AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Oppdaget når jeg så på selvangivelsen min at det står 'samboers personnr: (min ekssamboerspersonnr)' på selvangivelsen min. La merke til det først nå og det har vært slutt i over 3 år! Hvordan blir jeg kvitt dette? Søkte litt rundt på nettet, men fant ingenting om det... Anonymkode: 5e034...2ec
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Du kontakter skatteetaten omgående. Gå og se på dine gamle selvangivelser om samme feilen er gjort der. Anonymkode: e5376...b5d
Million Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 (endret) 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdaget når jeg så på selvangivelsen min at det står 'samboers personnr: (min ekssamboerspersonnr)' på selvangivelsen min. La merke til det først nå og det har vært slutt i over 3 år! Hvordan blir jeg kvitt dette? Søkte litt rundt på nettet, men fant ingenting om det... Anonymkode: 5e034...2ec Kan det være at han ikke har meldt adresseendring hos Folkeregisteret? Står han fremdeles med adresse til deg? Ellers bør du melde fra til Skatteetaten at dere ikke er samboere lenger. Det er dessverre kjempelang ventetid på telefonen i disse selvangivelses-dager, så det kan ta litt tid. Du kan prøve å logge deg inn på dine sider på Skatteetaten.no, og sende en skriftlig melding til de der (det er en såkalt trygg og sikker løsning å sende der fra innlogget side, når man skal sende sensitive opplysninger som personnummer). Be om å få skriftlig bekreftelse på at de har lest og utført det du ber om, dvs fjernet han fra samboerstatus med deg. Endret 3. april 2016 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kontakter skatteetaten omgående. Gå og se på dine gamle selvangivelser om samme feilen er gjort der. Anonymkode: e5376...b5d Ja, det har stått slik i 3 år! jeg må jo være helt idiot. Når vi gikk fra hverandre leverte vi skriftlig melding om at vi hadde flyttet fra hverandre. Jeg tenkte dermed ikke noe mer over det. Har han innsyn i noe av mitt? Har det noe å si for skatteoppgjøret/osv? Anonymkode: 5e034...2ec
Million Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det noe å si for skatteoppgjøret/osv? Anonymkode: 5e034...2ec De to tingene jeg tenker på kan ha betydning for skatteoppgjøret, er om dere hadde evt gjeld sammen (fordeling av gjeldsrenter og fradrag på skatten for det) og om dere hadde/har barn sammen. Du har, hvis dere har barn, gått glipp av aleneforsørger-goder. Men du nevner ingenting om hverken gjeld eller barn, det regner jeg med du hadde gjort hvis dere hadde, så da kan ikke jeg komme på noe annet som skulle påvirke skatteoppgjøret ditt.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 34 minutter siden, Million skrev: De to tingene jeg tenker på kan ha betydning for skatteoppgjøret, er om dere hadde evt gjeld sammen (fordeling av gjeldsrenter og fradrag på skatten for det) og om dere hadde/har barn sammen. Du har, hvis dere har barn, gått glipp av aleneforsørger-goder. Men du nevner ingenting om hverken gjeld eller barn, det regner jeg med du hadde gjort hvis dere hadde, så da kan ikke jeg komme på noe annet som skulle påvirke skatteoppgjøret ditt. Vi hadde gjeld sammen da vi eide leilighet, men han kjøpte meg ut, jeg flyttet og meldte adresseendring. Vi har ikke barn. Takk for all hjelp. Skal ringe i morgen å høre. For to år siden sa banken at han fortsatt stod som samboer i deres register, men da fjernet de det. Jeg trodde alltid det gikk automatikk i slike ting, men i dag føles det ut som jeg har møtt et spøkelse fra fortiden. Anonymkode: 5e034...2ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå