Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en blødning nå i morges. Helt rødt, ikke mye, og ikke vondt.. Kan man ha en SA helt uten smerter?

Anonymkode: 900e2...9eb

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Ja, noen tror de bare har mensen om de mister tidlig. Så det kan være helt smertefritt.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Runforit skrev:

Ja, noen tror de bare har mensen om de mister tidlig. Så det kan være helt smertefritt.

Er i uke 11, så er ikke så tidlig..

Gjest Runforit
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i uke 11, så er ikke så tidlig..

Det kan fremdeles være smertefritt. Mente bare at mange ikke engang vet at de er gravide når det skjer tidlig.

Men i uke 11 så burde du se om det er SA da det burde komme klumper.

Det kan også bare være en blødning som ikke betyr noe som helst. Mange har litt småblødninger under svangerskapet. Men ta en tur til fastlegen i morgen for sikkerthetsskyld så du få sett om HCG nivået går opp eller ned. 

Håper det går bra med deg :hjerte:

Skrevet

Vi var på fjelltur, og det kom en del blod. Da jeg kom tilbake til hytten kom det ut. Jeg var heldig og hadde en tvilling igjen, og den ligger nå i sengen og vil ikke stå opp.

Håper det går bra. Jeg hadde blødningene en god stund.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Runforit skrev:

Det kan fremdeles være smertefritt. Mente bare at mange ikke engang vet at de er gravide når det skjer tidlig.

Men i uke 11 så burde du se om det er SA da det burde komme klumper.

Det kan også bare være en blødning som ikke betyr noe som helst. Mange har litt småblødninger under svangerskapet. Men ta en tur til fastlegen i morgen for sikkerthetsskyld så du få sett om HCG nivået går opp eller ned. 

Håper det går bra med deg :hjerte:

Tenkte kanskje det kunne være en truende abort, så burde kanskje hatt en sykemelding da jeg jobber ganske mye.. Håper det går like bra med meg som med deg😊

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte kanskje det kunne være en truende abort, så burde kanskje hatt en sykemelding da jeg jobber ganske mye.. Håper det går like bra med meg som med deg😊

Vops, feil sitering.. Målte nivået for to uker siden, for da hadde jeg litt brunlig utflod. Ble reddere nå som jeg blør skikkelig rødt😔

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt en blødning nå i morges. Helt rødt, ikke mye, og ikke vondt.. Kan man ha en SA helt uten smerter?

Kom deg til lege! Jeg hadde samme symptomer som deg, og det viste seg å være svangerskap utenfor livmor. Hadde en liten blødning uten smerter (dette var i uke 11) helt til jeg plutselig kollapset, da sprakk egglederen min og jeg fikk store indre blødninger. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Marimba skrev:

Kom deg til lege! Jeg hadde samme symptomer som deg, og det viste seg å være svangerskap utenfor livmor. Hadde en liten blødning uten smerter (dette var i uke 11) helt til jeg plutselig kollapset, da sprakk egglederen min og jeg fikk store indre blødninger. 

Svangerskap utenfor livmoren er det ikke, da jeg var på en tidlig UL for et par uker siden.. Regner med at dette er noe som vises på UL, selv om det er tidlig?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Svangerskap utenfor livmoren er det ikke, da jeg var på en tidlig UL for et par uker siden.. Regner med at dette er noe som vises på UL, selv om det er tidlig?

Stemmer! Det var godt å høre (jeg ble nemlig litt bekymra her på dine vegne)! 

Blør du mye da? Enkelte blødninger kan være helt normale i et svangerskap (spesielt siden du allerede har hatt rødlig utflod). Bestill deg en legetime i morgen og få målt HCG, da ser du jo også om det er normal stigning fra forrige gang du målte. 

Lykke til :) 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Marimba skrev:

Stemmer! Det var godt å høre (jeg ble nemlig litt bekymra her på dine vegne)! 

Blør du mye da? Enkelte blødninger kan være helt normale i et svangerskap (spesielt siden du allerede har hatt rødlig utflod). Bestill deg en legetime i morgen og få målt HCG, da ser du jo også om det er normal stigning fra forrige gang du målte. 

Lykke til :) 

I dag tidlig var det slik at jeg kjente det "rant", men nå har det avtatt litt.. Da jeg hadde brunlig utflod sist, trodde legen at det kunne være rifter etter sex. Skal ringe legen i morgen, og spørre om jeg kan ta noen prøver, og kanskje vurdere en sykmelding. Tror kanskje at arbeidsmengden er litt i overkant mye, nå som jeg er gravid.. Første fridagen i dag på 14 dager, så er vel ikke helt gunstig for den lille det heller.. 

Tusen takk! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp hatt en SA 6+2 uten noen smerter. Ikke mer enn litt murringer i korsryggen, ikke særlig mer blødning enn en vanlig mens. Litt mer koagler enn en vanlig mens kanskje. Varte litt over en uke. Jeg ser på det at jeg slapp smertene som hell i uhell.

Anonymkode: 0db51...c27

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp hatt en SA 6+2 uten noen smerter. Ikke mer enn litt murringer i korsryggen, ikke særlig mer blødning enn en vanlig mens. Litt mer koagler enn en vanlig mens kanskje. Varte litt over en uke. Jeg ser på det at jeg slapp smertene som hell i uhell.

Huff, så leit å høre! Håper alt går bra neste gang :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det forresten dumt å spørre legen om sykemelding i morgen? Eller kan ikke legen sykemelde "kun" fordi det har vært blødninger?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kommer an på hvordan man tar det ifht sykemelding. Jeg har 2 friske barn fra før, så selv om det å oppleve en SA kom som et sjokk på meg, tok jeg det med stoisk ro. Det var noe feil med embryoet, som ikke var liv laga. Så jeg er glad naturen ordnet opp. Det at jeg ikke hadde smerter gjorde at jeg fint gikk på jobb, selv om det var litt surrealistisk å gå på toalettet midt i jobb-kaoset og få ut det som visstnok var den lille fostersekken... :dry:

Hadde dette vært mitt aller første svangerskap, ville nok følelsene mine vært litt annerledes. Men jeg hadde rett og slett ikke tid til å sørge over dette annet enn ved en skikkelig gråtekule en sen aften.

Vi prøver igjen. :)

Lykke til TS, det trenger absolutt ikke være SA på gang. Men usikkerheten gnager, det skjønner jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet i uke 11, og det var myyyye blod, og jeg kunne til og med se at det var en liten baby. Mye klumper, og hele morkaken kom ut til slutt... ganske stor klump. Så stor at jeg trodde noen av mine indre organer var på vei ut... så jeg vil påstå at du merker om du mister så sent som i uke 11. Og dersom du har vært på ultralyd nylig (og vet at fosteret ikke har sluttet å vokse veldig tidlig), så ser du at det er en abort altså...

Litt rødt blod kan være så mye, og ikke nødvendigvis en SA. Har selv fått barn i ettertid, og også da opplevde jeg litt blødninger tidlig i svangerskapet. Men det var ikke mye, og absolutt ikke som å miste...

Ta en sykedag om du kjenner at kroppen din trenger det. Håper det går bra med graviditeten din. :)

Anonymkode: dff87...75d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde mye 1 trimester faktisk, var skummelt men gikk heldigvis veldig bra :-)  er gravid enda i 3 trimester. De fant litt blødning i livmoren som de ikke helt vet hvorfor kom, samt at morkaka lå litt langt ned. Det gikk over etterhvert :-)  jeg har en SA bak meg og det var i uke 7 og det var smertefult. 

Håper det går bra med graviditeten din:klem: du må huske å ikke være fysisk aktiv mens blødningen pågår men ta det litt med ro om det skulle være en truende abort. Krysser fingrene for at det ikke er det :-) 

Anonymkode: 591eb...635

AnonymBruker
Skrevet

Har målt hcg-nivåer denne uken, først på mandag og så på onsdag, og legen kunne se et bittelite fall.. Men siden jeg er i uke 12 snart, så var det visst naturlig at hcg-nivået stiger så mye. Får time til undersøkelse på gyn neste uke, for sikkerthetsskyld...

Noen her som har vært borti det samme?

AnonymBruker
Skrevet

Snakket også med jordmoren min, som sa at det var veldig dumt av legen å måle hcg så "sent" i svangerskapet, da det er helt normalt at det stagnerer eller synker.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...