ajarRun Skrevet 2. april 2016 #1 Skrevet 2. april 2016 Har aldri forstått meg på folk som tror på alt de leser på internett. Finnes det noen gode holdepunkter for å være redd MSG?
ajarRun Skrevet 2. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er MSG? Anonymkode: 2b7dc...b1e Monosodiumglutamate, et salt som smaker som uami. Helt fantastisk, gjør all mat bedre.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #4 Skrevet 2. april 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Monosodiumglutamate, et salt som smaker som uami. Helt fantastisk, gjør all mat bedre. Ååh.. er det farlig altså? Hadde vel ikke vært lov å selge om det var skadelig? Anonymkode: 2b7dc...b1e
ajarRun Skrevet 2. april 2016 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ååh.. er det farlig altså? Hadde vel ikke vært lov å selge om det var skadelig? Anonymkode: 2b7dc...b1e Jeg tror ikke det er farlig, men det var noen som sa det var farlig så jeg ble nysgjerrig.
BlendaSensitive Skrevet 2. april 2016 #6 Skrevet 2. april 2016 Fordi noen er allergisk. Men det er litt som annen krydder, noen kan kryssreagere på organo også. Hukser ikke hva den kryssreagerer med. Om kryssreaksjon: http://www.naaf.no/no/allergi/Pollenallergi/Faktaark_kryssreaksjoner_revidert_21_juni_2006/ Jeg kan reagere på glutamat, tattoveringene blir "3D" og står ut fra hudet og det klør litt. Men ikke så plagsomt at jeg bryr meg. Om jeg drikker vin (sulfat) blir det verre.... Ellers er jeg allergisk mot pollen og NSAID produkter (som ibux/ibuprofen - super allergisk mot dette)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå