Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden skifter man på stranden? På sydenferie altså.

På tur til stranden har man jo bare det tørre badetøyet under vanlige klær. Men etterpå så kan man jo ikke bare slenge på klærne over vått badetøy når man skal videre for å spise etc.

Hjemme lever vi et helt annet type strandliv. Da drar vi ned og bader og så tuller vi bare bådehåndkle rundt oss og drar hjem og skifter. Da enten kjører vi hjem eller vi rusler opp på hytta eller til svigers (det er snakk om 50 m fra standen på begge steder) og skifter. Det kan vi jo ikke når vi er på ferie uten bil og bor 2 km fra stranden.

Anonymkode: ba9e6...043

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å ha undertøy under klærne også:-) Du må ikke ha badetøy

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har hotellet så nært at dere kan gå dit med håndkle tullet rundt kroppen, vel, da må du skifte under håndkleet. Det er min normal, enten i Norge/hytta eller utlandet, jeg skifter alltid under håndkleet.

Anonymkode: af20f...918

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er to kan den ene holde håndkle rundt personen mens den inni skifter (om man har et sånn type forhold). Eller bare skifte truse først og så topp (ikke kle helt naken og skifte begge deler samtidig). Men på utenlandsferie så har nok de fleste sett et par pupper på stranda, så for meg er det ikke såå krise om håndkleet ikke spiller på lag. Men underlivet er jo skjult og kan skiftes ved å holde håndkle rundt livet. 
Mange turiststrender har også skifteboder :)

Anonymkode: 1be6f...f5a

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Illuminatum skrev:

Det går an å ha undertøy under klærne også:-) Du må ikke ha badetøy

Tror du jeg er dum eller?

jeg spurte om hvordan man skifter fra vått badetøy til tørt undertøy.  Og jeg vet jo hvordan man skifter tøy. Men var ute etter hvordan man gjør dette på en anstendig måte på en strand full av folk. 

sånn, da fikk du det inn med t-skje....

• Liker 3
Skrevet

Bytte under håndkle er tingen. Eller man kan ha en vid strandkjole som man bare trekker over seg mens man bytter. Jeg har en sak til 10 euro kjøpt på gatemarked i Spania som jeg haler over meg hvis jeg skal bytte. Må selvsagt fikle litt for å få manøvrert BH på plass men det går. 

• Liker 1
Skrevet

Badetøyet er ikke bløtt lenge da. Bare tørk deg litt i sola.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare soler meg til det er tørt, og så tar jeg klærne utenpå igjen. Eller jeg skifter på stranda, styrer ikke med håndkle rundt der ingen kjenner meg, soler meg jo stort sett toppløs også, og en truse skifter man kjapt. 

Anonymkode: 64c22...212

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tur til stranden har man jo bare det tørre badetøyet under vanlige klær. Men etterpå så kan man jo ikke bare slenge på klærne over vått badetøy når man skal videre for å spise etc.

Hjemme lever vi et helt annet type strandliv. Da drar vi ned og bader og så tuller vi bare bådehåndkle rundt oss og drar hjem og skifter. Da enten kjører vi hjem eller vi rusler opp på hytta eller til svigers (det er snakk om 50 m fra standen på begge steder) og skifter. Det kan vi jo ikke når vi er på ferie uten bil og bor 2 km fra stranden.

Kjøre hjem igjen håndkle hørtes trygt ut....

Anonymkode: d4c80...30f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har din mor ikke lært deg noen ting? 

Ved strandliv, uansett land, så har man med seg et stort håndkle, snurrer håndkle fast rundt livet, lirker vått badetøy av og tar enten på undertøy eller tørt badetøy etter bading. Alternativt har man en strandkjole av den ikke gjennomsiktige typen man trekker over hodet og får skiftet inni kjolen. 

Bruk hodet! Se på andre på stranden og lær. 

Anonymkode: ed814...ef1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ofte i kjole eller skjørt på stranda. Skifter så under klærne, det gjør ikke noe å være uten overdel eller underdel i noen sekunder mens du får av det våte og tar på det tørre.

Anonymkode: 74bc3...df6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For det første må jeg si at det var et veldig dumt spørsmål med helt innlysende svar for de som er eldre enn tre år. Og for det andre så syns jeg veldig synd på deg for at du må ha hatt et meget begrenset liv, siden du må stille et sånt spørsmål.

Anonymkode: 04f72...6b5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første må jeg si at det var et veldig dumt spørsmål med helt innlysende svar for de som er eldre enn tre år. Og for det andre så syns jeg veldig synd på deg for at du må ha hatt et meget begrenset liv, siden du må stille et sånt spørsmål.

Anonymkode: 04f72...6b5

Vil heller si jeg har vært heldig som har bodd 100 m fra stranda i oppveksten og har hytte 50 m fra stranda. Verdens fineste badestrand uten et stort folkehav. Skifting på stranden har aldri vært en aktuell problemstilling. 

At jeg aldri har vært på en tettpakket sydenstrand før er et bevisst valg da vi alltid har prioritert andre typer ferie. Som aktivitetsferier og opplevelsesferier på eksotiske steder hvor badig ikke har vært inkludert. Vi har jo verden flotteste strand helt for oss sjøl resten av året.

