Gå til innhold

Noen som har balansestol istedenfor standard kontorstol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har prøvd balansestol istedenfor vanlig kontorstol?

Anonymkode: c4b21...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ulike banalse stoler fra Stokke og HÅG Capisco. Sittepute fra Tempur opp på kontorstol er og en bra variant. Viktig å variere/bytte på. 

Anonymkode: 41cbf...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har testet Capisco og Swopper i "forbifarten". Jeg takler ikke Capisco i det hele tatt, men vet det er veldig mange av kollegaene mine som elsker den. Swopper fikk jeg vondt i ryggen av og ga opp ganske raskt, men i ettertid har jeg selvinnsikt nok til å forstå at det antakelig var et tegn på at jeg virkelig hadde hatt bruk for den pga svake ryggmuskler. Kanskje jeg skal prøve den igjen? Jeg vet den står ubrukt i et kott.

(Er Capisco egentlig en balansestol? Den har jo fastmontert sete og rygg. Poenget med den er jo at den tillater så mange forskjellige sittestillinger, ikke at du må holde balansen.)

Swopper er forresten litt skummel! Setet snurrer, men ryggen står igjen. Det er skikkelig guffent å lene seg tilbake mot et ryggstø som plutselig ikke er der! :fnise:

Anonymkode: e04d8...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min forrige jobb så pleide jeg veksle på mellom en vanlig stol og en "balans" fra Stokke. Det var helt supert for meg. (Avdelingen hadde en "balans" som gikk på rundgang hos de som kunne trenge en, men den var lite i bruk så jeg fikk ha den ganske lenge.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har testet Capisco og Swopper i "forbifarten". Jeg takler ikke Capisco i det hele tatt, men vet det er veldig mange av kollegaene mine som elsker den. Swopper fikk jeg vondt i ryggen av og ga opp ganske raskt, men i ettertid har jeg selvinnsikt nok til å forstå at det antakelig var et tegn på at jeg virkelig hadde hatt bruk for den pga svake ryggmuskler. Kanskje jeg skal prøve den igjen? Jeg vet den står ubrukt i et kott.

(Er Capisco egentlig en balansestol? Den har jo fastmontert sete og rygg. Poenget med den er jo at den tillater så mange forskjellige sittestillinger, ikke at du må holde balansen.)

Swopper er forresten litt skummel! Setet snurrer, men ryggen står igjen. Det er skikkelig guffent å lene seg tilbake mot et ryggstø som plutselig ikke er der! :fnise:

Capisco har mange instillinger også løst sete og gyngestolfuksjon. Du må lese bruksanvisningen og prøve ut ulike innstillinger og ulike måter å sitte på den på. Nakkestøtten er mulig å fjerne og dermed kan du sitte bak-frem på stolen i tillegg til sidelengs. Jeg tror ikke du har utforsket og gitt stolen muligheter til å vise hva den er god for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Capisco har mange instillinger også løst sete og gyngestolfuksjon. Du må lese bruksanvisningen og prøve ut ulike innstillinger og ulike måter å sitte på den på. Nakkestøtten er mulig å fjerne og dermed kan du sitte bak-frem på stolen i tillegg til sidelengs. Jeg tror ikke du har utforsket og gitt stolen muligheter til å vise hva den er god for

Det er mye mulig - jeg stopper nemlig opp allerede ved kryssformen på setet, som jeg synes er skikkelig guffent å sitte på. :)Men når du sier det tror jeg faktisk jeg hjalp en kollega med en "ødelagt" stol en gang, der setet plutselig satt veldig løst. Han/hun ble veldig glad når jeg fant riktig spak så setet holdt seg på plass igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye mulig - jeg stopper nemlig opp allerede ved kryssformen på setet, som jeg synes er skikkelig guffent å sitte på. :)Men når du sier det tror jeg faktisk jeg hjalp en kollega med en "ødelagt" stol en gang, der setet plutselig satt veldig løst. Han/hun ble veldig glad når jeg fant riktig spak så setet holdt seg på plass igjen. :P

Nå har jeg sjekket bruksanvisningen og omtalen på nettsidene til HÅG, og den vipper vel bare forover og bakover, ikke sidelengs slik f.eks. Swopper gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...