Gå til innhold

Kjøpe nettbrett med eller uten 4G? Tips/anbefalinger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

IPaden min synger på siste verset, så jeg er på jakt etter nytt nettbrett. Da jeg kjøpe iPaden for fire år siden, amgret jeg på at jeg ikke kjøpte med 3G ettersom jeg da var avhengig av wifi. Var ganske sikker på at jeg denne gangen skulle gå for innebygd trådløst nett, men er nå blitt usikker. Hvor mye vil jeg trenge det? Har jo en smarttelefon som kan gjøre en del av samme nytten. 

Prismessig vil det koste leg 700 kroner mer når jeg kjøper nettbrettet, samt en månedlig utgift for abonnement. 

Noen med teknisk innsikt og/eller personlig erfaring som vil veilede meg? 

Anonymkode: c1898...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dwight

Jeg kjøpte også nettbrett uten 3G og syntes det var pain in the ass. Men så kom jeg på alle ekstra kostnadene rundt det, og jeg som spesielt bruker den til tv og film, så ville det bare bli dyrt. Så når viaplay kom med muligheten til nedlastninger, så løste største delen av problemet mitt seg.

Men hva bruker du ipaden din til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på hvor og hvordan du bruker brettet. 

I Norge kan du ha en liten miniruter fra enten Telenor eller andre med mobilt bredbånd eller bruke mobilen din til å dele nettet med.  (Trekker mye batteri fra mobilen.)

Jeg fikke før jul nytt brett uten innebygd 4G. Det brettet jeg har hatt er med 3G innebygd noe som er en fordel når jeg er utenlands fordi jeg da kjøper lokalt abn med simkort og setter rett i brettet. Noen minirutere skal være mulig å gjøre dette med, dersom de ikke er operatørlås på. 

Du sparer omlag en tusenlapp på å ikke ha innebygd nett tilkobling/4G. I tillegg kan du få gunstigere pris om du binder brettet eller telefonen din til et abonement. Det hele er avhengig av hvilken løsning selger klarer å koble ditt kjøp til. 

Anonymkode: 25a30...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser ikke poenget med å kjøpe 3/4G. Du har jo det på mobilen, og det er en smal sak å sette opp slik at du bruker mobilen som router, og dermed kan surfe på ipaden uten å ha 4G på den. 

Anonymkode: 96fef...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...