Gå til innhold

Så usikker på hva som er best, valp alene hjemme, eller i bilen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal i bursdag i morgen, 30 min kjøretur fra her vi bor. Selskapene der pleier å vare i minst 3 timer.

Så er spørsmålet, er det best å la valpen på 12 uker være hjemme alene i 4 timer? Han klarer fint en time, var alene så lenge en gang vi måtte på legevakten og ble sittende å vente. Har ikke prøvd lenger, men han har vært alene i små perioder og, begynt å øve på være alene altså. Naboen som jeg ville spurt om luftehjelp er desverre ikke hjemme i morgen så han blir helt alene, eller katten er hjemme, men den er stort sett på loftet.

Eller ta han med og la han være i bilen? Jeg vil gå ut å kose og lufte han med jevne mellomrom, men tenker det kanskje er mer stress for han enn å bare hjemme? Han liker ikke å særlig godt å kjøre bil, men må ko vennes til det. Skikkelig usikker på hva som er best. 

Bilburet er stort nok til at han foreløpig kan bevege seg ganske greit ( stå oppreist, snu seg og gå frem og tilbake) kjøpte det største jeg fant siden han er stor rase og vil bli større etterhverr. Hjemme går han fritt på gang og kjøkken, resten av leiligheten er sperret av dører eller trappegrinder. Ingenting han kan skade seg på, eller ødelegge ( bortsett fra hvis han begynner å gnage på vegen) 

Anonymkode: d88c1...bae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

4 timer og 12 uker gammel valp? Ta valpen med i bilen å gå ut å kos med valpen hver time eller så. Valpen er jo ikke trent til å være alene i 4 timer.

Anonymkode: 4c2f5...d58

• Liker 2
Skrevet

4 timer er lenge for en 12 uker gammel valp å være alene. Er det noen mulighet for at dere kan ta valpen med i selskapet?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville hatt den i bilen tror jeg. Det var i alle fall det faren min gjorde nå sist når han hadde valp. Fungerte fint det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ikke hatt valpen i bilen. Å sitte i bur i 4 timer i dårlig luft blir lenge, selv om du tar han ut hver time. Jeg ville heller latt valpen være alene hjemme, på et avgrenset område hvor han ikke kan skade seg på noe, med godt med vann, kurven og yndlingsleken tilgjengelig, og heller bare akseptere det dersom det skjer et "uhell" på gulvet. 

Anonymkode: 2b378...73e

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok ikke hatt valpen i bilen. Å sitte i bur i 4 timer i dårlig luft blir lenge, selv om du tar han ut hver time. Jeg ville heller latt valpen være alene hjemme, på et avgrenset område hvor han ikke kan skade seg på noe, med godt med vann, kurven og yndlingsleken tilgjengelig, og heller bare akseptere det dersom det skjer et "uhell" på gulvet. 

Anonymkode: 2b378...73e

Det er jo bare å ha litt åpne vinduer. Tror det er bedre for valpen enn at den ikke har noe annet valg enn å gjøre fra seg inne fordi den må være alene MYE lenger enn den er vant til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha droppet hele selskapet. Har man skaffet seg et nytt lite vesen, som en valp, må dette gå foran andre unødvendige greier de første månedene,

Anonymkode: 924bf...50a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei tør ikke ta han med inn. Han er ikke 100% stueren og det blir mange små barn, inkl babyer. Han er vandt til barn siden vi har, men er veldig valpebittete så best å la ver foreløpig, og ikke alle vil ha en hund i sitt hjem ( desverre) 

Men da blir han med, de melder overskyet og litt regn, så det blir ihvertfall ikke for varmt i bilen 😄

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha droppet hele selskapet. Har man skaffet seg et nytt lite vesen, som en valp, må dette gå foran andre unødvendige greier de første månedene,

Anonymkode: 924bf...50a

Enig.

Anonymkode: c09b0...d2e

AnonymBruker
Skrevet

Begge alternativene kan stresse hunden og er lite egnet for en valp. Det er jo mulig å ikke dra av hensyn til valpen? Ville du latt en baby være alene i flere timer?

Anonymkode: d0d8f...cb1

AnonymBruker
Skrevet

Barnevakt til valpen? 

Anonymkode: ab657...9dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...