AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #1 Skrevet 3. april 2016 Nå blir katta 20 år til sommeren, men i det siste ligger han bare på badet(der det er varmekabler). Tror dere han snart skal dø? Noen som vil dele hva deres dyr gjorde før de døde? Anonymkode: 273b2...0bd
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #2 Skrevet 3. april 2016 Jeg har ingen fasit, men av erfaring vet jeg at gamle katter gjerne sliter litt med vonde ledd og dermed elsker de å ligge på varmt underlag. Så lenge katten ellers er frisk, så skal den nok ikke dø. Men, er du usikker, ta en sjekk hos dyrlegen Anonymkode: ba6e0...350
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #3 Skrevet 3. april 2016 Katten vår gikk hjemmefra før han gikk bort. Har hørt at katter ofte gjemmer seg da de blir dårligere. Anonymkode: 3a3bb...5a1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 Det er lurt å ta med (særlig) gamle katter på årlig sjekk hos veterinæren. Når en katt endrer på vanene sine så er det ofte et tegn på at noe er galt, de er eksperter på å skjule at de er skadet eller syke. Tenk på det slik, om det er slik at gamlepus snart skal dø er det bedre om du får vite det på forhånd, så kan du kanskje spare han for mye smerte på slutten. En av mine katter lå også mye på varmekablene, og hadde mindre energi. En annen som før var kosete, ble veldig gretten. De hadde hhv. kreft og nyresvikt. Anonymkode: 55dec...0b4
FlikkFlakk Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 Ta han med en tur til dyrlegen så du får sjekket han. Mange katter elsker å ligge på varmekablene og kose seg
goodbye_kitty Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 Min hunnkatt på 20 mistet rett og slett livsgleden, og lå bare og sov. Opp til den tid hadde hun vært veldig aktiv og fanget rotter og mus nesten til det siste. Fant aldri ut hva hun feilte, men vi syns det var best å la henne få slippe da, hun hadde hatt et langt og godt liv. Hannkatten min ble avlivet da han var 17 år. Han hadde blitt veldig tynn og skreik av smerter når han gikk på do. Viste seg å være nyresvikt.
Perelandra Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 Katten min ble mye tynnere det siste halvåret. Han var i utgangspunktet ganske svær, så i starten syntes jeg bare det var bra, men etter hvert fikk jeg mistanke om at det kunne være noe galt. Jeg merket også at han ble slappere kroppen. Når jeg løftet pus, hang han bare slapt i armene mine uten å gjøre motstand. Han gjemte seg bort mer enn vanlig, og la seg under sofaen eller senga. Den aller siste tida ble han tungpustet og mistet matlysten helt. Da skjønte jeg at tida var inn for å ta farvel, og hjelpe han over til de evige jaktmarker. Det er litt over et år siden nå, men kjenner fortsatt at jeg blir trist av å skrive om den siste tida med pus. Selv om han var dødssyk, var han veldig kosete, og malte høylydt. Jeg fikk tydelig se at katter maler ikke bare når de er glade, men også når de er syke og søker trøst. Når det gjelder din egen katt TS, trenger det ikke bety noe alvorlig at han legger seg på badet. Mange katter liker å ligge på varme steder, og kanskje særlig en som er så gammel. For sikkerhets skyld så ta uansett en prat med dyrlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå