Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje politiet, sosialtjenesten og barnevernet griper inn 24 timer i døgnet slik at de anklagede føler at de også i rimelighets navn burde forsvare seg i 24 timer...?

Eller mener du at myndighetene kan plage folk døgnet rundt, men tilbakesvar skal kun gjelde 0900-1430 som er vanlig tid..?

Waco

dere skjønner selv at jeg merker at dere er litt enkle...?

Det er ikke snakk om ANKLAGEDE mennesker her, så du misforsto nok litt, enkle waco :oops: !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Benekter du på at nevnte instanser holder døgnåpnet og kan inngripe på hvilken som helst familie når som helst uavhenging av klokketid?

Skrevet
Benekter du på at nevnte instanser holder døgnåpnet og kan inngripe på hvilken som helst familie når som helst uavhenging av klokketid?

Sosialtjenesten holder ikke døgnåpent, barnevernsvakta og politivakta gjør det. De kan ikke gripe inn i hvilken som helst familie når som helst på døgnet. Om natten griper de kun inn i akutte tilfeller som oppstår der og da, og som ikke kan vente til neste dag. De andre familiene de har med å gjøre, arbeider de kun med på dagtid. (Og bare så du vet det,- barnvernet ANKLAGER ikke...)

Skrevet
De andre familiene de har med å gjøre, arbeider de kun med på dagtid. (Og bare så du vet det,- barnvernet ANKLAGER ikke...)

Det er vel ganske subjektivt å mene, er det ikke?

Gjest Gjesten
Skrevet

Så du meinar at barnevernet berre går inn i husa til heilt uskyldige menneske og gode familiar og røskar ungane deira ut, heilt uten grunn? Eller er det ein svak, bitte- liten sjanse for at nokre ungar faktisk MÅ hentast?

Skrevet

Hva var overskriften her? Kjenner ikke igjen tråden jeg nå...

Skrevet

Det er vel ganske subjektivt å mene, er det ikke?

Nei, ikke i det hele tatt! Te en titt i lov om barneverntjenester, så ser du at barnevernet ikke har noen mulighet til å anklage noen som helst. Det er en hjelpeinstans, de er ikke ute etter å anklage noen...

Skrevet
Hva var overskriften her? Kjenner ikke igjen tråden jeg nå...

Nei du kan så si... :-) Heftig diskusjon, da!!!

Skrevet

Poenget er at man kan bli hentet døgnet rundt.

Mer gidder jeg ikke diskutere, jeg biter ikke på den "kvinnene-setter-alle-premissene-for-diskusjon-trikset", - vil dere ikke forstå så vil dere ikke forstå.

Jeg mener at så lenge barnevernet og politiet kan komme hjem til folk hele døgnet så burde alle de impliserte også være tilgjengelig hele døgnet.

Det handler litt om respekt om dem man henter.

Waco

Jeg vet at dere ikke klarer å forstå dette så jeg lar det heller ligge.

Skrevet

Det virker som du skylder ham noe.... hva er du flau over, har du vært utro en gang?

Og hva så om man feks skylder eksen sin penger, eller var utro mot han for så å dumpe han? Det gir ikke han noen rett til å ringe og plage eksen sin 40 ganger i løpet av en kveld, og sende 20 trakasserende tekstmeldinger på rappen. Og da forstår jeg at noen vil ty til hemmelig nummer.

Eller som flere har nevnt her, hva med psykotiske ekser som spaner kåken din for å drepe eller skade deg ved første anledning, er det ikke da forståelig at man ikke ønsker at vedkommende kan ringe opplysningen og få adressa di? Men du er kanskje syk nok til å mene at når en først har vært så dum å bli sammen med en sånn person, så får en heller bare ta konsekvensen og finne seg i å bli drept...? :roll:

Skrevet
Hvorfor kjøpte du ikke kontantkort??? Da hadde du blitt spart for alt dette!

For det første er det latterlig dyrt å ringe fra. I tillegg til at det er veldig upraktisk å plutselig gå tom for kroner på kortet. (Særlig dersom man plutselig skulle få bruk for å ringe noen, når man har en psykotisk tulling luskende rundt på utsida av huset sitt...)

Gjest enda en gjest
Skrevet
Poenget er at man kan bli hentet døgnet rundt.

Mer gidder jeg ikke diskutere, jeg biter ikke på den "kvinnene-setter-alle-premissene-for-diskusjon-trikset", - vil dere ikke forstå så vil dere ikke forstå.

Jeg mener at så lenge barnevernet og politiet kan komme hjem til folk hele døgnet så burde alle de impliserte også være tilgjengelig hele døgnet.

Det handler litt om respekt om dem man henter.

Waco

Jeg vet at dere ikke klarer å forstå dette så jeg lar det heller ligge.

jeg burde også la dette ligge, men bare et par ting:

- dette dreier seg ikke om kvinner/menn og hva som er premisser for rett og galt - hos oss er det slik at kjæresten min, som er mann, er tilknyttet sosialtjenesten indirekte. Han har en "ni til fire"-jobb, og har ellers ingenting med inngripen i folks sosialstønad, boforhold, barneoppdragelse osv å gjøre. Likevel har han blitt oppringt av truende sosialklienter (som håper han kan påvirke sosialtjenesten, kanskje?) på privattelefonen på kveldstid. Er sosialklienten i sin rett når han/hun gjør dette?

- dersom man ER direkte involvert i slike saker som Waco beskriver er jeg enig i at NOEN bør være tilgjengelige for de impliserte - men da gjennom ARBEIDSPLASSEN, ikke privat! Noen ganger kan det kanskje være ekstra vanskelig for de involverte fordi saksbehandler ikke sørger for å gi informasjon videre til de som er på vakt o.l. Dette oppleves sikkert som sløvt og urettferdig. Det gir likevel ikke folk en ubestridelig rett til å ringe hjem til vedkommende og true han/henne og familiemedlemmer.

Jaja, waco, det er vel en grunn til at du har valgt nicket ditt:) og du har sikkert opplevd kjipe ting. Men det hadde vært fint om du kunne høre på hva som faktisk ER argumentasjonen og ikke bare være sinna.

Skrevet

La meg si det for tusende gang....

HVIS NOEN HADDE RINGT OG TRUET MEG HADDE JEG VÆRT MER HYPP PÅ Å FINNE UT HVORFOR JEG BLIR TRUET, ENN OG HA HEMMELIG TELEFONNUMMER!!!!!!!!!!!!!!

KAN VI VÆRE ENIGE????

- JA???

- JA???

- JA??

- NEI??

Skrevet
Det gir ikke han noen rett til å ringe og plage eksen sin 40 ganger i løpet av en kveld, og sende 20 trakasserende tekstmeldinger på rappen. Og da forstår jeg at noen vil ty til hemmelig nummer.

:

Er det ikke mulig å spørre x'kjæresten din hvorfor han ringer så mye? HVORFOR GÅR IKKE DET AN?

Skrevet

virker jo som annen hver jente her ikke kjenner en aller annen psykopat eller en hvengjerrig ex? Blir dere kjent med mennene før dere blir sammene med dem? Virker ikke slik, og når dere finner ut at dem er psyco, så er det flytting og hemmelig nummer..Går jo ann å være litt mer selektiv at kjærester ikke sant?

Skrevet

Er det ikke mulig å spørre x'kjæresten din hvorfor han ringer så mye? HVORFOR GÅR IKKE DET AN?

Så du mener at hvis hun spør: "hvorfor ringer du meg så mye?" så slutter han å ringe... ehh... :klø:

Skrevet

Så du mener at hvis hun spør: "hvorfor ringer du meg så mye?" så slutter han å ringe... ehh... :klø:

NEI, jeg mener du kan spørre.... hva er det som er så vanskelig med det?

POENGET ER JO AT PERSONEN HAR RINGT, DA KAN MAN JO SPØRRE HVORFOR DEM RINGER???????

Skrevet

NEI, jeg mener du kan spørre.... hva er det som er så vanskelig med det?

POENGET ER JO AT PERSONEN HAR RINGT, DA KAN MAN JO SPØRRE HVORFOR DEM RINGER???????

Er det noen som har skrevet at de ikke har spurt om det?!? Poenget er jo at personen ikke slutter å ringe likevel! Jeg synes det høres ut som du føler deg truffet...?

Skrevet

For meg så høres det ut som om dere egentlig ikke har tenkt over konsekvensene av deres egne liv.....

menmen...nå har jeg i det minste prøvd å forklare her... og hvis dere føler at nabolag og samfunn blir mye koseligere HVIS INGEN HAR NAVNET SITT PÅ DØRA, så må vel det væres deres problem... jeg gir faen jeg...

Nå har jeg bodd i så mange år tilsammen i utlandet at jeg har sett resultatet av et slik hysterisamfunn at man må gjemme seg for hverandre.....alle som har råd til det, HAR SVÆRE MURER RUNDT HUSET SITT...

Det blir ganske ukoselig til slutt skal fortelle dere... Men dere vil ikke forstå og da kan vi jo bare ha det sånn....

Skrevet
menmen...nå har jeg i det minste prøvd å forklare her...  

....

jeg gir faen jeg...

Ja, rekti! :ler:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...