Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2004 #1 Skrevet 22. oktober 2004 Noen som har en oppskrift på det? Eller er det bare vanlige bunner som stekes før fyllet? Jeg var nemlig til middag hos en venninne som hadde laget opp 6-7 tynne bunner, ferdigstekte. Så bredte hun et tynt lag rød saus overfylte og lot gjesten ta på det de ville på hver sin pizza og så ble de stekte igjen. Oppskriften var en de hadde funnet fra en norsk mat-side. Men når venninne dratt på ferie, jeg er pizzasulten og finner ikke oppskriften. Ringer det noen bjeller hos noen? Eller vet noen kanskje om noen sannsynlige nettsteder å lete på? Mener å huske hun nevnte en eller annen kokk eller kjendis' navn i farten...?
Gjest Étoile Skrevet 22. oktober 2004 #2 Skrevet 22. oktober 2004 Tror det var lars Barmen eller noe sånt som hadde det i et program på tv. Jeg har prøvd med min vanlige oppskrift også, funket helt fint.
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2004 #3 Skrevet 22. oktober 2004 Når jeg steker min i ovnen med fyll så sveller kantene opp, mens hennes var tynne bunner. Hvordan blir dine? Og hvordan gjør du det? Kjevler dem tynnere enn vanlig? Hvor lenge forstekes de på og hvilken temperatur? *mase mase*
Gjest Étoile Skrevet 22. oktober 2004 #4 Skrevet 22. oktober 2004 Kjevle tynn tynn og prikke hull i med gaffel. Jeg steker dem på ca 200 grader i varmluftsovn i ca 5 min (ikke helt sikker, de skal ikke bli gyldne, ikke helt ferdigstekt altså). De blåser seg opp litt, men faller i sammen igjen nå de tas ut av ovnen. Her er oppskriften jeg bruker: 4 dl mel 1,5 dl lunkent vann 15 g gjær 4ss olivenolje 1 ts salt Har nemlig mistet den andre... Likte den ikke så godt anyway, tror det var litt for mye olje i den. Etter at jeg har tatt på fyll steker jeg dem på 250 grader i ca 5 min, eller til den ser bra ut.
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2004 #5 Skrevet 22. oktober 2004 Genialt! Tusen takk, nå må jeg fly og bake pizza!
mari Skrevet 22. oktober 2004 #6 Skrevet 22. oktober 2004 Den pixxa oppskriften til Barmen er genial. For det første skal den stekes på veldig sterk varme (250 grader) og så kan den fryses til den skal brukes. Vi pleier å lage opp en hel haug og så innvitere på lag selv pizza som din vennine. http://www.nrk.no/mat/1396746.html her er oppskriften, både på pizzaen og på sausen
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2004 #7 Skrevet 22. oktober 2004 Den pixxa oppskriften til Barmen er genial. For det første skal den stekes på veldig sterk varme (250 grader) og så kan den fryses til den skal brukes. Vi pleier å lage opp en hel haug og så innvitere på lag selv pizza som din vennine. http://www.nrk.no/mat/1396746.html her er oppskriften, både på pizzaen og på sausen Hm Har ofte tenkt at jeg skal prøve det der. Hva slags fyll bruker du? Barmen har jo mange gode forslag, men må si jeg liker å ha kjøtt på pizza. Gjerne skinke..
mari Skrevet 24. oktober 2004 #8 Skrevet 24. oktober 2004 ALT Vi steker opp kjøttdeig med tacokrydder, skjører opp peperoni og skinke. Har noen oster(mozzarella, parmasan, jarlsberg, norwegia) masse grønnsaker (sopp, tomater, paprika, mais). Man tar det man har i skapet, og hvis man har råd; kjøper det man ikke har, men har lyst på Dette er alltid vellyket hjemme hos oss, med unntak av de som spiser for mye og som ligger med vondt i magen etter på (første gang tok vi bilde av veldig overfylte pizzaer, de bildene blir nå sendt rundt til skrekk og advarsel) er alle fornøyde.
Gjest gjest1 Skrevet 24. oktober 2004 #9 Skrevet 24. oktober 2004 Pizzaene ble kjempegode, og nå ligger det to porsjonspizzaer og en boks tomatsaus i fryseren til en kveld jeg er pizza-sulten og ikke gidder bake! Digg! Neste gang skal jeg doble oppskriften og ha flere klar i frysern.
BlaBla Skrevet 25. oktober 2004 #10 Skrevet 25. oktober 2004 Jamie Oliver forsteker vel også bunnene sine. De er kjempegode. Har fått masse skryt av de. Er med sirup i. Egentlig skulle det være honning, men det hadde jeg så da tok jeg sirup. NAM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå