Gjest Anonymous Skrevet 17. juli 2002 #1 Skrevet 17. juli 2002 Har lyst til å høre litt om hvordan dere dekorerer selskapsbordet! :D Blomster, lys, farger, bordkort, helhetsinntrykk osv! Kanskje vi kan gi hverandre tips og ideer?!? Selv skal vi ha hvite duker og servietter, men ellers et 'varmt' preg. Vi planla å bruke markblomster og ting fra naturen til pynt, men gifter oss i september og har tenkt å erstatte markblomstene med fargerike moser (finnes mye i rød-oransje). Til lys skal vi benytte store mursteinsrøde stearinlys (slike pyramideformede kunstlys). Bordkortene blir små esker med sløyfe rundt, med sjokoladebiter inni (bruden er sjokoholiker :blunke: ) - og selvfølgelig med gjestens navn utenpå. Hvordan gjør dere det??
Gjest Snorkfrøken Skrevet 17. juli 2002 #2 Skrevet 17. juli 2002 Vi har tidligere sendt ut invitasjoner som er sorte med offwhite og sølv innslag. Derfor skal vi ha hvit duk med en sølvløper på midten, og hvite kubbelys med sølvglitter på. Så er bordkortene i samme stil som invitasjonene, og det er menyene også. Og så skal vi ha burgunderrøde roser liggende rundt på bordet med eføy snirklet innimellom. Jeg skal ha burgunderrøde roser og grønt/sølv i brudebuketten min. Har jo ikke testet hvordan dette blir, men håper jeg blir fornøyd
Augustbrud02 Skrevet 17. juli 2002 #3 Skrevet 17. juli 2002 Våre invitasjoner var i hvitt og gull, og dette går igjen i hele bryllupet vårt. Bordkortene blir helt enkle lappe, med gull-ståltråd. Lysene blir telys i små drammeglass på stett, med sløyfebånd i grønt og gull rundt. Sangheftene blir med samme sløyfebåndet på. Serviettene blir grønne. Borddekorasjonene blir med samme blomster som i buketten min, altså roser som både er gule og rødoransje. Tror dette blir utrolig fint jeg.
Mrs. B Skrevet 17. juli 2002 #4 Skrevet 17. juli 2002 Vi hadde hvitt, sølv og calla blomst som gjennomgangstema. Festen hadde vi på et hotell. Her ble bordene dekt med hvite duker, hvite tøy-servietter og sølv lysestaker med hvite stearinlys. Som bordpynt hadde vi frisk nyplukket eføy som lå som ranker midt på bordet samt noen callaer her og der. Det var veldig enkelt og fint!
Rose Skrevet 17. juli 2002 #5 Skrevet 17. juli 2002 Vi har røde roser som gjennomgangstema, og det går også igjen i dekorasjonene. - Hvit duk og hvite tøyservietter - Svigermor har kjøpt røde fløyelsroser som står på piggtråd som skal stå i klaser, 3 og 3 på bordet i 3 ulike høyder. - Vi skal videre bruke noen glasskåler fylt med vann, rose og flytelys i hvitt. - Roseblader - Bordkort med rosebilde som også går igjen på invitasjoner, kirkeprogram etc. etc. Disse er printet ut med navn og med et unikt ordtak om kjærligheten bak. Og så skal de stå på slike bordkortholdere som består av en stålvaier med klype øverst og som er festet til en kloss nederst. - På veggene er det dandert hvitt silkestoff med røde roser festet i , og vi tar også med dekorasjonen fra kirken (store hjerter formet av roser). - Et lerrett i salongen hvor alle ankommer først vises kontinuerlig bilder vi har samlet av alle som deltar i selskapet (laget o PowerPoint). - Vi har også samlet sammen noen gamle, store rammer i gull som vi har laget billedkollasjer i. Gavebordet er også litt spesielt, det skal stå i midtgangen der det er en garderobe som vi tømmer. Hattehyllen blir da en del av gavebordet - vi pynter opp her også med hvitt silkestoff som vi danderer. Og så har vi kjøpt noen fine pappesker (selvsagt med rosetrykk : ) som en del av gavene skal stå på for å få variasjon i høyden. Pynten i kirken er: To høye krakker ved alteret med svigermors blondegardiner over . Der står en vase full av røde roser. Røde roser langs løperen. Hvitt stoff dandert rundt alterringen. Og et par store dekorasjoner formet som hjerter bestående av røde roser. Puhh, det ble langt, men morsomt om det kan inspirere andre også. Vil i alle fall si en ting: Jeg har fra jeg var lita jente og deltok i et bryllup her jeg alltid sagt at jeg skulle ha røde roser i buktetten min når min dag kom. Og når de er utgangspunktet for buketten, og ble tema for resten av festen også ble det hele enklere mht valgt av farger etc. Fant et rosebilde jeg ble glad i (mange roser tett i tett), og det ble utganspunktet for alt av trykksaker (kirkeprogram, invitasjoner, bordkort etc. etc). Og så fant jeg dikt og roser og kjærlighet, en liten artikkel om rosenes språk som jeg kunne sette inn i sangheftet (som forøvrig er formet som et ekstranummer av Se og Hør med mange bilder og "skandaleoversikrifter" på forsiden i glade "Se og Hørfarger " ). Lykke til alle sammen! Det er bare 24 dager igjen for min del : )
'Lilly' Skrevet 18. juli 2002 #6 Skrevet 18. juli 2002 Vårt tema er hvitt og gull + at vi skal pynte med stener og markblomster. Vi har glatte stener med eføy, messingringer og gulltråd som bordkort (navn skrevet på med gull-lakktusj.) Pynt på bordet: - markblomster i ulike oppsatser - store og små. - glassbeholdere med små stener, vann og hvite kubbelys i. Det er i hvertfall noe av det vi har klart for oss til nå. Vanskelig å forklare, men det blir faktisk ganske stilig!!! Lykke til!
Furstina Skrevet 18. juli 2002 #7 Skrevet 18. juli 2002 Det låter jättefint med höstfärger och mossa. Jag hade gärna haft det själv om det var "säsong". Nu gifter vi oss i början på augusti så det är ju inte aktuellt. Vi har ju ett givet tema med norge-sverige då min bilivande man är norrman, jag svenska, vi gifter oss i Norge och bor i Sverige. På uppfarten kommer det vara korsade svenska och norska flagg. Enklare blomsteruppsatser i blått-gult samt vit-rött-blått på borden och ballonger i motsvarande färggrupperingar. I dammen utanför huset kommer vi ha flytljus som tänds framåt kvällen.
Ionaa Skrevet 18. juli 2002 #8 Skrevet 18. juli 2002 Vi valgte blått og grønt som farger og puslespill som et minitema. Så invitasjonene var lysegrønne med mørkegrønn skjøt, hvitt gjennomsiktig papir og to puslespillbiter i lys og mørk blå som passet sammen men ikke var puslet sammen. Stolene i lokalet var egentlig ikke spesielt fine (grønne plaststoler) men med fargevalget ble de flott intergrert. Bordet var dekket med hvit duk og en gjennomsiktig blå duk over (ikea stoff). Dekketallerkene var blå og seviset hadde svakt blått mønster. Bordkortene var laget i metall, "brettet" slik at det stod på bordet der puslebiter i lys og mørk grønn eller blå var puslet sammen og med en stripe av grønt under om brikkene var blå og motsatt. Navnene skrevet med blått. Har ei utrolig dyktig venninne som er blomsterdekoratør og hun pyntet bordene med små gjennomsiktige kuler/krukkeliknende som var "bundet" sammen med tykk, myk ståltråd, og fylt med blå kornblomster og spesiell type gress som "hang" ut av krukkene. Utrolig elegant pynting men vanskelig å beskrive. Lysestakene våre var laget av svigerfarfar :blunke: og var store puslespill brikker som var boret hull i til lange lys. Disse stakene var i to ulike tykkelser for å få høydeforskjell på lysene. Sangheftene gikk i grønne toner. Det ble i det hele tatt utrolig stilig. Skal legge ut bilder når jeg får satt meg selv i gir
Junibrud Skrevet 19. juli 2002 #9 Skrevet 19. juli 2002 Vi hadde hvite duker og hvite tøyservietter. Hadde stjerner som gjennomgangstema, så jeg hadde hamstret stjernepaljetter ved juletider :-) Strødde disse tjernene på bordet (forskjellige størrelser, gull og sølv). Hadde små enkle telysglass (10,- kr for 4 på IKEA) plassert 3 og 3 sammen på midten av bordene i tillegg til hvite kubbelys. Tanten min hadde laget nydelige blomsterdekorasjoner av hvite roser som også sto på bordene. (Tror jeg var innom samtlige blomsterbutikker i området i desperat forsøk på å få nok hvite roser da de vi bestilte hos hadde solgt mesteparten av dem vi hadde bestilt!!) Legger ved en link til noen få bilder som ble tatt kvelden før, da uten blomstene... Pynta bord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå