Gå til innhold

Løpesykkel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å kjøpe en løpe/balansesykkel til 2 åringen. Hvilken har dere og er dere fornøyd med den? Er så mange å velge i, tre eller metall? :) 

Anonymkode: 7562c...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er veldig fornøyd med en liten sak i tre, vet ikke merket. Den er veldig lett slik at selv et lite barn klarer å løfte den opp igjen fra bakken. Fra treårsalder er det fint med en større som har bremse og høyere sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde en Early Rider treløpesykkel til toåringen, veldig fornøyd med den.

Anonymkode: 68568...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde en Disney Cars sak i metall. Rimelig og grei og har gått runden i vennegjengen.

Det var utrolig nok bare å sette 3-åringen på en tohjuling så syklet han avgårde uten støttehjul etter et år med den løpesykkelen.

Anonymkode: 6d628...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde en Disney Cars sak i metall. Rimelig og grei og har gått runden i vennegjengen.

Det var utrolig nok bare å sette 3-åringen på en tohjuling så syklet han avgårde uten støttehjul etter et år med den løpesykkelen.

Anonymkode: 6d628...2da

Så bra :) har hørt mye positivt om disse løpesyklene og at de skal være bra for motorikken. Hvis de billige er gode så og lette så kan jeg nok like gjerne kjøpe en sånn. 

Anonymkode: 7562c...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tips er å kjøpe brukt, så sparer dere mye. Jenta vår gikk også rett over til vanlig sykkel uten støttehjul, balansen hadde hun inne. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en helt enkel fra lekebutikk. Den var virkelig helt genial! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en fra XEED, den har tålt mye hard bruk fra eldstemann på snart 4. Jeg ville ikke kjøpt i tre, jeg syntes de virker lite solide, og er usikker på hvordan de vil se ut etter en sesongs bruk i all slags vær.

Til en toåring ville jeg også passet på å ikke kjøpt med bremser, den sommeren min ble 2 ville det blitt for mye å holde styr på (spørs sikkert litt hvor nærme 1 og 3 år han er også :)) Hvis han er nærmere tre enn to kan det kanskje være greit med bremser, men min gikk stort sett over til vanlig sykkel når han ble så gammel.

Endret av Amys
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår i tre er kjøpt brukt og brukt mye av vår eldste. Den er i helt fin stand nå som minstemann så smått har begynt å teste den. Fordeler er som sagt at den er superlett. En tung sykkel blir fort demotiverende for de minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt på siden av tråden, men spør allikevel jeg. Vi hadde 3-hjuls-sykkel til vår jente, og ser nå at det var "dumt" ift å lære å sykle på 2-hjuling. Vurderer løpe-/balansesykkel til henne nå, men er det noen som passer til en 5-åring? Og er det egentlig noen vits, er det "for sent"? Håper noen vet noe om dette. :) 

Anonymkode: c6e66...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden av tråden, men spør allikevel jeg. Vi hadde 3-hjuls-sykkel til vår jente, og ser nå at det var "dumt" ift å lære å sykle på 2-hjuling. Vurderer løpe-/balansesykkel til henne nå, men er det noen som passer til en 5-åring? Og er det egentlig noen vits, er det "for sent"? Håper noen vet noe om dette. :) 

Det finnes i alle fall balansesykler som er ganske store, har bremser osv. Men jeg tror nok jeg heller ville gått for vanlig sykkel uten støttehjul til en femåring. Hun må kanskje øve en stund på balansen, men det går nok fint. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde løpesykkel i tre til begge våre. Samme sykkel ble brukt "døgnet rundt" først av storebror og så av lillesøster. Den klarte seg fint! Veldig god investering!

antar at tre er lettere enn metall (barnesykler er ofte ekstremt tunge), og det er viktig. 

Brems hadde vi ikke, det tror jeg blir for komplisert for de små, og de bremser med føttene (obs: unngå sandaler!). 

Mine brukte løpesykkel når de var 2 og vanlig sykkel når de ble 3. Trengte ikke støttehjul. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Sushi skrev:

Det finnes i alle fall balansesykler som er ganske store, har bremser osv. Men jeg tror nok jeg heller ville gått for vanlig sykkel uten støttehjul til en femåring. Hun må kanskje øve en stund på balansen, men det går nok fint. :) 

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok det er litt sent, da kan hun like gjerne lære seg balanse på vanlig sykkel. Evnt låne en løpesykkel av noen dere kjenner en gang eller to, for å kjenne på det. Men de fleste barnehager jeg vet om har en slags balansesykkel, så hun kunne jo prøvd det i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 5. april 2016 at 23.15, AnonymBruker skrev:

Vi hadde vel aldri løpesedler før i tiden, men lærte da å sykle likevel. Tren på 2 hjul sykkel uten støttehjul og la henne få prøve seg. Ha sete langt nede så hun kan ha bena i bakken. Tror det er litt sent med balansesykkel nå, sparkesykkel kan kanskje hjelpe litt som en ekstra sykkel. 

Anonymkode: cf8a0...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde vel aldri løpesedler før i tiden, men lærte da å sykle likevel. Tren på 2 hjul sykkel uten støttehjul og la henne få prøve seg. Ha sete langt nede så hun kan ha bena i bakken. Tror det er litt sent med balansesykkel nå, sparkesykkel kan kanskje hjelpe litt som en ekstra sykkel. 

Anonymkode: cf8a0...4e7

Hihi, løpesedler har de vel ikke nå heller.. Ellers er jeg enig med deg. Tren på 2 hjul uten støttehjul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...