Gå til innhold

Sykepleiere, blir de sett ned på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å utdanne meg som sykepleier, og kjæresten min utdanner seg til advokat/jus. Er det slik at sykepleiere blir sett ned på om de bor på Frogner feks? Eller er det like mange snobbete sykepleiere som advokater for eksempel? Er ikke redd for dette selv altså, bare har lyst til å høre tanker om dette

Anonymkode: 7ac64...aff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HERREGUD.

Hvis du er så usikker angående å flytte på Frogner, hold deg der du bor

Anonymkode: 73322...4e7

• Liker 10
Skrevet

Ikke tenk så mye på hva andre tenker. Sykepleier er et viktig yrke og alle vet hvordan det ville gått hvis ingen utdannet seg til sykepleier. Det ville bare ikke fungert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke folk gi seg med disse sykepleie og status trådene nå. Er så lei av status-crapet til folk.

Anonymkode: e376c...25c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke folk gi seg med disse sykepleie og status trådene nå. Er så lei av status-crapet til folk.

Anonymkode: e376c...25c

Enig. Og "ser dere ned på (fyll inn det som passer)?"

Anonymkode: e2b3e...65d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er litt uvitende her. Er det sykepleiere som også vasker pasientene evt tørker dem bak ved toalettbesøk? Hvis så, kan det nok hende statusen synker fort på Frogner.

Anonymkode: e7195...86c

Skrevet

Men hallo, ikke bry deg om det. Dessuten, alle liker vel sykepleiere? Dere tar jo vare på oss når vi trenger dere...?
Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med sykepleiere jeg. Vennlige og hyggelige, omtenksomme og kjærlige. Applaus til alle sykepleiere! :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Eeeeeeenda en tråd om disse sykepleierne :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Frogner og går på aap :fnise: (Har jobbet en stund nå, så mye jeg klarer, for jeg vil virkelig ikke dette utenfor arbeidslivet, så presser meg så hardt jeg klarer, men går ikke alltid så bra :( ) men har hvert fall ikke følt meg sett ned på enda. I blokken vår bor det noen steinrike typer, noen unge par som oss uten spesielt mye penger, noen unge som har fått betalt leiligheten av foreldrene, eldre som har bodd her i mange år(pensjonister), en som jobber som butikkmedarbeider, en som jobber i barnehage, alenemødre, familier osv., god og fin blanding altså. Fint område med god utsikt, lite blokker rundt (i hovedsak ambassader og fine hus)

Anonymkode: 744be...637

Skrevet (endret)

Herregud. Du burde jobbe mer med deg selv. Bare flytt til Frogner og so om du jobber som sykepleier? Vi trenger sykepleier her i landet. Du skal ikke være flau over at du jobber som sykepleier, vær heller stolt.

Har en del venner som bor på frogner og de jeg kjenner ser ikke ned på de som har en lavere utdanning. For eks. jeg studerte ikke på et par år og tok meg fri og jobbet litt. Da jeg noen ganger festet på frogner og dnoen på festen spurte hva jeg studerte, sa jeg at jeg jobbet i butikk. Ingen så ned på meg. Vær stolt og ikke overtenk :) 

Endret av boooooo
AnonymBruker
Skrevet

Frogner er en bydel med over 50 000 innbyggere, ikke en bygd hvor alle vet alt om alle. Folkene som bor der kommer nok med alle mulige former og yrker. Kan hende det er noen som ser ned på sykepleiere, men slike folk ønsker en vel ikke kontakt med uansett.

Anonymkode: 5e4b0...16a

Gjest Jørild
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er litt uvitende her. Er det sykepleiere som også vasker pasientene evt tørker dem bak ved toalettbesøk? Hvis så, kan det nok hende statusen synker fort på Frogner.

Kan hende statusen øker igjen i det du sitter der selv med skit i baken du ikke får tørket vekk selv. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Hoppelopp skrev:

Kan hende statusen øker igjen i det du sitter der selv med skit i baken du ikke får tørket vekk selv. 

Den dagen jeg ikke greier å tørke meg selv i ræva kan de bare plugge ut kontakten.

Gjest Jørild
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den dagen jeg ikke greier å tørke meg selv i ræva kan de bare plugge ut kontakten.

Det tar i de fleste tilfeller mange år fra du ikke klarer å tørke deg selv i ræva til de kobler deg til noen kontakt. Det er bare å glede seg.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, på Frogner må alle gå med et skilt på seg hvor det står hva de jobber som. Og står det Sykepleier på skiltet blir man sett ned på.

Anonymkode: 61db0...917

Skrevet

Sykepleiere blir selvfølgelig ikke sett ned på. For mange er de langt viktigere enn lege. De har en utdannelse som gjør at du hører på dem. De er mine favoritter. Ingen er viktigere. Bare synd de ikke bruker hvite stay ups, da hadde det nesten vært for utrolig;)

AnonymBruker
Skrevet

"Er ikke redd for dette selv altså" - jasså, og dette tror du på? Selvfølgelig spør du om dette grunnet din egen usikkerhet, dine egne fordommer og antakelser.

Sannsynligvis kommer dette til å bli en stor greie for deg i årene som kommer, du kommer til å slite med mindreverdighetskomplekser og det som verre er.

Mitt råd blir som følgende: Skaff deg hjelp snarest!!!

Anonymkode: d198c...83c

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Er ikke redd for dette selv altså" - jasså, og dette tror du på? Selvfølgelig spør du om dette grunnet din egen usikkerhet, dine egne fordommer og antakelser.

Sannsynligvis kommer dette til å bli en stor greie for deg i årene som kommer, du kommer til å slite med mindreverdighetskomplekser og det som verre er.

Mitt råd blir som følgende: Skaff deg hjelp snarest!!!

Anonymkode: d198c...83c

Hvorfor ikke roe ned og prøve å vise litt empati? Verden går ikke under i morgen selv om du er AB og bitcher. Drikk litt vann. Det går over, skal du se.  

Skrevet
13 timer siden, Stormborn88 skrev:

Ikke tenk så mye på hva andre tenker. Sykepleier er et viktig yrke og alle vet hvordan det ville gått hvis ingen utdannet seg til sykepleier. Det ville bare ikke fungert.

Godt skrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...