Gå til innhold

Smykke til stroppeløs brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en stroppeløs brudekjole, skikkelig prinsesseaktig. Silkeaktig stoff ned til ca navlen, også masse tyll nederst. 
Denne er ikke kritthvit men elfenbenaktig. Skal ha oppsatt hår. Jeg tenker enten:
- store øredobber og ikke halssmykke
- perleøredobber og ikke halssmykke
- små perleøredobber og perlekjede
- små øredobber med sten i, med enkelt halssmykke med sten i. 

Det jeg tenker er at det kan bli veldig bart uten halssmykke, da jeg ikke skal ha slør/sjal osv. 
Er også redd for at kjolen kan se "skitten ut" i fargen, om perlene er hvitere enn kjolen?
Så tenker jeg at når man skal fotograferes ute, så er det jo fort gjort med et vanlig lite halskjede med sten i f.eks at kjedet kanskje ikke ligger "helt rett", og derav blir seende stygt ut på bildet. Det er jo fordelen med rundt perlekjede tenker jeg.. 

Er så ambivalent! Hva tenker dere er finest? :)
Evt hva skal dere ha? :) 

Tenker dere også at smykkene til brudekjole MÅ være the real stuff og skikkelige perler/diamanter osv - eller er det greit å bruke sølv/uekte..? Personlig ser jeg ikke forskjell, men vet ikke om andre kanskje gjør det. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FebruarMamma skrev:

Jeg har kjøpt en stroppeløs brudekjole, skikkelig prinsesseaktig. Silkeaktig stoff ned til ca navlen, også masse tyll nederst. 
Denne er ikke kritthvit men elfenbenaktig. Skal ha oppsatt hår. Jeg tenker enten:

Det jeg tenker er at det kan bli veldig bart uten halssmykke, da jeg ikke skal ha slør/sjal osv. 
Er også redd for at kjolen kan se "skitten ut" i fargen, om perlene er hvitere enn kjolen?
Så tenker jeg at når man skal fotograferes ute, så er det jo fort gjort med et vanlig lite halskjede med sten i f.eks at kjedet kanskje ikke ligger "helt rett", og derav blir seende stygt ut på bildet. Det er jo fordelen med rundt perlekjede tenker jeg.. 

Er så ambivalent! Hva tenker dere er finest? :)
Evt hva skal dere ha? :) 

Tenker dere også at smykkene til brudekjole MÅ være the real stuff og skikkelige perler/diamanter osv - eller er det greit å bruke sølv/uekte..? Personlig ser jeg ikke forskjell, men vet ikke om andre kanskje gjør det. 

Jeg ville valgt - små perleøredobber og perlekjede  og det er ikke viktig om det er ekte eller ikke

Anonymkode: 70963...03d

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en slik kjole, og bruke en slags halsklave med perler. Når jeg ser på bilder i dag, hadde jeg valgt den bort og heller hatt ørepynt som passet til håroppsettet. (Hadde blomsten av orkidéer i håret) Nå er nok ikke de vanligste perlene heller helt hvite, så for fargens del går det nok bra. De fleste kjolene er også Ivory, og ikke helt kritthvite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, FebruarMamma skrev:

Har du en gullsmed i nærheten som har alle disse alternativene?

Jeg ville tatt med kjolen til en gullsmed (avtal tid først), tatt på kjolen og prøvd smykkene til kjolen :)

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du en gullsmed i nærheten som har alle disse alternativene?

Jeg ville tatt med kjolen til en gullsmed (avtal tid først), tatt på kjolen og prøvd smykkene til kjolen :)

Eneste gullsmedene her er en halvtimes kjøring unna på et kjøpesenter, og jeg har IKKE mye planer om å stå der med den svæære kjolen på :P

Gjest økonomifrue
Skrevet

Hei! 

Jeg hadde en kjole som minner om din, bare "mindre"- ikke masse tyll og prinsesseaktig. Jeg kan si hva jeg gjorde, og som hva jeg syntes ble pent. 

Hadde tenkt å bruke perlekjede etter oldemor og falske øredobber, samt at jeg hadde slags pærlepynt i håret som var oppsatt. Da jeg kom til bryllupsdagen og fikk håret satt opp og var ferdig pynta, så fant vi fort ut at det ble for mye som foregikk med kjede, øredobber og hår (jeg er kort og litt kraftig). Så da ble det til at jeg kun brukte øredobber, fikk overlevert ferskvannsperlere-øredobber fra mannen min (heldige meg) på selve bryllupsdagen.

men altså, det er jo smak og behag! Jeg bruker sjeldent smykker og aldri sminke, så var også minimalt sminket - nettopp fordi det var det jeg ønsket da det er meg!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, FebruarMamma skrev:

Eneste gullsmedene her er en halvtimes kjøring unna på et kjøpesenter, og jeg har IKKE mye planer om å stå der med den svæære kjolen på :P

Ok Men da kan du gjøre det slik som Økonomifrue gjorde

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Kontormus skrev:

Jeg hadde en slik kjole, og bruke en slags halsklave med perler. Når jeg ser på bilder i dag, hadde jeg valgt den bort og heller hatt ørepynt som passet til håroppsettet. (Hadde blomsten av orkidéer i håret) Nå er nok ikke de vanligste perlene heller helt hvite, så for fargens del går det nok bra. De fleste kjolene er også Ivory, og ikke helt kritthvite.

Er nok sant det med perlefargen ja. Kjekt å høre om erfaringen din :)

1 minutt siden, økonomifrue skrev:

Hei! 

Jeg hadde en kjole som minner om din, bare "mindre"- ikke masse tyll og prinsesseaktig. Jeg kan si hva jeg gjorde, og som hva jeg syntes ble pent. 

Hadde tenkt å bruke perlekjede etter oldemor og falske øredobber, samt at jeg hadde slags pærlepynt i håret som var oppsatt. Da jeg kom til bryllupsdagen og fikk håret satt opp og var ferdig pynta, så fant vi fort ut at det ble for mye som foregikk med kjede, øredobber og hår (jeg er kort og litt kraftig). Så da ble det til at jeg kun brukte øredobber, fikk overlevert ferskvannsperlere-øredobber fra mannen min (heldige meg) på selve bryllupsdagen.

men altså, det er jo smak og behag! Jeg bruker sjeldent smykker og aldri sminke, så var også minimalt sminket - nettopp fordi det var det jeg ønsket da det er meg!

Jeg er litt sånn enkel jeg og. Har allerede toppet kaka litt med den prinsessekjolen for min del :P
Dagen gjennom, gikk du kun med kjolen - eller hadde du noe til å ta over deg? Er så redd jeg skal føle meg så bar :)

Jeg skal ha håret oppsatt litt småenkelt. Bak på et vis, med en flette innbakt i det tenkte jeg - også ha det hengende litt "tilfeldig" på sidene. Dvs det skal jo ikke det, men det skal se litt sånn ut. Alt skal ikke være helt stivt oppsatt bakover. 
Et ekte perlesmykke koster jo sikkert skjorta - så tror ikke jeg kan kjøpe "ekte" isfall. :o 

Gjest økonomifrue
Skrevet
5 minutter siden, FebruarMamma skrev:

Er nok sant det med perlefargen ja. Kjekt å høre om erfaringen din :)

Jeg er litt sånn enkel jeg og. Har allerede toppet kaka litt med den prinsessekjolen for min del :P
Dagen gjennom, gikk du kun med kjolen - eller hadde du noe til å ta over deg? Er så redd jeg skal føle meg så bar :)

Jeg skal ha håret oppsatt litt småenkelt. Bak på et vis, med en flette innbakt i det tenkte jeg - også ha det hengende litt "tilfeldig" på sidene. Dvs det skal jo ikke det, men det skal se litt sånn ut. Alt skal ikke være helt stivt oppsatt bakover. 
Et ekte perlesmykke koster jo sikkert skjorta - så tror ikke jeg kan kjøpe "ekte" isfall. :o 

Jeg hadde en pelsbolero/-sjal med knyting i bakhånd. Mest fordi jeg er veldig kald av meg, men jeg fikk ikke bruk for den - vi giret oss i august.

Jeg hadde heller ikke slør, til brudesalaongens store fortvilelse 🙊 Men det var absolutt ikke meg, jeg prøvde flere typer, lange, middels og korte og av forskjellig materiale..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kun ørepynt da jeg giftet meg i lignende kjole som den du beskriver. Jeg følte det ble for mye med noe i halsen, også foretrekker jeg ørepynt til vanlig også. Nå brukte jeg et kort slør i tillegg, men synes det holdt med ørepynt også da sløret kom av på kvelden. Jeg hadde håret halvveis ned, halvveis opp, ala Kate Middleton da hun giftet seg (men med en flette som holdt håret samlet bak).

Nå er ikke jeg noen perleperson, så jeg brukte noen forholdsvis enkle som hang litt ned av sølv og swarowski, lignende dette:http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=15852&gclid=COzP8P618MsCFSkocgodC_8B3Q

Jeg synes ikke det er nødvendig at smykkene du bruker til kjolen er ekte i den forstand at det er unødvendig (og veldig dyrt) med hvitt gull og diamanter, men jeg synes det er greit at det ikke er det billigste bijouteri fra kjedebutikkene. 

Anonymkode: 880e7...9be

AnonymBruker
Skrevet

Kjolen min hadde perler og stener på en tynn rekke rett under brystet. Kjolen var stroppeløs, men silkeaktig stoff over hele. Brukte et smykkesett med både bling og perler jeg kjøpte på CMYK. Svigerinnen min var innom og hjalp meg å bestemme om jeg skulle bruke bare smykke, bare øredobber eller begge. Endte med begge. (hadde diadem og langt slør også)

Anonymkode: e61c1...176

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres finest ut med store øredobber og intet halssmykke. Smykkene trenger ikke vært svært edle og kostbare, men de bør ikke lyse juggel. Kanskje en tusenlapp for noen øredobber du liker, for eksempel?

Anonymkode: 4180e...a4d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...