Gå til innhold

Dilemma - hva ville du valgt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte her om dagen å begynne å tenke på et dilemma, og nå klarer jeg ikke slutte tenke på det. Er nysgjerrig på hva folk fleste ville gjort, så tenkte å ta det hit.

Ok, her er greia:

Det er ingenting du ønsker mer enn å få barn. Dette har du visst i mange år, og nå er tiden inne.

MEN. Om du da fikk vite at barnet ville dødd mens det ennå var barn, sånn type 10 år. Ville du fortsatt ha fått det barnet? Du vil jo få mye glede, men finnes det større sorg enn å miste sitt eget barn?

Altså, aldri å få barn eller oppleve dyp sorg 10 år senere?

(Husk folkeskikk i kommentarfeltet, folkens! :) )

Anonymkode: d5eab...c04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heller ha barn som dør enn aldri å oppleve det å få et barn.

Skrevet

Nei, det ville jeg aldri ha utsatt mitt barn for.

Skrevet
Et øyeblikk siden, exictence skrev:

Nei, det ville jeg aldri ha utsatt mitt barn for.

Man vet jo nødvendigvis ikke om barnet vil dø på forhånd.

Skrevet
1 minutt siden, Silfen skrev:

Man vet jo nødvendigvis ikke om barnet vil dø på forhånd.

Ville ikke tatt sjansen på det for det.

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 6ebbb...489

Skrevet
3 minutter siden, exictence skrev:

Ville ikke tatt sjansen på det for det.

Men da kan du jo ikke få barn noensinne.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Silfen skrev:

Men da kan du jo ikke få barn noensinne.

På andre måter enn biologisk hadde jeg kunnet.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte her om dagen å begynne å tenke på et dilemma, og nå klarer jeg ikke slutte tenke på det. Er nysgjerrig på hva folk fleste ville gjort, så tenkte å ta det hit.

Ok, her er greia:

Det er ingenting du ønsker mer enn å få barn. Dette har du visst i mange år, og nå er tiden inne.

MEN. Om du da fikk vite at barnet ville dødd mens det ennå var barn, sånn type 10 år. Ville du fortsatt ha fått det barnet? Du vil jo få mye glede, men finnes det større sorg enn å miste sitt eget barn?

Altså, aldri å få barn eller oppleve dyp sorg 10 år senere?

(Husk folkeskikk i kommentarfeltet, folkens! :) )

Anonymkode: d5eab...c04

Dette er premisset og når jeg holder meg til det så er det, nesten opplagt vil jeg si, ikke riktig å få barn for deretter å utsette både barnet og meg selv for sorgen det vil være at det dør. 

Skrevet

Dette er jo en sjanse alle tar når man får barn. Man vet aldri hva morgendagen bringer. Man kan finne avvik på ultralyden, det kan være komplikasjoner under fødselen eller barnet kan få en alvorlig skade som barn, ungdom eller voksen. 

Men om man spesifikt hadde vist at ungen kun blir 10 år, så spørs det på hvordan livskvalitet de mener barnet ville hatt i de 10 årene. Jeg ville aldri født barnet for at den skal puste (eks multihandikappet), jeg vil at mine barn skal ha det gøy og få livsglede. 

Skrevet
18 minutter siden, saltvann skrev:

Dette er jo en sjanse alle tar når man får barn. Man vet aldri hva morgendagen bringer. Man kan finne avvik på ultralyden, det kan være komplikasjoner under fødselen eller barnet kan få en alvorlig skade som barn, ungdom eller voksen. 

Men om man spesifikt hadde vist at ungen kun blir 10 år, så spørs det på hvordan livskvalitet de mener barnet ville hatt i de 10 årene. Jeg ville aldri født barnet for at den skal puste (eks multihandikappet), jeg vil at mine barn skal ha det gøy og få livsglede. 

Barnet kan jo teoretisk dø av lang q-t-tid. Poff, plutselig.  Så ville jeg heller hatt barn enn ikke? Ja. Ville jeg derimot født et barn til lidelse i 10 år? Muligens ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...