Gå til innhold

Risiko ved å operere nesemuslingen 2 ganger på 1 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann :)

Er det noen her som har erfaring med å operere nesemuslingene flere ganger på relativt kort tid?

Legen mente at jeg hadde noen "minier" i nesa når det kom til nesemuslingene, men ellers så sa legen at det så åpent og fint ut i nesa.

For øvrig ble jeg operert for skjev neseskillevegg i januar.

Lurer fælt på hva jeg bør gjøre. Om det i det hele tatt er noen vits i å gjennomføre en ny operasjon av nesemuslingene.

Vurderer å foreta en ny operasjon nå, men jo flere operasjoner jo mere arrvev kan dannes.

Setter veldig stor pris på svar :)

Anonymkode: 77a0f...5a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan dessverre ikke svare deg på spørsmålet, men hvis legene mener det er trygt må man jo nesten anta de vet hva de snakker om.

Men jeg lurer på om du kan si noe om hvordan neseskilleveggoperasjonen din gikk? Jeg skal inn om noen uker og selv om jeg er mye operert, gruer jeg meg noe. 

Endret av Ulven
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk bra i en periode.

Det er lurt å være flink med skyllinga da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok septumplastikk for noen år siden, der de kun fjernet nesemuslingen på den ene siden. Jeg brant vekk den andre noen år senere. Har bare god erfaring med å fjerne dem, puster lettere. Tror ikke det er noen spesiell risiko. Det er jo slimhinnevev de bruker diatermi for å brenne vekk. Fort gjort. Det skal jo ha en funksjon, å rense og fukte nesen, men det har det jo uansett ikke når det bare tetter den.

Anonymkode: bdfab...912

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok septumplastikk for noen år siden, der de kun fjernet nesemuslingen på den ene siden. Jeg brant vekk den andre noen år senere. Har bare god erfaring med å fjerne dem, puster lettere. Tror ikke det er noen spesiell risiko. Det er jo slimhinnevev de bruker diatermi for å brenne vekk. Fort gjort. Det skal jo ha en funksjon, å rense og fukte nesen, men det har det jo uansett ikke når det bare tetter den.

Liten nyanse her: Jeg spør om krymping og ikke det å fjerne de totalt :)

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liten nyanse her: Jeg spør om krymping og ikke det å fjerne de totalt :)

Men krymping er vel det samme som at de bruker et diatermiapparat og brenner vekk litt av slimhinnen? Hvordan skal de ellers krympe dem uten å gjerne dem helt?

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men krymping er vel det samme som at de bruker et diatermiapparat og brenner vekk litt av slimhinnen? Hvordan skal de ellers krympe dem uten å gjerne dem helt?

trådstarther her: mulig at jeg misforsto da. du har nok rett.

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere innspill her? :)

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

En risiko er ENS - Empty nose syndrome. En alvorlig konplikasjon som kan skje som følge av å fjerne nesemuslinger. Flere har tatt selvmord… sjekk youtube

Anonymkode: 4a5c8...03f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...