AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #1 Skrevet 2. april 2016 Jeg elsker tacokrydder fra butikken, det pulveret som man heller på kjøttdeig, og ferdig salsa. Men har lest en plass at man skal helst lage all mat fra bunnen. Men er det så farlig om man bruker ferdiglaget tacokrydder/salsa-saus? Er ikke sånn at man spiser taco hver dag. Eller har dette masse å si hvis man ønsker å gå ned i vekt? Anonymkode: 2b5aa...3ba
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #2 Skrevet 2. april 2016 Det er vel det at en del ferdikrydder inneholder mye dritt, som msg, osv. Santa Maria sitt tacokrydder inneholder så vidt jeg vet ingen skumle saker, så det kjøper jeg når jeg ikke gidder å lage selv. Anonymkode: fc2e9...1d8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 Fryktelig mye salt, så mye mer salt enn det du selv ville brukt på maten. Anonymkode: 71468...868 4
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 2. april 2016 #4 Skrevet 2. april 2016 Det har ingenting å si. Virkelig. Ekstremistene vil dog si at du bør holde deg unna salte og sukrede varer hele tiden, også som helgekos. (Jeg kjøper forresten ikke ferdig tacokrydder og -saus selv, men det er av kulinariske årsaker. )
ajarRun Skrevet 2. april 2016 #5 Skrevet 2. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel det at en del ferdikrydder inneholder mye dritt, som msg, osv. Santa Maria sitt tacokrydder inneholder så vidt jeg vet ingen skumle saker, så det kjøper jeg når jeg ikke gidder å lage selv. Anonymkode: fc2e9...1d8 Monosodiumglutamat er mitt favorittkrydder. Hvorfor liker du ikke det? 2
Gjest Blondie65 Skrevet 2. april 2016 #6 Skrevet 2. april 2016 Veldig ofte inneholder disse mye salt. Salt binder vann i kroppen. Det går an å lage sitt eget krydder? Jeg synes jo det tacopulveret smaker dritt - men hvis jeg nå ville lage taco ville jeg funnet ut hvordan man lager disse smalene selv.
Anglofil Skrevet 2. april 2016 #7 Skrevet 2. april 2016 Det er nok på grunn av saltet, ja. Men jeg bruker f.eks 1 pakke på 2 kjøttdeiger, nettopp fordi jeg synes det blir for mye salt (altså det smaker altfor salt). Nå spiser jeg så lite salt i hverdagen at derfor gjør det virkelig ingenting å spise ferdig tacokrydder. Det gjør jeg med rimelig god samvittighet. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #8 Skrevet 2. april 2016 Har hørt en del folk som klager over tacokrydderet. Om du er lat, som meg, så kan du bare bruke halve pakken og pøse på med sriracha i stedet. Smaker også x10 ganger bedre. Anonymkode: 10141...9b3
Gjest Raindrops Skrevet 2. april 2016 #9 Skrevet 2. april 2016 Går fort å hive sammen hjemmelaget om man har det som trengs hjemme, dessuten kan man prøve seg litt frem med smaker. Jeg synes det fra butikken smaker for salt, og har av den grunn kuttet det ut takt med at jeg generelt bruker lite salt i matlaging. Men jeg tror ikke jeg ville brydd meg så mye om det hvis jeg likte det, det har neppe avgjørende betydning for helsen.
Emalje Skrevet 2. april 2016 #10 Skrevet 2. april 2016 Kjøp en pose/boks med kummin, og lukt på den! Taco med en gang! Lagde "tacokrydder" selv i går med kummin, fersk chili, oregano, paprikapulver, løk, hvitløk, salt og pepper. Ble mye sterkere enn vanlig tacokrydder fordi jeg brukte en hel chili, men det er jo det geniale - du kan smake til selv! (bonus: sterk mat metter mer!) 2
Emalje Skrevet 2. april 2016 #11 Skrevet 2. april 2016 PS: Sånn tacosaus virker ikke som er så "farlig". Veksler på å kjøpe det og salsa (hot hot HOT), ettersom hva de har i butikken. Virket ikke som om det var så mange kalorier i det..
applestories Skrevet 2. april 2016 #12 Skrevet 2. april 2016 1 pose tacokrydder fra Santa Maria inneholder 4,76 gram salt, en teskje veier ca. 7 gram. Spiser man en tredel av kjøttdeigen per person er det litt i overkant av 1,5 gram salt. For meg høres ikke det spesielt farlig ut. Her er resten av ingrediensene, de virker overraskende ufarlige: Krydderier (chilipeber (11%), spidskommen/spisskummen (10%), hvidløg (6%)), druesukker, løg (19%), salt, oregano (4%), gærekstrakt, kartoffel/potetstivelse, kartoffel/potetfiber, antiklumpningsmiddel (E551), krydderekstrakt (paprika).
RompeRusk Skrevet 2. april 2016 #14 Skrevet 2. april 2016 Ikke farlig, men man får i seg unødvendige stoffer. Det tar 10 minutter å lage eget krydder, som er 20 ganger bedre enn posekrydder 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #16 Skrevet 2. april 2016 5 minutter siden, RompeRusk skrev: Ikke farlig, men man får i seg unødvendige stoffer. Det tar 10 minutter å lage eget krydder, som er 20 ganger bedre enn posekrydder Posekrydderet er jo så godt! Helt orgasmisk, nesten så jeg skriker... Jeg er litt lat i dag, men kjøpte Santa Maria tacokrydder. Droppet tacosausen, og lager heller hjemmelaget pico de gallo. Det burde bli bra! Anonymkode: 2b5aa...3ba
Gjest The damned Skrevet 2. april 2016 #17 Skrevet 2. april 2016 Noen ganger lager jeg salsa selv, men ikke alltid jeg gidder så veksler litt. Jeg krydrer alltid selv og for litt siden prøvde vi posekrydder igjen og oj det var sinnssykt salt! Så foretrekker å krydre selv. Bryr meg ellers fint lite hva andre gjør,men det er saltet og annet dritt folk reagerer på. Hvis du liker å bruke ferdig så er jo det ditt valg.
Anglofil Skrevet 2. april 2016 #18 Skrevet 2. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Posekrydderet er jo så godt! Helt orgasmisk, nesten så jeg skriker... Jeg er litt lat i dag, men kjøpte Santa Maria tacokrydder. Droppet tacosausen, og lager heller hjemmelaget pico de gallo. Det burde bli bra! Anonymkode: 2b5aa...3ba Enig. Liker best posekrydder. Men det må være fra Santa Maria. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #19 Skrevet 2. april 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt en del folk som klager over tacokrydderet. Om du er lat, som meg, så kan du bare bruke halve pakken og pøse på med sriracha i stedet. Smaker også x10 ganger bedre. Anonymkode: 10141...9b3 Sriracha, hva er det? Høres jo skummelt ut. Anonymkode: 2b5aa...3ba
RompeRusk Skrevet 2. april 2016 #20 Skrevet 2. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Posekrydderet er jo så godt! Helt orgasmisk, nesten så jeg skriker... Jeg er litt lat i dag, men kjøpte Santa Maria tacokrydder. Droppet tacosausen, og lager heller hjemmelaget pico de gallo. Det burde bli bra! Anonymkode: 2b5aa...3ba Da Bør du smake hjemmelaget krydder med hermetiske tomater hylte nesten av glede når jeg smakte det første gang! #foodgasm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå