Gå til innhold

Nysingel - slutte på pilla?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp blitt singel og jeg vet ikke om jeg skal slutte på minipilla Cerazette eller ikke.. Det har sine fordeler og ulemper. Nå som jeg går på den, slipper jeg mensen. Noe som er en frihet i seg selv. Men, jeg føler meg hele tiden oppblåst, har gått opp i vekt og humøret er flatt. Men jeg vet jo ikke når jeg kommer til å ha sex med noen. Hadde uansett brukt kondom hvis det var et ons, og fortsatt gått på pilla. Derfor er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Hva ville du gjort?

Anonymkode: 600a9...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg sluttet på p plaster/p ring med en gang. Spurte legen om det og hun mente det var greit å slutte. Man trenger ikke alle hormonene som de inneholder. OG ikke har jeg tenkt å ha sex med ons . Er jo opp til en selv. Hvis du føler deg oppblåst er jo det kjedelig :)

AnonymBruker
Skrevet

Normalt sett ville jeg nok ha anbefalt å fortsette, men ettersom du har disse negative virkningene stiller det seg litt annerledes. Jeg synes du skal diskutere dette med legen din, samt også høre hva du da skal gjøre når du får en ny kjæreste (om du har sluttet på de). Dersom du vil gå på p-piller igjen når du får en ny kjæreste er det nok gunstigere å fortsette, men muligens bytte til et annet merke som ikke gir deg disse sidevirkningene? 

Anonymkode: a4500...ac5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...