AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #1 Skrevet 2. april 2016 Fant ikke noe passende sted til innlegget. Så gjerne flytt det om det blir feil. Vi har en baby på 3 måneder. Snart er det dugnad i borettslaget. Vi har nettopp kjøpt oss inn her og er usikre på hvordan vi skal gjøre dette. Har lyst til å være med på dugnad for å bli bedre kjent med de andre og også selvfølgelig å bidra. Men så er det det med at vi har denne babyen. En av oss er stort sett opptatt med han. Han krever mye stort sett hele dagen. Er det ok å komme begge to, med baby i vogn selv om en av oss ikke blir så lenge? Eller er det mest naturlig at kun en av oss møter og den ene av oss med baby ikke kommer i det hele tatt? Hva gjør dere andre med baby eller små barn? Aldri vært på dugnad så vet ikke helt hvordan dette fungerer.... Anonymkode: c3be6...640
Bokdamen Skrevet 2. april 2016 #2 Skrevet 2. april 2016 Siden det er en anledning til å hilse på naboer, tenker jeg at dere kan bli med begge to med baby i vogn (så lenge det passer med rutinene), så går en av dere tidlig. Hos oss ville en av oss blitt hjemme mens den andre gikk, men vi har bodd her en del år. 3
Nordvesta Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 Ta med baby i vogna og bli med på dugnad. Jeg hadde med datteren min nesten over alt da hun var baby. Null stress:)
Akvarium85 Skrevet 2. april 2016 #4 Skrevet 2. april 2016 Bæretøy! Alle burde ha det uansett, ellers får man jo knapt gjort noe som helst. Hvis sjal føles for avansert kan du prøve Meitai, Manduca eller ergobaby. Så er det bare å stoppe baby på, så har du armene fri til å koste asfalten eller hva du skal. Amme kan du gjøre og.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #5 Skrevet 2. april 2016 Det holder lenge at en av dere møter opp, tenker jeg, men det går jo an å ta seg en tur ut dersom babyen sover i vogna. Fin anledning til å hilse på naboer! Her er det stortsett sånn at bare den ene møtet dersom man har helt små barn. Når barna blir større, er de bare med og løpet litt mellom. Anonymkode: 48f92...7e7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #6 Skrevet 2. april 2016 Dugnad er en god måte å bli kjent på. Ta med baby og gå ut. Se om der er noen litt store barn som har lyst til å trille. Vinn vinn, for alle tre. Bæretøy når du skal arbeide blir cel tungt? Anonymkode: 482e0...02c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #7 Skrevet 2. april 2016 2 timer siden, Akvarium85 skrev: Bæretøy! Alle burde ha det uansett, ellers får man jo knapt gjort noe som helst. Hvis sjal føles for avansert kan du prøve Meitai, Manduca eller ergobaby. Så er det bare å stoppe baby på, så har du armene fri til å koste asfalten eller hva du skal. Amme kan du gjøre og. Bæretøy når man kanskje må bøye seg eller stå på kne? Anonymkode: f43c1...f3b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #8 Skrevet 2. april 2016 Gjør det du føler for! Enten blir en av dere hjemme med baby, ellers går dere begge med baby i vogn eller bæretøy. Jeg har gjort mye arbeid med baby på magen, men litt begrenset blir en jo. Men folk forstår det, og alternativet kan jo være at du blir hjemme. Baby som sover i vogn er jo selvfølgelig veldig greit også da . Jeg mener at med liten baby bør man ALLTID gjøre det en føler for. Anonymkode: 1abe4...919
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #9 Skrevet 2. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bæretøy når man kanskje må bøye seg eller stå på kne? Anonymkode: f43c1...f3b Ja? Jeg har to andre små også, og lager mat, støvsuger, skifter bleier, plukker opp leker, egentlig alt med babyen i bæresele. Ingenting som ikke funker med bæresele Anonymkode: cc4e2...996 1
Riskrem Skrevet 2. april 2016 #10 Skrevet 2. april 2016 Må du/dere være med på dugnaden da? Med en liten baby hadde jeg aldri giddet å være med på dugnad. Man har nok med babyen og seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå