AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Jeg vet ikke hva som feiler meg eller hva som er grunnen til at det skjer, det kan være så mangt. Men helt jævlig å ha det sånn i dating sammenheng. Det pleier å gå fint når jeg drikker og sånn så slapper jeg helt av og kan prate som en foss, engasjere meg etc helt normalt, men når angsten kommer så er det som at den topper seg inni meg så jeg får problemer med å snakke. Det stopper bare helt opp, klarer ikke engasjere meg og føler meg som en ufølsom idiot med null engasjement. Skjønner ikke hva som skjer og det er så kleint og stress at jeg må bare komme meg fort vekk. Det dreper selvbildet mitt, noen som har hatt det på lignende måte? Hvordan fixer dere det isåfall? Anonymkode: cd063...72b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Du er redd for at du ikke er bra nok. Men du er det. Du er bra nok! Anonymkode: 1e628...8fe 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 Høres ut som sosial angst. Jeg har kommet meg ut av det, det kan du og Det som funket for meg var bare å kaste meg ut i slike situasjoner der jeg ble keitete og klein (i mitt hode). Nå er angsten så å si vekk, og det gikk fort, mtp. på hvor mange år jeg hadde det. Google deg litt rundt også, det ligger mange bøker i PDF-filer som kan være til hjelp. Anonymkode: 0fc2f...bae
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er redd for at du ikke er bra nok. Men du er det. Du er bra nok! Anonymkode: 1e628...8fe <3 <3 <3 <3 tusen takk. Har mange ting i livet mitt som får meg til å føle at jeg ikke er det. Selv om jeg tenker positivt og er glad etc, så kommer angsten uansett som en sånn ett varsel om at jeg ikke må glemme at jeg er helt fucked egentlig. TS Anonymkode: cd063...72b 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #5 Skrevet 4. april 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som sosial angst. Jeg har kommet meg ut av det, det kan du og Det som funket for meg var bare å kaste meg ut i slike situasjoner der jeg ble keitete og klein (i mitt hode). Nå er angsten så å si vekk, og det gikk fort, mtp. på hvor mange år jeg hadde det. Google deg litt rundt også, det ligger mange bøker i PDF-filer som kan være til hjelp. Anonymkode: 0fc2f...bae Takk for svar Føler ikke at det er helt dèt heller, siden jeg takler sosiale situasjoner, er vel heller mer ift dating og litt anstrengt forhold til menn kanskje? Vet ikke jeg, men takk for tips, skal sjekke ut værtfall Anonymkode: cd063...72b
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Føler ikke at det er helt dèt heller, siden jeg takler sosiale situasjoner, er vel heller mer ift dating og litt anstrengt forhold til menn kanskje? Vet ikke jeg, men takk for tips, skal sjekke ut værtfall Anonymkode: cd063...72b Hvorfor anstrengt forhold til menn? Anonymkode: 61186...9b0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor anstrengt forhold til menn? Anonymkode: 61186...9b0 Pga overgrep i barndom og ungdomsårene og mobbing TS Anonymkode: cd063...72b
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga overgrep i barndom og ungdomsårene og mobbing TS Anonymkode: cd063...72b Veldig leit å høre får vondt av å høre sånne ting. Håper blir kjent med en ordentlig snill fyr en gang Dersom du er nervøs og får litt snakkestopp under en date, syns jeg, som mann, det bare er positivt og søtt. Det viser bare at du bryr deg om daten, i tilegg til at jeg kan kjenne meg igjen i situasjonen. Kan selv være nervøs på date. Og husk på at du gjerne tenker mer over "kleine" ting du selv sier, enn den du er på date med. Har du vært på mange dates? Anonymkode: 61186...9b0 2
Gjest Spiderman Skrevet 4. april 2016 #9 Skrevet 4. april 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: <3 <3 <3 <3 tusen takk. Har mange ting i livet mitt som får meg til å føle at jeg ikke er det. Selv om jeg tenker positivt og er glad etc, så kommer angsten uansett som en sånn ett varsel om at jeg ikke må glemme at jeg er helt fucked egentlig. TS Anonymkode: cd063...72b Tror det beste du kan gjøre er å lære deg å få fokuset vekk fra det som skjer i hodet ditt når du blir stresset. Det er noe man må øve på, men til gjengjeld ungår du å legge unødvendig mye press på deg selv, og det du sier blir mer naturlig og ekte.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig leit å høre får vondt av å høre sånne ting. Håper blir kjent med en ordentlig snill fyr en gang Dersom du er nervøs og får litt snakkestopp under en date, syns jeg, som mann, det bare er positivt og søtt. Det viser bare at du bryr deg om daten, i tilegg til at jeg kan kjenne meg igjen i situasjonen. Kan selv være nervøs på date. Og husk på at du gjerne tenker mer over "kleine" ting du selv sier, enn den du er på date med. Har du vært på mange dates? Anonymkode: 61186...9b0 Takk for det <3 Det håper jeg og Jeg får ikke bare en liten snakkestopp, når jeg får skikkelig angst stopper det HELT opp..og da avsutter jeg daten og drar når det blir å gale. Ikke alltid det blir sånn, men er som oftes nervøs og det tar lang tid før jeg klarer å slappe litt av. Er det alkohol med i bildet så er det ingen problem :P, men desto værre angst når den slutter å virke Har datet 3 stk ila av ett år og no den fjerde, men vet ikke enda om vi skal treffes igjen, tar det som det kommer. Har veldig blandede følelser av å date, men kan ikke la vær pga dette, for da blir det hvertfall ikke bedre :/ Anonymkode: cd063...72b
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #11 Skrevet 4. april 2016 8 timer siden, Plaskebrus skrev: Tror det beste du kan gjøre er å lære deg å få fokuset vekk fra det som skjer i hodet ditt når du blir stresset. Det er noe man må øve på, men til gjengjeld ungår du å legge unødvendig mye press på deg selv, og det du sier blir mer naturlig og ekte. Tusen hjertelig takk for tips! <3 Den føler jeg er pretty much spot on Ts Anonymkode: cd063...72b
Rammfrø Skrevet 4. april 2016 #12 Skrevet 4. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig leit å høre får vondt av å høre sånne ting. Håper blir kjent med en ordentlig snill fyr en gang Dersom du er nervøs og får litt snakkestopp under en date, syns jeg, som mann, det bare er positivt og søtt. Det viser bare at du bryr deg om daten, i tilegg til at jeg kan kjenne meg igjen i situasjonen. Kan selv være nervøs på date. Og husk på at du gjerne tenker mer over "kleine" ting du selv sier, enn den du er på date med. Har du vært på mange dates? Anonymkode: 61186...9b0 Dette var veldig fint skrevet. Skulle ønske flere mennesker tenker som deg. Vet om flere kvinner og menn som synes snakkestopp er verdens verste ting.. De synes det er kleint, pinlig, dumt, negativt, turn-off, osv. Man trenger ikke snakke konstant. En snakkepause i ny og ne er helt innafor! 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #13 Skrevet 4. april 2016 4 minutter siden, Rammfrø skrev: Dette var veldig fint skrevet. Skulle ønske flere mennesker tenker som deg. Vet om flere kvinner og menn som synes snakkestopp er verdens verste ting.. De synes det er kleint, pinlig, dumt, negativt, turn-off, osv. Man trenger ikke snakke konstant. En snakkepause i ny og ne er helt innafor! Keinhet oppstår ofte fordi to mennesker anstrenger seg for å late som en situasjon ikke er rar når den er det. Man må egentlig bare godta at når to ukjente folk møtes så blir det ofte rart. Påpeker man at det er kleint så slipper man ihvertfall å anstrenge seg ved å late som lengre og det er gull verdt Anonymkode: fdcfa...e69 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #14 Skrevet 5. april 2016 Må bare for nevnt en ting som også gjør det mye vanskeligere og at jeg får skikkelig prestasjonsangst. Vet det høres helt løkt ut når jeg sier det sånn, men det er helt reelt og trigger angsten en god del og gjør saken enda værre. Er jo medlem av ett dating nettsted og flere "høy status" folk tar kontakt, folk som mange vet hvem er, og som jeg noen ganger har mange felles bekjente med og som har en slags "kjendis" status. Har kule jobber og høy sosial status.Han jeg har vært på en date no, er en sånn, og jeg vet ikke om jeg tørr å gå på flere dater med han. For så har du meg, jobbsøker, prøver å bygge meg opp ett nettverk fra bunn, har ca ingen familie og har har opplevd mye dritt fra dag en, har angst osv. Ser på megselv som strake motsetningen. Jeg føler skjebnen min er ondskapsfull og "leker" med livet mitt, har det morro på min bekostning. Det er også fedre fra klassen(e) til barn* mitt/mine osv. Jeg vet ingen tvinger meg til å date noen eller må svare etc, men føler jeg ikke kan avvise de helt, spesielt når det gjelder fedre fra klassen, må jo være høflig hvertfall. Og de andre, er jo ofte at jeg tenker at de er flotte og fine mennesker som jeg i en problemfri verden hadde truffet uten problem, men sånn er jo det ikke. Får skikkelig prestasjonsangst Kanskje jeg burde bare slette profilen? Problemet er prestasjonsangsten og forventingspress, redd for å bli gjennomskuet som angstfull og veik. Eller at jeg lurer folk, eller fornærmer noen e.l fordi jeg svarer de høflig, men prøver å unngå å date. Anonymkode: cd063...72b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå