Gå til innhold

Er det noe vits i å studere økonomi/ledelse/organisasjon på lavt nivå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en utdanning som jeg begynner å bli lei av å jobbe med, og jeg ønsker derfor å prøve å komme meg videre. Ledelsesoppgaver på arbeidsplassen min hadde for eksempel vært interessant, men da må jeg ha kompetanse på budsjett, ledelse og organisering av bedriften.

Ønsker derfor å studere dette på deltid, og ser at f.eks. Høyskolen i Hedmark har årsstudium i organisasjon og ledelse som deltid. Dette er imidlertid et studium nærmest uten inntakskrav, og det ser ut til å være lagt opp til at "alle" skal klare å fullføre.

Vil en kunne komme seg oppover i arbeidslivet med en slik tilleggsutdannelse, eller bør en ha ledelse- og organisasjonskompetanse på høyere nivå? Jeg sikter ikke mot ledelsesansvar i Statoil, men for eksempel som enhetsleder for den kommunale bedriften som jeg jobber i.

Hva tror dere?

Anonymkode: 2f60c...9b5

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Mange tar årstudium eller bachelor i Øk-ad i tillegg til egen utdannelse. Jeg vet ikke om det har fungert bra for dem, men det er i hvert fall mange som har gjort det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta heller en master relatert til din grunnutdanning.

Anonymkode: a05d2...da5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta heller en master relatert til din grunnutdanning.

Anonymkode: a05d2...da5

Vil jeg ikke da male meg inn i en enda smalere stripe i yrkeshjørnet mitt? Det er ingen mastermuligheter innenfor grunnutdanningen min som gir meg kompetanse innenfor øk/ad. Ntnu har erfaringsbasert master i ledelse, men den er svindyr (180 000 kr.)

TS

Anonymkode: 2f60c...9b5

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt noe med mer faglig tyngde. Ikke baaare ledelse hvis du skjønner. Bedøk? Regnskap?

Anonymkode: 35fec...4b1

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lagt opp til at alle skal klare å fullføre studiet. Poenggrenser avgjøres av antall søkere, og ikke letthetsgraden av studiet. Hvis det er flere søkere enn det er studieplasser får studiet en poenggrense, og poenggrensen viser den med lavest poengsum som kom inn året før. Grunnen til at det står "alle" på poenggrensen til Organisasjon og ledelse er fordi det ikke var for mange søkere til studiet. 

Anonymkode: 76a64...988

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...