Stakkars deg med så snevert syn...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vil heller si jeg har vært heldig som har bodd 100 m fra stranda i oppveksten og har hytte 50 m fra stranda. Verdens fineste badestrand uten et stort folkehav. Skifting på stranden har aldri vært en aktuell problemstilling. 

At jeg aldri har vært på en tettpakket sydenstrand før er et bevisst valg da vi alltid har prioritert andre typer ferie. Som aktivitetsferier og opplevelsesferier på eksotiske steder hvor badig ikke har vært inkludert. Vi har jo verden flotteste strand helt for oss sjøl resten av året.

Stakkars deg med så snevert syn...

100 m fra også kjører du bil? Jeg har også vokst opp 100 meter fra stranden, men har da respekt nok for folk til å skifte før jeg går hjem,

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ofte i kjole eller skjørt på stranda. Skifter så under klærne, det gjør ikke noe å være uten overdel eller underdel i noen sekunder mens du får av det våte og tar på det tørre.

Anonymkode: 74bc3...df6

Tenker at skifting av overdel går greit uansett. Litt pupper må "naboene" tåle.

vurderer å gå til innkjøp av en stor sarong, evnt en fotsid strandkjole.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100 m fra også kjører du bil? Jeg har også vokst opp 100 meter fra stranden, men har da respekt nok for folk til å skifte før jeg går hjem,

Men hallo...jeg sa ikke at vi kjørte 100 m

jeg vokste opp 100 m fra stranda. Har hytte 50 m fra den samme stranda i dag. Bor pr i dag ca 1.5 km fra stranda. Så om vi er hjemme og drar på stranda så hiver vi oss i bilen. Og da kjører vi hjem med håndkle rundt oss. Eller vi hiver oss på syklene og så skifter vi hos svigers som bor 50 m fra stranda. Altså snakk om to strender. Verdens flotteste og helt uskjenert rett utenfor hytta. Og en god nummer 2 helt uskjenert så og si i hagen til svigers. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hallo...jeg sa ikke at vi kjørte 100 m

jeg vokste opp 100 m fra stranda. Har hytte 50 m fra den samme stranda i dag. Bor pr i dag ca 1.5 km fra stranda. Så om vi er hjemme og drar på stranda så hiver vi oss i bilen. Og da kjører vi hjem med håndkle rundt oss. Eller vi hiver oss på syklene og så skifter vi hos svigers som bor 50 m fra stranda. Altså snakk om to strender. Verdens flotteste og helt uskjenert rett utenfor hytta. Og en god nummer 2 helt uskjenert så og si i hagen til svigers. 

Å sitte i bilen med håndkle er ikke trygt. Har du sett beltemerker etter bråbrems ville du angret over at du har utsatt deg selv for den unødige faren. Håper ikke du har barn du har lat sitte i håndkle. Du burde uansett bytte den våte trusen for å hundre UVI.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et godt eksempel på hva en må forvente å få til svar når en stiller et helt greit spørsmål på kg. Noen få ok svar og mange som irettesetter og håner og spør om en er en idiot. Håper at ts klarer å overse de mindre hyggelige ab`ene her. 

Jeg vil anbefale å kjøpe en sarong som en syr igjen i sidene og lager en fold "oppe", før en trer et strikk i. På den måten er det både brukbar sarong/kjole/skjørt og skifteplass samtidig. Jeg bruker det og det fungerer bra. 

Anonymkode: 185eb...10e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å sitte i bilen med håndkle er ikke trygt. Har du sett beltemerker etter bråbrems ville du angret over at du har utsatt deg selv for den unødige faren. Håper ikke du har barn du har lat sitte i håndkle. Du burde uansett bytte den våte trusen for å hundre UVI.

Da må man jo slutte å kjøre bil i singlet og da 😛

Og jeg tror nok man fortere får uvi av å ligge på stranden med vått badetøy enn å sitte i bilen i 2-3 min 😂

jeg drar på stranden dor å svømme og bli ferdig og så gjøre noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et godt eksempel på hva en må forvente å få til svar når en stiller et helt greit spørsmål på kg. Noen få ok svar og mange som irettesetter og håner og spør om en er en idiot. Håper at ts klarer å overse de mindre hyggelige ab`ene her. 

Jeg vil anbefale å kjøpe en sarong som en syr igjen i sidene og lager en fold "oppe", før en trer et strikk i. På den måten er det både brukbar sarong/kjole/skjørt og skifteplass samtidig. Jeg bruker det og det fungerer bra. 

Anonymkode: 185eb...10e

Klarer nok det ja. Er nok en stor gjeng folk her som tror at deres liv er det eneste rette her i verden og at alle som ikke lever som de er idioter. Tipper de ikke forstår hvordan det er mulig å ha ferie uten sol og strand. Hvordan det er mulig å bruke sommerferien til å dra til is og snø for å få unike opplevelser. Ja, de tror vel neppe det er mulig å ha stranda så og si i hagen  heller. Eller å dra på stranden for å svømme og ikke sole seg. 

Vel lærte jeg ikke hvordan man skifter på en folketett strand i oppveksten, men jaggu meg så lærte jeg mye annet. Som at dolk er forskjellige og at det finnes mange forsjellige verdier her i verden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...