Gå til innhold

17. Mai (ja har allerede begynt å tenke på det)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

17 mai er jo her om litt over en måned. Sønnen min fikk en dress til å ha på julaften i fjor, den passer ennå, så det er uaktuelt å kjøpe bunad til han som kun blir brukt en gang (han er 2 år) men så føler jeg liksom det er bortkastet å kjøpe sorte pensko til han som han også bare får brukt en gang. Vi skal ikke på noen andre festligheter i pr hvor han kan få bruk for de. Så siden han ikke skal ha bunad (hvor jeg syntes det bør være sorte pensko) kan han ha nye hvite Nike sko til dressen? Eller syntes dere det blir helt feil? 

Anonymkode: 68a45...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

17 mai er jo her om litt over en måned. Sønnen min fikk en dress til å ha på julaften i fjor, den passer ennå, så det er uaktuelt å kjøpe bunad til han som kun blir brukt en gang (han er 2 år) men så føler jeg liksom det er bortkastet å kjøpe sorte pensko til han som han også bare får brukt en gang. Vi skal ikke på noen andre festligheter i pr hvor han kan få bruk for de. Så siden han ikke skal ha bunad (hvor jeg syntes det bør være sorte pensko) kan han ha nye hvite Nike sko til dressen? Eller syntes dere det blir helt feil? 

Men så lenge det er rene sko og ikke nedtråkkete og skitne sko så.... Det er begrenset hvor mye jeg ser på skoene til barna i barnetoget, altså! Jeg hadde nok lagt mer merke til skitne sko.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at det er sko som gutten synes det er godt å gå, løpe og leke i. Det er ikke så viktig hvordan skoene ser ut, men at dagen ikke blir ødelagt av vonde sko.

Anonymkode: 61487...205

• Liker 13
Skrevet

Ikke føler presset av A4 mennesker på 17mai. Blir stillig med nike sko til en 2 åring! Bare pusse de opp litt. Da blir det en glad gutt som går i komfort- sko ;)

• Liker 5
Skrevet

Jeg har faktisk brukt å ta på barna mine gode joggesko til barnetoget jeg, selv om de har hatt bunad... Barnetoget går ei ganske lang strekning, og små føtter blir fort slitne i disse finskoene som har en tynn såle og som kan gnage litt. Har heller byttet tli finsko når vi har kommet til skolen. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har alltid fine joggesko på sønnen min, det skal vær en kjekk dag. Ikke en dag som blir ødelagt av såre føtter. :)

• Liker 2
Skrevet

Da mine var på den alderen pleide jeg å kjøpe nye joggesko like før 17 mai.  De vokser så fort i den alderen, og et par gode fine joggesko er mye mer anvendelige enn finsko i den alderen ☺

AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig søtt ut med dress og joggesko. Spesielt når de er nye og kule! Synes det er fint å tenke praktisk når det gjelder barn.

Anonymkode: 4b3fd...c4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, skruf skrev:

Jeg har faktisk brukt å ta på barna mine gode joggesko til barnetoget jeg, selv om de har hatt bunad... Barnetoget går ei ganske lang strekning, og små føtter blir fort slitne i disse finskoene som har en tynn såle og som kan gnage litt. Har heller byttet tli finsko når vi har kommet til 

Anonymkode: 5889c...24d

Skrevet

Til en toåring ville jeg ikke reagert i det hele tatt om han hadde verken dress eller pensko. Så lenge det han har på er rent, lite slitt og litt pyntet i anledning dagen er det langt innenfor i min bok :) 

• Liker 1
Skrevet

Har du ingen du kan arve eller låne hos? Fretex eller kjøpe brukt hos venner?

AnonymBruker
Skrevet

Da rar jeg på Nike skoa :) Er så trist å kjøpe ett par nye sko for en dags bruk. Han har nettopp lært seg å gå også for 1,5 mnd siden så Nike skoa er nok mye bedre på føttene hans enn pensko.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da rar jeg på Nike skoa :) Er så trist å kjøpe ett par nye sko for en dags bruk. Han har nettopp lært seg å gå også for 1,5 mnd siden så Nike skoa er nok mye bedre på føttene hans enn pensko.

Veldig fornuftig :)

Anonymkode: 81479...584

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, skruf skrev:

Jeg har faktisk brukt å ta på barna mine gode joggesko til barnetoget jeg, selv om de har hatt bunad... Barnetoget går ei ganske lang strekning, og små føtter blir fort slitne i disse finskoene som har en tynn såle og som kan gnage litt. Har heller byttet tli finsko når vi har kommet til skolen. 

Samme her. :) 

Anonymkode: b7e4c...8cf

• Liker 1
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Var jo ganske mange jenter som brukte joggesko til bunaden i toget i Oslo i fjor. Det var vel litt kaldt og så går de langt og da skjønner jeg folk heller vil ha joggesko enn kalde ubehagelige bunadsko. Så om et barn har joggesko til dress bør ikke være noe problem.

Skrevet

Jeg bruker å kjøpe pensko på bruktsider på Facebook.

De jeg har kjøpt har ikke vært synlig brukt og blitt solgt videre året etter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i skobutikk og det er flere av foreldrene som velger å kjøpe sorte joggesko/fritidssko som kan brukes mer utover våren :) 

Anonymkode: f68ec...933

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg har aldri hatt bunadssko/dressko til mine. Jenta har hatt behagelige pensko i skinn fra Kavat eller Ponny til bunad (ofte hvite,for å kunne bruke dem i de 100 bursdagsselskapene vi er i i løpet av sommeren), og gutten har hatt nye joggesko i mørk farge, som han seinere bruker som vanlige joggesko.

Dette kommer jeg til å fortsette med helt til at de vokser fra å løpe rundt og leke på 17. mai.

Skrevet

Nå er gutten vår 3, men jeg har alltid kjøpt en type skinnsko til å ha både som pensko og som en hverdagskost til litt finere bruk. I fjor når han var 2 kjøpte jeg hvite, i år har jeg kjøpt mørke blå. 

• Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

Vi kjøper stortsett nye joggesko til 17.mai. Finsko er sjeldne gode å gå i, og for oss trumper komfort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...