jeg fikk fra NAV når jeg ble arbeidsledig, mener jeg å huske det sto det at jeg kunne jobbe inntil 50% for å beholde dagpengene. Fungerer det dermed slik at jeg får 50% i dagpenger og 50% i lønn fra kommunen? Jeg er litt redd for å miste støtten fra NAV. Vil være veldig stramt å leve på kun 50% lønn når jeg har boliggjeld osv. å betjene.... Du mister de Anonymkode: ac4d9...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #19 Del Skrevet 6. april 2016 Du kan jobbe inntil 50%, altså tom 50% uten å miste alle dagpengene. Du vil jo få forkorting time mot time du jobber. Anonymkode: 75e83...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellia Skrevet 6. april 2016 Forfatter #20 Del Skrevet 6. april 2016 Jeg ringte NAV, og de kunne bekrefte at jeg kan jobbe t.o.m. 50% uten at jeg mister dagpengene. Frustrerende å få svar fra dere som brutalt skriver "du mister dagpengene" når dere tydeligvis ikke aner hva dere snakker om. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå