Julie Skrevet 22. oktober 2004 #1 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hei! Hadde en tråd her tidligere om mus i huset. Fikk tatt èn, men det er tydeligvis flere...I kjelleren under soverommet og på kjøkkenet. Må ærlig si at jeg synes det hele er utrivelig. Hadde besøk fra skadedyrkontrollen i dag, gratis befaring. De ga meg et pristilbud på 1700 kr. Har ikke hørt med huseier ennå, men tviler på at han er villig til å betale det. Hva ville dere gjort? Noen som vet om leier har noen rettigheter i en sånn sak? Mvh Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. oktober 2004 #2 Del Skrevet 22. oktober 2004 Utleier må da synes at det er en fordel om skadedyr fjernes fra huset? Hvis min leieboer hadde fortalt at det var mus i huset, så ville jeg selvsagt gjort mitt for å rette opp. I alle fall om det var et stort problem. EN mus er ikke et stort problem, men at det bor mange mus i kjelleren er ikke noen bagatell. Men jeg ville satt pris på å få skaffe hjelpen selv (slik at jeg hadde hatt kontroll på utgifter o.l.) og evt. fått sjansen til å rette opp på egenhånd (feller, gift osv). Kanskje dere kan spleise? Hvis du tror at huseieren er negativ til å betale dette, så kan du jo si at du er villig til å betale en del av summen (selv om jeg slett ikke synes at dette er ditt ansvar). Er ikke helt sikker på hvordan reglene er. Står det noe i kontrakten din kanskje? Om vedlikehod? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 22. oktober 2004 #3 Del Skrevet 22. oktober 2004 Les husleielovn og du vil finne ut at dette er huseiers ansvar. Orker ikke lete den frem nå, men den ligger på www.lovdata.no som alle andre av norges lover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julie i.i. Skrevet 22. oktober 2004 #4 Del Skrevet 22. oktober 2004 Vel, han sa bare at jeg måtte fortsette å kjøre på med gift og feller.. Eieren bor i en annen by og er ikke her så ofte, derfor jeg tok kontakt med et skadedyrfirma. I tillegg er dette snakk om en liten plass så det er ikke så mange skadedyrfirma å velge mellom.. Mus yngler jo hele året og den tanken gjør meg en smule urolig ja. Mannen fra skadedyr firmaet sa den type gift jeg bruker (temus) kan musene hamstre og derfor ikke var så effektiv. Den de brukte "måtte" musene spise med èn gang. En slags mellomting hadde kanskje vært å dratt inn til byen og oppsøkt et skadedyrfirma med egen butikk og kjøpt noen midler derfra? Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå