AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #1 Skrevet 2. april 2016 Jeg har aldri eid en iphone. Har hatt Samsung galaxy s2 og s4. Men vurderer nå en iphone. Noen pros og cons når det kommer til disse to? Noen gode grunner til å ikke kjøpe en iphone? Har hørt ufattelig mye negativt om iphone. Dårlige oppdateringer som ødelegger hele mobilen. De blir fort ødelagte (sprekker i skjermen). Anonymkode: ace5d...ab2
Gjest Holititten Skrevet 2. april 2016 #2 Skrevet 2. april 2016 Når det kommer til oppdatering på iPhone har det aldri vært et problem for meg, det er ytterst få det rammer. Ellers er iPhone "kjent" for å knuses, men vet ikke om de knuser oftere enn andre mobiler eller ei. Men det er ingenting en beskyttende, tynn glassplate på utsiden fikser (ikke plastbeskyttelse, men glass). Jeg er veldig glad i utformingen av iPhone, og liker det systemet mye bedre enn alle android-mobiler jeg har vært borte i. Kameraet er også mye bedre. Nå har ikke jeg hatt Samsung på kanskje 7 år, men har venner med Android som har dårlige kameraer og dårlig system etter min mening. Siden jeg ikke har prøvd akkurat Samsung Galaxy s2 eller s4, kan jeg ikke sammenlikne, men jeg kan i hvertfall si at jeg er veldig fornøyd med min iPhone! Om du ikke liker den, er det jo heldigvis ikke verdens vanskeligste ting å selge en iPhone på Finn..
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 Har hatt S4 Active og Sony Xperia Z3+ de senere årene, og jeg kan si deg at om du var fornøyd med Android, og valgmulighetene som ligger i operativsystemet, så blir det vanskelig å bytte til iPhone. Dessuten er den fysiske kvaliteten til Apple-telefonene dårlig. Kjenner få uten problemer. Anonymkode: b749e...266
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #4 Skrevet 3. april 2016 Jeg har hatt fire iPhoner, aldri knust en eneste skjerm. Men den FANTASTISKE Samsung Galaxy S5 som jeg bare MÅTTE ha fordi de var SÅ mye bedre enn iPhone, der ramlet ladedekselet av etter få måneder, og plutselig en dag var skjermen sprukket. Og batterikapasiteten er dårligere enn iPhonen, og kameraet greier ta klare bilder i solskinn når motivet ikke rører seg. Når jeg bytter mobil, er det bare å kopiere den gamle iPhonen og legge hele kopien over på den nye. Kompisen min som er Samsung-mann, må ha hjelp av meg for å få over kontaktene, meldinger, bilder....Og det blir mye banning, googling og passord til gmail-kontoer der man ihvertfall kan laste opp fra den gamle og ned til den nye osv osv. For å være sikker, så har han byttet til en jalla-operatør slik at den flotte appen "Mine kontakter" som Telenor har, heller ikke funket. Anonymkode: 471ff...e63 1
Cleopatra. Skrevet 3. april 2016 #5 Skrevet 3. april 2016 Har bare hatt iPhone, ikke Samsung (enda). Sverget til iPhone før, men nå kan jeg nesten ikke vente til å skaffe meg Samsung etter at jeg lånte en da jeg leverte iPhone til service. Synes iPhone har altfor mange begrensinger, buggs, dårligere batterikapasitet og generelt mye tull. 5
drikkerbrushverdag Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 Jeg har tidligere bare hatt Android-telefoner, men gikk over til iPhone for et år siden. Jeg er ikke fornøyd, og kommer til å kjøpe noe annet neste gang. Synes systemet er tyngre enn Android (på tross av at jeg er veldig fornøyd med mac'en min, skulle tro det var nøyaktig det samme). Jeg liker heller ikke hvor små mulighetene er for å tilpasse brukeropplevelsen. Jeg er derimot veldig fornøyd med kameraet, og det var viktig for meg da jeg skulle kjøpe ny mobil. Jeg har ikke noen erfaring med Samsung galaxy. 1
tdm900 Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 Har såvidt hatt en android mellom fingrene, men det var også nok til aldri å ville ha noe av de selv. Det at OS oppdateringer ikke fungere er bare tull! Det kom riktignok en nå som lagde krøll, men det var nok noen få bare som rakk å innstallere den før det ble stoppa. Jeg fikk ikke aksept for å innstallere den. Og det med knust skjerm, har vel mest å si hvordan tlf blir behandlet 😊
Wenda Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 har hatt både Samsung og iPhone. Hadde iPhone lenge før jeg ble overtalt å gå over til Samsung. Den var grei nok, men etter 3-4 år så ble jeg lei og gikk tilbake til iPhone igjen. Syns Samsung er til tider tungvind å bruke, savnet masse apper som var til iPhone, den ble fort treg og det tok ikke lang tid før batteriet ble tomt etter bare et par timer. Elsker min iPhone nå og kommer nok ikke til å velge Samsung igjen
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #9 Skrevet 4. april 2016 Jeg ville tenkt litt på hvilke andre dupeditter du har, og vil bruke den med, og evt hva samboer/andre i familien har. Apple stikker ofte kjepper i julene for å bruke apple-produkter sammen med ikke-appleprodukter, noe som ihvertfall er et problem hjemme hos oss, hvor mannen sverger til apple og jeg nekter blankt ha noe med det overprisede oppskrytte fjortisstatusskitet å gjøre Anonymkode: 44e8a...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 Jeg har begge deler. Samsung Galaxy S6 som privattelefon og Iphone 5 som jobbtelefon. Begge har telenor-abonnement. Jeg opplever følgende: Samsung har dekning mange flere steder enn iPhone har dekning Samsung har bedre batterikapasitet, enda jeg kun bruker iPhone til SMS og samtaler, mens Samsungen brukes til å sjekke Facebook og nyheter flere ganger om dagen. det er noen flere apper som er gratis hos iPhone, men som jeg må betale for hos Android, men det finnes gratisvarianter som er like bra. Jeg har opplevd flere ganger at iPhone har låst seg slik at jeg ikke får kommet inn på noen apper uten å måtte restarte, aldri opplevd på Samsung. Samsungen har falt i bakken 100-vis av ganger uten at det er så mye som en ripe (kun et lite hakk i dekselet), iPhonen mistet jeg ned på et bord en gang og den har fått en fin rose i glasset i det ene hjørnet. You do the math! Anonymkode: c9bf9...d57 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #11 Skrevet 4. april 2016 Etter å ha vært på skitur med en venninne, der vi begge hadde fulladet telefon før tur og brukte Endomondo til å logge turen, men hennes telefon gikk tom for strøm før vi var hjemme (3 timer på tur), så bestemte jeg meg for å aldri ha iPhone. Hun hadde akkurat kjøpt den nyeste varianten. Jeg elsket selv Samsung i mange år, men etter at jeg kjøpte Sony Z5 compact i vinter, ser jeg meg ikke tilbake. Jeg mener faktisk Sony har laget en bedre telefon enn toppvariantene av Samsung, og hvis du vil ha mindre enn 5 tommer, så er det ikke noe tvil overhodet. Samsung har ingen modeller med topp ytelse som er under 5 tommer lenger. Anonymkode: 72c39...023 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #12 Skrevet 4. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha vært på skitur med en venninne, der vi begge hadde fulladet telefon før tur og brukte Endomondo til å logge turen, men hennes telefon gikk tom for strøm før vi var hjemme (3 timer på tur), så bestemte jeg meg for å aldri ha iPhone. Hun hadde akkurat kjøpt den nyeste varianten. Jeg elsket selv Samsung i mange år, men etter at jeg kjøpte Sony Z5 compact i vinter, ser jeg meg ikke tilbake. Jeg mener faktisk Sony har laget en bedre telefon enn toppvariantene av Samsung, og hvis du vil ha mindre enn 5 tommer, så er det ikke noe tvil overhodet. Samsung har ingen modeller med topp ytelse som er under 5 tommer lenger. Anonymkode: 72c39...023 Samboeren har også det problemet at iphonen hans går tom på null komma svisj. Spesielt om det er litt kaldt ute. Vi bor på vestlandet, og det er sjelden skikkelig kaldt, men bare temperatur på under 5 er nok til at batteriet fiser ut strøm og er ubrukelig når vi skal være ute mer enn et par-tre timer og bruke den aktivt til ting. Anonymkode: 44e8a...0cc
daemonia Skrevet 4. april 2016 #13 Skrevet 4. april 2016 Etter å ha lest en tråd her om en iPhone som var ubrukelig pga noe kontogreier som var komplisert å få bort så blir det i hvert fall aldri det på meg. Mitt inntrykk etter å ha hørt andres erfaringer er at det er overpriset og mye dill som strengt tatt ikke er nødvendig. Jeg kommer aldri til å ha noe annet enn Samsung. Har min tredje Galaxy nå. 2
Cambria Skrevet 4. april 2016 #14 Skrevet 4. april 2016 Jeg sverger selv til Samsung. Ble helt forelsket etter jeg hadde galaxy s2 i noen år. beste telefonen jeg noen gang hat hatt, så var skuffa over at jeg ikke fant en ny da jeg måtte bytte telefon. Måtte gå over til s4 Jeg har iPad, og mener den har samme funksjoner som en iPhone, hvis du set bort fra at det er et nettbrett og ingen telefon. Jeg er veldig fornøyd med batterikapasiteten på iPaden ihvertfall. Den har også holdt i veldig mange år, og det er lettvint at det nesten alltid er folk med samme lader hvis jeg begynner å miste strøm og ikke har lader. Som telefon derimot så synes jeg det er litt "kjedelig" på en måte. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det er noe som mangler. Jeg har inntrykket av at iPhone generelt har mye bedre batterikapasitet over lenger periode. Min Samsung ser jeg på som ny, men den sluker desverre strøm allerede før det har gått et halvt år. Når jeg fikk den kunne jeg gå to dager uten å lade (som er lenge siden jeg bruker telefonen en del), nå må jeg lade den hver dag. iPhone har også bra kamera, men du finner samsungtelefoner med like bra kamera om det er viktig for deg. iPhone er også lettvint mtp kopiering av telefonen når du bytter telefon, og lettvint om du har mye Apple-produkter. Samsung har jeg en opplevelse av at varer i flere år, men det kan ha like mye med brukeren å gjøre for alt jeg vet.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #15 Skrevet 4. april 2016 28 minutter siden, Cambria skrev: Jeg sverger selv til Samsung. Ble helt forelsket etter jeg hadde galaxy s2 i noen år. beste telefonen jeg noen gang hat hatt, så var skuffa over at jeg ikke fant en ny da jeg måtte bytte telefon. Måtte gå over til s4 Jeg har iPad, og mener den har samme funksjoner som en iPhone, hvis du set bort fra at det er et nettbrett og ingen telefon. Jeg er veldig fornøyd med batterikapasiteten på iPaden ihvertfall. Den har også holdt i veldig mange år, og det er lettvint at det nesten alltid er folk med samme lader hvis jeg begynner å miste strøm og ikke har lader. Som telefon derimot så synes jeg det er litt "kjedelig" på en måte. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det er noe som mangler. Jeg har inntrykket av at iPhone generelt har mye bedre batterikapasitet over lenger periode. Min Samsung ser jeg på som ny, men den sluker desverre strøm allerede før det har gått et halvt år. Når jeg fikk den kunne jeg gå to dager uten å lade (som er lenge siden jeg bruker telefonen en del), nå må jeg lade den hver dag. iPhone har også bra kamera, men du finner samsungtelefoner med like bra kamera om det er viktig for deg. iPhone er også lettvint mtp kopiering av telefonen når du bytter telefon, og lettvint om du har mye Apple-produkter. Samsung har jeg en opplevelse av at varer i flere år, men det kan ha like mye med brukeren å gjøre for alt jeg vet. Jeg opplever det motsatt, jeg. Nesten alle andre telefoner, uansett merke, bruker samme lader, mens iPhone skiller seg ut. Derfor er du avhengig av å ha noen med Apple-produkter i nærheten hvis du skal låne lader Anonymkode: 72c39...023 5
Sirah Skrevet 4. april 2016 #16 Skrevet 4. april 2016 Jeg har hatt både iphone og samsung og trives mest med iphone. Tror dette er veldig mye smak og behag. Samsungtelefonen var veldig god den, men JEG liker iphone bedre. Jeg har mistet mine i bakken en million ganger så at de knuser lett er bullshit. Batteriet på de samsungtelefonene jeg har hatt har også vært mye dårligere enn på iphone. Nå har jeg iphone 6s og bruker den mye, lader annenhver dag. Har heller aldri hatt problemer etter oppdatering.
Dodge Skrevet 4. april 2016 #17 Skrevet 4. april 2016 Kva med Caterpillar S60 eller S40? Desse har Google sitt Android system og skal tåle mykje. Eller kva med Microsoft Lumia 950 eller 650?
Cambria Skrevet 4. april 2016 #18 Skrevet 4. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever det motsatt, jeg. Nesten alle andre telefoner, uansett merke, bruker samme lader, mens iPhone skiller seg ut. Derfor er du avhengig av å ha noen med Apple-produkter i nærheten hvis du skal låne lader Anonymkode: 72c39...023 Problemet for meg der er at de fleste I min omgangskrets har iphone. Opplever det som at "alle" har det. Derfor det er lettere med ipaden enn Samsungen mtp lader
AnonymBruker Skrevet 5. april 2016 #19 Skrevet 5. april 2016 Tenk også over lagringskapasitet. Iphone har vel ennå ikke gitt mulighet til å sette inn ekstra minnekort. I min samsung galaxy har jeg satt inn 64 GB ekstra minne - i tillegg til alt minnet som var der fra før. Samboeren har bare 16 GB innebygget i sin iphone, og ikke mulighet til å sette inn mer. Anonymkode: 44e8a...0cc 1
Gjest Holititten Skrevet 5. april 2016 #20 Skrevet 5. april 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenk også over lagringskapasitet. Iphone har vel ennå ikke gitt mulighet til å sette inn ekstra minnekort. I min samsung galaxy har jeg satt inn 64 GB ekstra minne - i tillegg til alt minnet som var der fra før. Samboeren har bare 16 GB innebygget i sin iphone, og ikke mulighet til å sette inn mer. Anonymkode: 44e8a...0cc 16 GB er jo det minste man får, man kan kjøpe iPhone med både opptil 128 GB minne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå