AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Det er jo vanlig å la sult- og metthetsfølelsen styre hvor mye man spiser. Likevel lurer jeg på hvor stor treningsmengde som skal til for at personen må "passe på" å få i seg nok mat? Jeg har nettopp økt treningsmengden min, og så langt føles det greit å spise som jeg har gjort før. Men likevel lurer jeg på om noen har meninger/råd angående dette, da jeg er opptatt av å bevare helsen min, og ikke gå på en smell pga. for mye trening og lite næring. Ønsker ikke å opp eller ned i vekt eller noe, så vet dere det I gjennomsnitt har jeg ca. 5-6 løpeøkter i uka, og det blir rundt 4 mil tilsammen. I tillegg trener jeg styrketrening (helkropp) 3-4 ganger per uke, og 1-2 gruppetimer (oftest aerobic, utholdende styrketrening, step-timer på ca. 45 minutter). Er dette en treningsmengde hvor jeg bør passe på matinntaket, eller er det en normal treningsmengde som folk flest har? Anonymkode: ecc51...479
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo vanlig å la sult- og metthetsfølelsen styre hvor mye man spiser. Likevel lurer jeg på hvor stor treningsmengde som skal til for at personen må "passe på" å få i seg nok mat? Jeg har nettopp økt treningsmengden min, og så langt føles det greit å spise som jeg har gjort før. Men likevel lurer jeg på om noen har meninger/råd angående dette, da jeg er opptatt av å bevare helsen min, og ikke gå på en smell pga. for mye trening og lite næring. Ønsker ikke å opp eller ned i vekt eller noe, så vet dere det I gjennomsnitt har jeg ca. 5-6 løpeøkter i uka, og det blir rundt 4 mil tilsammen. I tillegg trener jeg styrketrening (helkropp) 3-4 ganger per uke, og 1-2 gruppetimer (oftest aerobic, utholdende styrketrening, step-timer på ca. 45 minutter). Er dette en treningsmengde hvor jeg bør passe på matinntaket, eller er det en normal treningsmengde som folk flest har? Anonymkode: ecc51...479 Kjøp noen bøker og lær om dette ordentlig ..ikke fisk etter råd fra folk her inne som knapt vet opp eller ned på et kalori. Du vil bare få noen hinsides råd om å ete 147 kalorier o.l...det er ikke verdt det. Anonymkode: 33851...ac5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp noen bøker og lær om dette ordentlig ..ikke fisk etter råd fra folk her inne som knapt vet opp eller ned på et kalori. Du vil bare få noen hinsides råd om å ete 147 kalorier o.l...det er ikke verdt det. Anonymkode: 33851...ac5 Jeg spør ikke om råd her fordi jeg lurer på om noen generelt har litt mer peiling enn meg, fordi jeg selv har null peiling Aner ikke om treningsmengden min er unormalt høy eller om den er helt normal, og ønsker derfor noen andres syn på dette. Det er ikke SÅ viktig at jeg kjøper noen bøker og begynner å studere dette. Anonymkode: ecc51...479
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør ikke om råd her fordi jeg lurer på om noen generelt har litt mer peiling enn meg, fordi jeg selv har null peiling Aner ikke om treningsmengden min er unormalt høy eller om den er helt normal, og ønsker derfor noen andres syn på dette. Det er ikke SÅ viktig at jeg kjøper noen bøker og begynner å studere dette. Anonymkode: ecc51...479 Du må nesten det ...de rette rådene vil du ikke forstå før du har skaffet deg bedre forutsetninger til å kunne skjønne dem. Så det er egentlig ingen vei utenom. Hadde det fantes en lett snarvei på det du spør om så hadde du ikke fått den snarveien gratis Anonymkode: 33851...ac5
Emalje Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 Min personlige mening er at det høres ut som om du trener mye, og trenger å spise mer! Det gjorde i hvert fall jeg da jeg trente så mye (: Du kan jo sjekke med en app som Lifesum eller Myfitnesspal, sette deg på "hold vekt"-modus og skrive inn treningsmengde og matinntak? 1
Jacuzzi Skrevet 3. april 2016 #7 Skrevet 3. april 2016 Hva med å bare se hvordan ting går, mens du veier deg jevnlig? Hvis du begynner å gå ned i vekt - spis mer. Og omvendt. Du vil nok merke raskt nok hvordan kroppen din reagerer. 3
Gjest Runforit Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 Kommer an på utgangspunktet. Er du overvektig og spiser likt som alltid så vil du gå sakte, men sikkert ned ved å trene i tillegg til mye mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå