AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #1 Skrevet 2. april 2016 Kan noen anbefale meg noe å løpe i som ikke er en tights eller en joggebukse i bomull? Merker at hele kroppen skriker etter å begynne å løpe, men jeg synes jeg er for tjukk til å bruke tights enda. Vanlige joggebukser er også veldig uflatterende synes jeg. Noen som har forslag til lette, pustende turbukser eller noe i den duren? Viktig at stoffet ikke er for tett, da jeg genererer ekstremt mye varme når jeg er i bevegelse. Pleide tidligere å jogge i vanlig treningstights i -5°. Det var akkurat passe. Hva synes folk egentlig om damer med en del ekstra (75kg, fordelt på 165cm for å være eksakt) som trener i tights? Selv tenker jeg at folk må få gå i det de vil, men jeg selv føler meg så ekstremt eksponert og føler at alle ser på meg med avsky hvis jeg ifører meg disse. Spesielt når hele løypen er full av det som for meg virker som toppidrettsutøvere i kondomdrakt, og så kommer jeg humpende etter.. Anonymkode: 38c76...640
ajarRun Skrevet 2. april 2016 #2 Skrevet 2. april 2016 Jeg skjønner ikke treningsthights egentlig. Jeg bruker shorts med mindre det er veldig kaldt, jeg vil jo ha mest mulig kjøling. Hva med sånne turbokser? Egentlig kan du vel løpe i hva som helst.
Emalje Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 (endret) Personlig synes jeg folk flest ser smashing ut i en kul tights! Er jo ikke som om du veier 400 kg, akkurat.. Merket selv at jeg følte meg 10 kg lettere og mer sporty da jeg begynte å bruke tights for noen år siden.. Og før det syntes jeg tights var det teiteste i hele verden.. Det finnes så mange kule varianter! Du kan jo kjøpe en som ikke koster så mye på H&M eller lignende (: Go for it! Endret 2. april 2016 av Emalje
Gjest Blondie65 Skrevet 2. april 2016 #4 Skrevet 2. april 2016 Jeg tenke som deg. Og nevnte det til en annen hvorpå vedkommende sa: ingen ser så veldig sjarmerende ut i tights. Og det er faktisk ikke derfor man bruker det heller. Det er ingenting som slår tights til trening nettopp pga svettebåndene o.l. Så jeg bruker tights til gåing og løping ute og inne og gir faktisk 100 % faen i om noen synes det ser ulekkert ut. Om noen har noen mener noe kan de fint la være å si det, det interesserer meg ikke. Det eneste jeg tenker om andre i tights eller treningsutstyr er at "oi der er en annen som trener". Og de gangene jeg ser overvektige som trener tenker jeg "tommel opp for deg".
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #5 Skrevet 2. april 2016 7 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg skjønner ikke treningsthights egentlig. Jeg bruker shorts med mindre det er veldig kaldt, jeg vil jo ha mest mulig kjøling. Hva med sånne turbokser? Egentlig kan du vel løpe i hva som helst. TS her. Tights er absolutt best synes jeg. Men det er utelukket enda. For all del, jeg kunne jo knyttet et håndkle rundt livet og satt i vei, men poenget er jo at jeg vil ta meg litt greit ut da. Kombinere form og funksjon. Gleder meg til å shoppe tights igjen, men som sagt, selvtilliten er ikke på topp akkurat nå. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å begynne å løpe før jeg ble litt lettere, men jeg har så lyst og behov! Trenger derfor en mellomting så lenge, for jeg kommer meg ikke ut døra i tights. Anonymkode: 38c76...640
Viktualia Skrevet 2. april 2016 #6 Skrevet 2. april 2016 Det er ikke helt enkelt å finne løse løpebukser som ikke er kosebuksestoff el.l. Tights dominerer veldig for tida. Men kanskje tights med et lite skjørt kunne være noe for deg? http://www.lopeskjort.no/categories/skjrt-med-lang-tights
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #7 Skrevet 2. april 2016 Jeg tenker du overdriver litt hvor stor du er. En masse godt trente folk på Elixia der jeg har vært i årevis klær seg i funksjonelt(og tettsittende)treningstøy, også de utrente som veier mye mer enn deg som ønsker komme i form. Kun er har jeg "reagert" på ved å legge merke til noe- og det var fordi hun var såpass fyldig at tightsen ble fullstendig gjennomsiktig så jeg så absolutt alt. Men det var fortsatt ikke størrelsen hennes jeg tenkte over, det var jo gstringen. Noen merker har litt løsere topper, og singleter som går over rumpa. Jeg ville kjøpt vanlig god tights i rett størrelse, ordentlig gode joggesko og teknisk overdel som er litt løsere i formen så du ikke føler alt sitter tett inntil. Tror rønish(?) har noe sånt, også gode tightser. Så ei vanlig løpejakke. Seriøst, ingen reagerer. Anonymkode: 7376a...a17 4
Emalje Skrevet 2. april 2016 #8 Skrevet 2. april 2016 (Det er vel langt mer flatterende å bruke tights enn treningsbukse? Tightsen sitter jo inntil huden, mens buksa gjør deg dobbelt så stor..)
Zzyzx Skrevet 2. april 2016 #9 Skrevet 2. april 2016 Jeg er 163 og veier litt mer enn deg, og jeg bruker alltid tights uansett hva jeg trener. Når det er sagt, H&M har treningsbukser som har funket greit for meg: http://www.hm.com/no/product/36153?article=36153-A http://www.hm.com/no/product/36157?article=36157-A&piaDept=Subdepartment_ladies&piaType=Large_picture Jeg tror de har flere typer i butikk. 2
Ciara Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 For å være ærlig: Det aller dummeste jeg ser er folk som har kledd seg helt feil til trening. Det ser teit og ukomfortabelt ut. Det er mye bedre å ha på tights, for det er et fornuftig plagg å ha på seg når man løper. Dessuten er det du som tenker mest på hvordan du ser ut, de færreste andre bryr seg. Hvor mange andre joggeres utseende husker du når du er ferdig med løpeturen din? 3
Zzyzx Skrevet 4. april 2016 #11 Skrevet 4. april 2016 1 minutt siden, Ciara skrev: Hvor mange andre joggeres utseende husker du når du er ferdig med løpeturen din? Jeg husker han som hadde svettebånd, pulsklokke, treningsskjorte, jeans og converse i 27 plussgrader. Det så ganske spesielt ut, og det er bare derfor den bekledningen fremdeles sitter fast i minnet. Til TS: Bruk det du føler deg fysisk komfortabel med, det skal være veldig spesielt før noen legger merke til hva du faktisk har på deg.
Viktualia Skrevet 4. april 2016 #12 Skrevet 4. april 2016 10 minutter siden, Ciara skrev: For å være ærlig: Det aller dummeste jeg ser er folk som har kledd seg helt feil til trening. Det ser teit og ukomfortabelt ut. Det er mye bedre å ha på tights, for det er et fornuftig plagg å ha på seg når man løper. Dessuten er det du som tenker mest på hvordan du ser ut, de færreste andre bryr seg. Hvor mange andre joggeres utseende husker du når du er ferdig med løpeturen din? Mener du faktisk at det er helt feil å løpe/trene i noe annet enn tights? Kom igjen, løpetights er en ganske ny ting, folk har løpt i shorts og løse treningsbukser i alle år. Og det er faktisk meget komfortabelt. Det er altså helt latterlig at man skal få tyn for å foretrekke noe annet enn tights, uansett årsak. Og beklager, men de færreste kler tights. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #13 Skrevet 4. april 2016 Jeg ville gått for en løpetights og en stor/løs treningsgenser/topp over. Å jogge i en romslig bukse er ikke noe behagelig. Dessuten er det faktisk ingen som kler tights, uansett str, men det er det beste å trene i. Min personlige mening da;) Anonymkode: 4ad2a...54e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #14 Skrevet 4. april 2016 Pluss på 10kg og 5cm, så har du meg for en del år siden:) Jeg jogget riktignok i de svarteste adidasjoggebuksene som satt litt løst, men løp i det du synes er mest komfortabelt! Selv synes jeg tights er best på bevegelighet, men ikke akkurat det mest flatterende plagget på noen. Og virkelig; Det er ingen, og absolutt ingen, som bryr seg om at du er overvektig eller hva du har på deg eller at du peser eller noe som helst. De er opptatt med sitt:) Anonymkode: 9e151...11f
Wolfmoon Skrevet 4. april 2016 #15 Skrevet 4. april 2016 Hva med å prøve en bukse ment for orientering? Ekstremt lett stoff, litt videre passform. Rett og slett veldig behagelig å løpe i http://trimtex.no/no/basic-lang-orienteringsbukse/E20M.html?dwvar_E20M_Color=Black#start=1 2
Oz- Skrevet 4. april 2016 #16 Skrevet 4. april 2016 Jeg har rett som det er brukt langrennsbuksa mi, den er smal men ikke like tettsittende som en tights. Kanskje det kan fungere for deg?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #17 Skrevet 4. april 2016 Om du går i en sportsbutikk vil du se det er mange alternativer til tights. Jeg løper aldri i tights selv, Jeg bruker en litt løstsittende, vanlig treningsbukse. Jeg har kneproblemer, og må bruke støttesleeve på knærene når jeg løper. Jeg synes det er ubehagelig å kombinere dette med tights, i tillegg føler jeg meg bedre i litt mer løstsittende plagg. Så selv om jeg er slank og velformet, bruker jeg aldri tights. Det er ingen som sier at det er eneste godkjente løpeantrekket. Jeg løper ikke så fort at luftmotstand er et problem uansett Anonymkode: 2c3d0...9eb
peppermyntete Skrevet 4. april 2016 #18 Skrevet 4. april 2016 Jeg skjønner ikke hvorfor i alle dager TS føler seg for tjukk for tights. Trodde minst det var snakk om å veie 120+ kg her, og så er det "bare" 75. 1
Gjest Tigress Skrevet 4. april 2016 #19 Skrevet 4. april 2016 4 timer siden, Viktualia skrev: Mener du faktisk at det er helt feil å løpe/trene i noe annet enn tights? Kom igjen, løpetights er en ganske ny ting, folk har løpt i shorts og løse treningsbukser i alle år. Og det er faktisk meget komfortabelt. Det er altså helt latterlig at man skal få tyn for å foretrekke noe annet enn tights, uansett årsak. Og beklager, men de færreste kler tights. Eg er redd du bomma litt på poenget her, altså.
kanelsnurr Skrevet 4. april 2016 #20 Skrevet 4. april 2016 Jeg løper nesten alltid i langrennsbukse (hvis det er for kaldt til å bruke shorts). Veldig behagelig plagg. På denne tiden av året er det jo god mulighet for å finne skiklær på salg også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå