Nigella Skrevet 22. oktober 2004 #1 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg synes det er så koselig å få noe som noen har laget selv i julegave. Har de senere år fått vin, såper, stearinlys, "posepose", strikkede sokker, steinbilde, troll, duker, dekorerte krus og sikkert mere jeg ikke kommer på. Selv har jeg strikket tøfler og laget noen tovede vesker som jeg skal gi bort i julegaver i år. Har planer om å sy noen duker på symaskinen også hvis tiden strekker til. Noen andre som mekker gaver selv?
glaciera Skrevet 22. oktober 2004 #2 Skrevet 22. oktober 2004 Iår blir det nok noen spiselige hjemmelagede gaver. Jeg strikker litt også, til personer jeg vet vil sette pris på det. Min rettesnor er at jeg ikke lager og/eller gir bort noe som ikke kan brukes. Ingen pyntegjenstander her i gården! jeg liker ikke pyntegjenstander selv og vil ikke ha noen - vil bare ha pene bruksgjenstander som kan ta seg ut når de ikke "jobber" :oops: (Jeg vet jo at mange eeelsker pynt, da, og da er det jo greit!)
Gjest Hulderjenta i.i Skrevet 22. oktober 2004 #3 Skrevet 22. oktober 2004 I år blir det en del hjemmelagede gaver! Strikkede vesker som jeg tover. :D
Gjest Hulderjenta i.i Skrevet 22. oktober 2004 #4 Skrevet 22. oktober 2004 Har også tenkt å strikke en slange til en liten jente. Mulig det er best å sy en sånn slange, men jeg skal prøve meg på å strikke en av restegarn, så den får forskjellige farger. Skal fylle den med vatt og kjøpe øyner og sy på en sånn typisk slangetunge av filt. :D Tror jeg skal få det til!
Usikker Skrevet 22. oktober 2004 #5 Skrevet 22. oktober 2004 Og jeg holder på å sy puter i alle størrelser og fasonger til tantebarnas nye lekerom De skal være til "lese-kroken"
Arkana Skrevet 22. oktober 2004 #7 Skrevet 22. oktober 2004 Nei, sjelden. Mest fordi jeg ikke er så fryktelig interessert i hjemmelagede gaver selv, men også fordi jeg har lyst å gi folk det de ønsker, og det er ingen som ønsker seg noe hjemmelaget.
Windy Skrevet 23. oktober 2004 #8 Skrevet 23. oktober 2004 Jeg har tenkt å gi noen selvlagde gaver i år. Kalendere til to av småsøsknene mine (har ikke helt tenkt ut hvordan enda), og til tantene mine skal jeg kjøpe fine/kule tøyservietter og lage serviettringer selv. Jeg så det på Äntligen Hemma, de passer utmerket til både min stil, og tantene sin stil Det er mye bra tips på hjemmesiden der: www.tv4.se/antligenhemma De har dessverre ikke direkte linker til tipsene, men det skal gå fint å finne frem!
Catzy Skrevet 31. oktober 2004 #10 Skrevet 31. oktober 2004 Jeg har tenkt å gi noen selvlagde gaver i år. Kalendere til to av småsøsknene mine (har ikke helt tenkt ut hvordan enda) Tips: Finn 12 sitater som du liker. Skriv ett sitat for hver måned + navn på måneden på ark. Scann inn. Bruk Word til å lage liggende ark, og legg inn 3 sitater på hver side. Skriv inn datoene med pc'en. Print ut på farget papir, og klipp ut. Man kan drive storproduksjon av sånt, og de fleste jeg har gitt det til, har blitt veldig fornøyde. Catzy
Gjest MrsL Skrevet 31. oktober 2004 #11 Skrevet 31. oktober 2004 Har aldri laget julegaver, desverre....med mine ti tommeltotter er jo det umulig
Tuddelidu Skrevet 31. oktober 2004 #12 Skrevet 31. oktober 2004 Jeg bruker å lage gaver til de beste venninnene mine. Jeg tør ikke skrive hva de får i år (av frykt for smugtittere ), men i fjor laget jeg gelelys, og året før der kjøpte jeg rosa g-streng/hotpants som jeg tegnet på. i tillegg sydde jeg på små øyne som titter opp av buksa hver gang man bøyer seg slik at trusekanten synes - disse ble svært godt mottatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå