AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Hei Jeg er i et lite dilemma for valg videre i livet. Jeg er 22 og har søkt på høyere studier til høsten. Noen høgskoler er 3-5 timer unna andre er alt fra 12 til 20 timer med bil. Mine sjanser er størst for å komme inn på den skolen som ligger lengst unna, altså 20 timer. Jeg får svar i midten av mai på opptaket, så mitt dilemma er: Hvis jeg kun kommer inn på den skolen som ligger 20 timer unna, burde jeg da vente et år, forbedre karakterer og spare opp penger? På grunn av økonomiske grunner bor jeg fortsatt hjemme og det er selvfølgelig ikke ideelt i lengden. Jeg er klar for å flytte ut, men jeg vet at jo mer penger jeg har jo enklere vil det være for meg å flytte. Samtidig er det stressende å måtte vite at jeg må bo hjemme ennå et år. Jeg er over halvveis med lappen, og håper på å få den før sommeren. I tillegg flytter jeg med to hunder så med tanke på økonomien må jeg også klare å forsørge disse. Jeg får stipend, og jeg regner med å ha rundt 80 000 frem til August ved skolestart. Hva er deres tanker rundt dette? Burde jeg vente et år eller starte dette året? Anonymkode: 9f354...ef8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 Har du tenkt å reise hjem ofte til en kjæreste e.l.? Ellers ser jeg ingen grunn til at du skal vente pga avstand. Start på studiene til høsten og kom i gang med resten av livet Anonymkode: 47f98...589
Attami Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 Jo lengre du jobber jo værre er det å begynne å studere igjen. Ta fart og studere fra august iår. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå