AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #1 Skrevet 2. april 2016 Har lenge hatt ganske merkelige, diffuse vondter som dukker opp innimellom, men tidligere med såpass stort mellomrom mellom hver gang at jeg ikke har tenkt særlig over det. Nå i det siste har det imidlertid blitt verre og hyppigere og det begynner å gå utover livet mitt... Kan ta en gang jeg var på kino. Halvveis inn i filmen begynner det å gjøre vondt i venstre foten, ytterst fra lille- og ringtåa og litt nedover på siden. Så gav det seg litt, før det kom tilbake, gav seg igjen, og så dukket det opp i andre foten, mer ved ankelen denne gangen. Så gikk det litt frem og tilbake og rundt omkring før det etterhvert spredte seg oppover leggene og til undersiden av lårene og å sitte stille ble nesten uutholdelig. Fikk rare blikk fra sidemannen fordi jeg satt og vred på meg.. Vanligvis er det ikke så ille og så utbredt, det holder seg stort sett til en kroppsdel, ofte håndleddet har jeg merket, eller føttene. Hvor på føttene varierer litt, men ofte er det under sålen og/eller på siden av foten. Smertene er litt vanskelig å beskrive. Det er ikke "slå foten borti noe"-vondt eller sliten-vondt eller vrikke-vondt, og det er ikke lokalisert et bestemt sted. Det er en slags varm stråling som enten pulserer eller kommer i bølger. Det blir verken bedre eller verre av å endre stilling eller avlaste kroppsdelen som gjør vondt, og det er samme type smerte uansett hvor den er, selv om den noen ganger kjennes ut som om den sitter i et ledd mens andre ganger føles det mer som.. beinet? Varierer veldig i hvor vondt det er også, noen ganger er det bare mildt og lett å ignorere (som nå, nå kjenner jeg det litt i albuen, men det går fint liksom) mens andre ganger er det så vondt at jeg ikke klarer å gjøre annet enn å fokusere på pusten og å ri smertene ut. Merker det blir verre hvis jeg sover dårlig, stresser og slike ting, og spesielt når jeg sitter eller ligger i samme posisjon litt lenge. Vet jeg har litt dårlig sirkulasjon til hendene og føttene, vet ikke om det er så veldig relevant men nevner det nå likevel siden det ofte er der smertene er. Merker det ble litt sutrete dette her, er ikke meningen det altså. Er bare veldig frustrert akkurat nå. Har så klart tenkt meg til legen en tur hvis det blir verre men det går relativt greit så lenge jeg stresser ned og sover nok, så jeg tenkte å høre her inne om noen sliter med det samme og/eller vet hva det er for noe. Anonymkode: 7a1ff...f78
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #2 Skrevet 2. april 2016 Jeg tror du burde gå til legen. Jeg har fibromyalgi, og mange av mine smerter er slik som du beskriver dem her. Det tok flere år med smerter før jeg gikk til legen, men det var veldig deilig å endelig få en diagnose. Lykke til! Anonymkode: f6297...e9f 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du burde gå til legen. Jeg har fibromyalgi, og mange av mine smerter er slik som du beskriver dem her. Det tok flere år med smerter før jeg gikk til legen, men det var veldig deilig å endelig få en diagnose. Lykke til! Anonymkode: f6297...e9f Samme her, har ikke fått noe diagnose ennå men skal på utredning nå snart... Anonymkode: 60f0b...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 Veldig ofte vil psykiske problemer gi utslag i fysisk smerte. Mange fysiske "vondter" skylder ulike psykiske problem som depresjon, angst, stress, utbrenthet, osv. Anonymkode: 36b30...e79 1
Gjest marizz Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 Sliter også med dette. Kan våkne av at det stikker skikkelig i en tå, men senere på dagen har jeg kanskje vondt i hofta og tommelen. Veldig tilfeldige smerter, samtidig som jeg er veldig utslitt. Jeg vurderer legen, men vil ikke være for hypokonder heller. Håper du finner en løsning Ts
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå