Gå til innhold

Jeg er så flau..

Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Er så flau... Jeg og samboer bor hos svigers mens vi venter på at huset blir ferdig bygget, og vi har bodd hær i snart 1 år. Husbygging tar mye av tiden vår, og det har sett helt jævlig ut på rommet vi bor på den siste tiden. Mens vi har vært borte, har de nå vært inne på rommet vårt, og da sett for en svinesti vi lever i... De har enda ikke sagt at de har vært på rommet, og tviler på at de noen gang kommer til å si noe. Jeg er så flau, vet ikke om jeg kommer til å klare å se de i øynene igjen! De har veldig gammeldags syn på vasking/renhold, og her er det svigermor som står for alt, og tror derfor jeg synes det er ekstra ubehagelig. Vi skal selvfølgelig skjerpe oss og ikke leve som griser fra nå av, men hva gjør jeg? Så utrolig ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de ikke vet at du vet at de har vært der, ville jeg tatt det opp i en samtale om kort tid. Bare nevn at du skal bruke kvelden på å endelig få orden på rommet deres, og at du er kjempeflau over at du har latt det bli så ille. Husprosjektet og jobb(eller noe) har vært så altoppslukende for tiden, at du har nedprioritert vask og stell av rommet helt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

si det rett ut som det er, at det har gått så mye tid til huset at andre ting har blitt glemt. Si at rommet deres har vært rotete i det siste men at dere skal skjerpe dere og priotere å ha et rent rom! Så sier du hvor takknemlig du er for å kunne bo der!

Anonymkode: 6f03c...098

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler jeg må si noe, men bare tanken gjør meg fysisk dårlig. Har lyst til å kaste opp... Jeg er nok ganske pysete når det kommer til slike ting. Tenkte litt på å bare rydde, uten å behøve å si noe... Jeg er så ukomfortabel at jeg ikke tør å hente meg noe å drikke engang...

Anonymkode: 5b7d0...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler jeg må si noe, men bare tanken gjør meg fysisk dårlig. Har lyst til å kaste opp... Jeg er nok ganske pysete når det kommer til slike ting. Tenkte litt på å bare rydde, uten å behøve å si noe... Jeg er så ukomfortabel at jeg ikke tør å hente meg noe å drikke engang...

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt sikkert helt fint! Sønnen min og kjæresten hans bor hos oss nå, innimellom står døren åpen til rommet deres noe som avslører at de så langt fra holder min standard til rydding og vasking, men dem om det! Dersom det direkte flyter av organisk søppel der inne gir jeg beskjed, ellers får de leve i sitt eget rot! :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor gamle er dere? Er det virkelig ok at svigers valser inn på rommet deres, selv om det er i deres eget hus? Kan fort ligge både dopapir (etter både sex, snyting og så videre) samt skitne truser, osv på et soverom. Ikke så gøy for noen at de bare går inn der. Hva skulle de ha, og hvorfor vet du at de har vært der?

Anonymkode: 513c6...c2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får det til å høres ut som en søppelplass. Det kan da vel ikke ha vært så ille som du mener det er? 

Anonymkode: 7f5cf...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere? Er det virkelig ok at svigers valser inn på rommet deres, selv om det er i deres eget hus? Kan fort ligge både dopapir (etter både sex, snyting og så videre) samt skitne truser, osv på et soverom. Ikke så gøy for noen at de bare går inn der. Hva skulle de ha, og hvorfor vet du at de har vært der?

De fleste kaster brukt papir og legger skittentøy i en skittentøysbeholder. 

Anonymkode: 7f5cf...e64

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her :)
Jeg har så mange ulike følelser på en gang... Fra å være flau over at de har sett hvordan vi har det, til å være sint for at de har gått inn på rommet uten å selv være hjemme, trist for at vi har latt det gå så langt uten å rydde, glad for at vi har fått det fint igjen ved å ta i et skikkelig tak, osv. Vi har personlige ting (om man kan si det sånn, beklager detaljer), og jeg kveles av tanken på hvordan situasjonen ville vært hvis dette hadde stått fremme for eksempel... Vi er relativt unge, hvor vi begge er i midten av 20-årene. Jeg har valgt å ikke si noe, og samboer synns heller ikke det var nødvendig, men personlig synns jeg fortsatt det er ubehagelig. De har vært inne og byttet noe, og dette byttet er så tydelig at man kan ikke ta feil :fnise: Det har vært mange episoder (naturligvis) som ikke har vært like kul når man bor hos svigers, men tror denne tar kaka for min del. Er kanskje litt drama...:POg jeg har selvfølgelig ikke lyst til å virke utakknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan fort ligge både dopapir (etter både sex, snyting og så videre) samt skitne truser, osv på et soverom.

Fremme? Nei, da er man en gris.

Anonymkode: e8737...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva med å rydde og vaske rommet sikkelig, for så å la døra stå åpen? På den måten viser dere svigers at dere har tatt tak i det, uten å måtte ta en direkte samtale.

Anonymkode: b176b...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den ‎04‎.‎04‎.‎2016 at 21.40, AnonymBruker skrev:

Fremme? Nei, da er man en gris.

Anonymkode: e8737...c91

Når man er alene hjemme? Da er du veldig pedantisk.

TS: De aller fleste har det rotete enkelte dager,

Anonymkode: 3d74e...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Den ‎04‎.‎04‎.‎2016 at 18.45, AnonymBruker skrev:

Det er nok litt annerledes enn ellers når de bor hos svigers. De har likevel krav på at privatlivet respekteres og at det ikke snokes, men det høres ut som de har gjort det de måtte ordne og gå igjen :).

Anonymkode: 3d74e...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...