Zienna Skrevet 2. april 2016 #21 Skrevet 2. april 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt i meg sier at jeg ikke finner meg i det, jeg sliter virkelig med å trekke meg tilbake sammen med hennes søsken på hennes konfirmasjonsdag. Men så er det jo hennes dag, og jeg tenker at hennes ønsker må gå forran mitt behov for å sitte med min datter denne dagen. Egentlig, innerst inne, så tror jeg far vil ha det på denne måten fordi han ikke ønsker meg ved hovedbordet. At han ikke ønsker sine to yngste barn der, er nok en måte å sikre seg at jeg ikke sitter der. Anonymkode: 820b3...a2a Du skal selvfølgelig ikke trekke deg tilbake! Godt å høre at du selv ser galskapen Egentlig burde du plassert en av de små sammen med far, og den andre ved din side.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #22 Skrevet 2. april 2016 Dere dama altså. ... Han bidra ikke økonomisk men du bøyer deg for hans krav? DRITT I DET SIER JEG. Og beklager, men 3 åringer gi faen i å feire konfirmanten og kommer til å synes det er dritt kjedelig. Enten har de dem hos deg ved hovedbordet eller plasserer dem med bestemor/bestefar. Men ikke la han tvinge deg med trusler - hvis han virkelig nekter å komme, så viser han datteren at han er en ren drittsekk. Anonymkode: 3ecde...0ed 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #23 Skrevet 2. april 2016 5 minutter siden, A4-livet skrev: Må far få vite bordplasseringen på forhånd da? Ville bare svart at du ordner det om han spør, han kan jo ikke gå midt under konfirmasjonen fordi småsøsknene får sitte med deg på hovedbordet (hans egne barn til og med, synes det er helt sjokkerende!). Han vil bli rasende om han føler seg lurt, det vet jeg. Og han regner med å få tilbakemelding om jeg ikke ønsker å etterkomme hans ønske her. Jeg liker å opptre ærlig og redelig, så jeg kommer til å gi han beskjed om hvordan det blir. Anonymkode: 820b3...a2a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #24 Skrevet 2. april 2016 "Her er tilbakemelding din kjære eksen: Det er en grunn jeg ble kvitt deg, og det er fordi du er en drittsekk og en dårlig far som ønsker å bruke makt over meg til å få din ønsker, uansett om det ødelegger dagen for datteren din. Siden du ikke betale noen ting - Eat Shit. " Anonymkode: 3ecde...0ed
Zienna Skrevet 2. april 2016 #25 Skrevet 2. april 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han vil bli rasende om han føler seg lurt, det vet jeg. Og han regner med å få tilbakemelding om jeg ikke ønsker å etterkomme hans ønske her. Jeg liker å opptre ærlig og redelig, så jeg kommer til å gi han beskjed om hvordan det blir. Anonymkode: 820b3...a2a Snakk med datteren din også. Si til henne at du som er hennes mor vil sitte ved hovedbordet, ved siden av henne og fadderne, akkurat slik det skal være i en konfirmasjon. At da blir søsknene også der. Kjære vene, du skal ikke måtte se på at far troner med sin nye samboer ved hovedbordet, mens du selv og konfirmantens småsøsken er blitt degradert som "forstyrrende". Datteren din er 15 år, og så klart hun vil forstå. 7
Hengebuksvinet Skrevet 2. april 2016 #26 Skrevet 2. april 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 3ecde...0ed Hvor mange har dere plass til ved hovedbordet? Jeg gjorde en enkel vri på det med min særkulls. Foreldre på hver sin side av konfirmanten, med partnere og ev nye barn utover. I tillegg fikk vi plass til alle besteforeldrene ved hovedbordet. Fadderne satt med de andre onklene og tantene (med barn). Er du helt sikker på at far skal slippe unna alle utgifter? Og bare for å.få klarhet i det. Er det Eksen egne barn han vil ha bort fra hovedbordet?
Zienna Skrevet 2. april 2016 #27 Skrevet 2. april 2016 2 minutter siden, SS skrev: Hvor mange har dere plass til ved hovedbordet? Jeg gjorde en enkel vri på det med min særkulls. Foreldre på hver sin side av konfirmanten, med partnere og ev nye barn utover. I tillegg fikk vi plass til alle besteforeldrene ved hovedbordet. Fadderne satt med de andre onklene og tantene (med barn). Er du helt sikker på at far skal slippe unna alle utgifter? Og bare for å.få klarhet i det. Er det Eksen egne barn han vil ha bort fra hovedbordet? Ts skriver at det er deres to felles barn som han ikke ønsker ved bordet. Fordi de vil forstyrre. I realiteten er det nok hans måte å få bort mor fra hovedbordet. Opprørende, etter min mening! 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #28 Skrevet 3. april 2016 I alle dager. Her nå det har vært yngre søsken (og egentlig hele tiden) har søsken trumfet faddere. Vi har alltid hatt hesteskoplassering, konfirmanten med mor og far på hver sin side, søsken fordelt utover fra mor og far (dere kan jo ta en hver av tvillingene), så faddere, osv. Hvorfor i alle dager er det du som skal ha ansvar for de små barna dere har felles, på en konfirmasjon for felles barn? Anonymkode: fb0a7...2ad 1
regine Skrevet 3. april 2016 #29 Skrevet 3. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt i meg sier at jeg ikke finner meg i det, jeg sliter virkelig med å trekke meg tilbake sammen med hennes søsken på hennes konfirmasjonsdag. Men så er det jo hennes dag, og jeg tenker at hennes ønsker må gå forran mitt behov for å sitte med min datter denne dagen. Egentlig, innerst inne, så tror jeg far vil ha det på denne måten fordi han ikke ønsker meg ved hovedbordet. At han ikke ønsker sine to yngste barn der, er nok en måte å sikre seg at jeg ikke sitter der. Anonymkode: 820b3...a2a Ja, det er hennes dag - men hun skal faktisk slippe ansvaret å ha bestemt at mor og småsøsken ikke får sitte ved hennes side på den dagen. Man skal høre på ungdommer, men jeg vet fra både egen ungdomstid og fra å ha hatt ungdom at foreldrene både må og skal ha siste ordet i en del sammenhenger. Og dette er en slik sammenheng. hvordan tror du jenta vil føle det på selve dagen når hun oppdager konsekvensene av hva hun har fått lov å "bestemme"? Mamma skal altså ikke sitte ved siden av henne? Her må du rett og slett bare si til jenta at du som hennes mor skal sitte ved hovedbordet, på lik linje med hennes far. Sånn er det i denne typen selskap, og sånn blir det hos dere også. Til faren informerer du kun om at sånn blir det, så får han selv bestemme om han skal være så uhøflig og rent ut sagt idiot at han nekter å komme/lager bråk, som iallfall går utover jentas dag. Du kan jo også informere far om at du vil be om ekstrabidrag via NAV - han skal nemlig være med på å betale for konfirmasjonen. Iallfall om han fortsetter å bråke om bordplassering som ikke hører noe steds hjemme. Hans nye samboer har heller ingenting på hovedbordet å gjøre, når dere sammen har 3-åringer er vel ikke det forholdet så veldig gammelt. Ergo har ikke denne damen vært en viktig del i din datters oppvekst. Ts - du må rett og slett rette ryggen og insistere på det som er riktig her, både overfor jenta og faren. Du selv og jenta kommer begge til å huske konfirmasjonen med en sterk bismak om du ikke gjør dette, som sagt har ikke en 15-åring oversikt over alle konsekvenser enda, men det har du. Lykke til og ikke gi deg! 4
ViljaH Skrevet 3. april 2016 #30 Skrevet 3. april 2016 Som prinsipp skal mor og far få plass på hovedbordet. Resten er underordnet. Helst får du tre-åringene plassert ved besteforeldre og forbereder dem på det. Evt avtaler med noen mer perifer som kan ta dem ut hvis bråk. Alternativt setter du en treåring ved hver sin forelder. Fars samboer og særkullsbarn er lavere prioritet, men kan få plass hvis det går ihop. Kanskje stemor kan passe de små på et annet bord? Hun kjenner de vel godt gjennom samvær. Jeg ville sagt meget tydelig til far at du skal også sitte ved hovedbordet, du er forelder og gjør alt av arrangering. Så om det i ytterste konsekvens betyr at småsøsken blir sittende der, så må det bli sånn, og dere får ta en hver. Kanskje far kan få oppgaven med å skaffe barnevakt, så de kan sitte annet sted?Jeg ser også at fokuset under middagen blir mindre på konfirmanten ved å ha dem der.
lillenøste Skrevet 27. april 2016 #31 Skrevet 27. april 2016 Du skriver at far ikke er med å betaler på noe som helst, husk at du har krav på at han skal dekke halvparten. Husk på å ta vare på alt av kvitteringer, så sender du bare dette inn til Nav sammen med søknad om dekking etter konfirmasjon etterpå. Da får han kravet i posten. Han skal også være med å dekke halvparten av briller og tannregulering om det skulle bli aktuelt. Jeg er selv aleneforsørger å må gå den veien med min konfirmant nå pga trassig far. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #32 Skrevet 27. april 2016 Det er ikke mulig å gjøre alle til lags og alt rett her, det er flere motstridende "krav" og ønsker som ikke lar seg kombinere. Du får sette opp kravene i rekkefølge for hva som er viktigst, lage en bodplassering og fortelle konfirmant, far og eventuelle støttespillere hvorfor du har gjort det slik. Det viktigste må jo være at du sitter ved siden av konfirmanten! Har du mulighet til å sette av litt ekstra plass ved siden av deg / far hvis de to minste barna kommer tuslende, men dekke på til dem ved besteforeldrene eller en tante du kan snakke med på forhånd og som vet om utfordringene? Så har du tatt hensyn til fars ønske, men tilrettelagt for at det skjer litt endringer underveis? Og hvis de to minste heller vil se film eller noe mens dere spiser, så ville jeg ikke satt inn noen kanp for å hente dem tilbake til bordet. Kanskje du skulle hentet inn en barnevakt som kan ta seg av barna hvis de ikke vil sitte til bords, slik at du kan ha fokus på konfirmanten og gjestene? Anonymkode: 056a3...5e9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #33 Skrevet 27. april 2016 Den 2. april 2016 at 20.44, AnonymBruker skrev: Jeg holder på å planlegge min eldste datters konfirmasjon, og har ett dilemma med bordplasseringen. Jeg er for øvrig alenemor, og ordner absolutt alt i forhold til konfirmasjonen alene. Far ønsker ikke å delta eller være med å betale for skøyen, men har sine meninger. Far er svært bestemt på at konfirmantens yngre søsken ikke skal sitte med konfirmanten, og han ønsker å sitte der sammen med sin samboer, faddere fra begge sider av familien, samt med sin eldste datter. Dette er forståelig, da konfirmanten har to yngre søsken som er såpass små enda at de godt kan uroe ved bordet. Dersom de andre to ungene ikke får sitte sammen med meg, så kan heller ikke jeg sitte med min eldste datter, da de yngste barna trenger meg ved bordet. Jeg trenger tips til hvordan jeg kan løse dette på en smidig måte. De to yngste har ingen andre som kan ta seg av dem i selskapet, og de vil uansett komme til meg. Ser for meg hyl og skrik om de blir plasert ett annet sted. Konfirmanten selv mener at vi kan føye far her, siden han faktisk har takket ja til konfirmasjonsinnbydelsen. Anonymkode: 820b3...a2a Da tenker jeg at man skal drite i fars sine meninger, og heller høre hva konfirmanten ønsker.. Anonymkode: 95651...298
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå