Gå til innhold

Menn: Hvor viktig er kroppen til dama, og hva er drømmekroppen på en dame?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den Saturday, April 02, 2016 at 14.28, Herr Sebra skrev:

Jeg elsker kroppen til dama mi, men jeg har ingen spesielle preferanser sånn sett. Det som gjør henne flott er jo en kombinasjon av alt hun er som person. 

Dette

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 timer siden, Summers skrev:

Hvorfor skrev du da at han kun bryr seg om personligheten?

Fordi han gjør det nå. Er lenge siden vi møttes. 

Anonymkode: f8f8e...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 2.4.2016 at 13.05, studenten95 skrev:

menn bryr seg ikke om kropp;))

Selvfølgelig bryr menn seg om kropp. Hvilken definisjon bruker du egentlig her? En som passer inn i eventyrverdenen din?

Jeg er kvinne, og jeg vil ha en mann. Menn bryr seg om kvinners utseende ... herregud. Jeg liker en stødig mannekropp... jeg bryr meg.

Anonymkode: 60dbe...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fox Mulder
21 timer siden, incognita skrev:

Min erfaring er at "drømmekroppen" er kroppen som tilhører jenta han forelsker seg i. Menn er ofte mer fleksible enn hva de tror selv. 

:sexy:

Dette :essen2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
17 timer siden, Okapi skrev:

Ikke kjempeviktig, men liker store rumper og kan ikke lyve. Lubben gjør ingenting, men kanskje ikke dobbelt så stor som meg. Egentlig kommer man veldig langt med et pent ansikt.

Sant. Alle har vi vel preferanser, men det skjer noe rart med oss når vi virkelig møter en person man virkelig blir dypt engasjert med og en vi blir sæftig glad i. Jeg tror ikke gutter flest er så katastrofalt opptatt av kropp, som mange kvinner tror. Jeg tror oppriktig at det er stor spennvidde innenfor våre selverklærte preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg dater sier at utseende på kropp ikke er så viktig for ham, det viktigste er helsen og at man ikke er lat. Samtidig sier han at jeg har perfekt kropp, men det hadde ikke gjort noe om jeg gikk opp både fem og ti kg, eller om diverse kroppsdeler hadde begynt å henge. Dessverre føler jeg ikke at dette er en normal holdning til kropp blant menn på min alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lurer bare på om menn tar i betraktning hva de har å tilby selv utseendemessig, når de ser for seg hva slags dame de kan "kreve"? Min oppfatning og mine opplevelser er dessverre helt motsatt.

Anonymkode: 52c3c...883

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer bare på om menn tar i betraktning hva de har å tilby selv utseendemessig, når de ser for seg hva slags dame de kan "kreve"? Min oppfatning og mine opplevelser er dessverre helt motsatt.

Min date ser utrolig bra ut, han er veldig aktiv og i veldig god form. Han synes ikke utseende er så viktig, og faller for personlighet fremfor kropp. 

Men jeg har møtt andre menn som overvurderer sitt eget utseende og bare ønsker vakre og veltrente damer, selv om de ikke selv tar vare på kropp og utseende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja,jeg synes det er merkelig å kreve at partneren trener,tar vare på seg selv hvis man ikke gjør det selv. De som gjør det,som jeg har møtt,er gjerne de som ikke har spesielt mye å tilby selv. Kanskje det blir en slags status for dem å ha pen dame med fin kropp?

Ellers har jeg litt ulike erfaringer,men han jeg er sammen med nå godtar noen kilo ekstra og at kroppen ikke er perfekt. Han vil ikke ha ei overvektig dame,men det er jo helt greit. En som tenker slik er vel det jeg foretrekker for om man skal være sammen i mange år så må man faktisk godta at kroppen til partneren forandrer seg selv om man tar vare på seg selv.

Anonymkode: 2cdb4...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktig at jenta har en pen kropp, samt at hun tar vare på denne ved å være aktiv på et eller annet vis, og via kostholdet.

Tenker langsiktig.

(Ja, jeg er en overfladisk kødd som er glad i det visuelle tralala :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er jo jenter også. Jenter som sliter med usikkerhet som ønsker en selvsikker mann og kjedelige jenter som ønsker en morsom fyr.

Sier ikke at det er noe galt i det.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dem som krever noe når det kommer til kropp fra den andre part har enten skyhøye krav til seg selv eller komplekser for egen kropp, eller så er man generelt kroppsfiksert. Kropp har egentlig fint lite å si om man faller for en person, for det man i utgangspunktet faller for er utstrålingen og sjarmen til vedkommende. Utseende og kropp blir på en måte bonus. Jeg tror det er svært få/ingen som faller for en person på grunn av kroppen. 

Personlig har jeg aldri falt for en mann pga kroppen og jeg har aldri tenkt "han er søt og snill, men feit". Jeg har vært sammen med flere forskjellige menn, han ene var slank når jeg møtte han og etter vi flyttet sammen la han på seg iallefall 30 kg. Dette var så klart ikke sunt eller bra for helsa hans, han slet i tillegg med depresjoner men jeg var fortsatt like forelsket i han. Jeg var bekymret for helsen ettersom han konstant bare la på seg fordi han trøstespiste så mye, men kroppen hans var aldri et hinder i sexlivet, vi hadde fantastisk sex fordi kjemien vår var enestående, han visste hvordan han skulle tenne meg og da hadde ikke kiloene en døyt å si. Jeg fantaserte aldri om andre menn (det har jeg til dags dato aldri gjort heller). Jeg har vært sammen med tynne menn, kraftig overvektige menn, normalvektige menn og veltrente menn, felles for alle har vært at de har tent meg på ulike måter, blitt kjent med mine preferanser. Med andre ord har kropp ingenting å si i senga heller, iallefall ikke for min del. Mannen blir grisedeilig når jeg har følelser for han, for han som en helhet er uimotståelig. Størrelse på pikk, størrelse på armer, hår eller ikke på brystkassa, farge på øynene har på en måte ingenting å si, alle har sine særpreg som man faller for. Og jeg tror de aller fleste tenker slik når sterke følelser er inne i bildet. 

Vi alle har igjen også en drømmemann/drømmedame, men dette er en fiktiv person vi har laget i drømmeland og som vi ikke finner i virkeligheten. Og om man er så ufattelig dum at man måler en person i virkeligheten oppimot den fiktive personen, vil man aldri finne kjærlighet eller bli fornøyd med personen man har funnet og vil tilbringe livet sitt med. 

Nå vet jeg denne tråden er rettet mot menn, men føler likevel at disse synspunktene er verdt å nevne, så kan eventuelle menn svare og bekrefte om de også tenker slik. Det er iallefall min generelle oppfatning, at kroppen spiller liten rolle i det store og det hele, selv om samfunnet forteller deg at kroppen betyr alt (og KG, dette forumet er flink til å ytre at kroppen spiller en stor rolle). Så klart har jo utseende noe å si, men noen kg fra eller til, noen cm opp eller ned, det har liksom så lite å si om vedkommende har truffet deg med amors pil. Kroppen er jo aldri i utgangspunktet den største verdien, de største verdiene er slikt som tillit, ærlighet, humor, lojalitet, kommunikasjon, humor, interesser, eventuelle kontraster. Vi alle har en unik sjarm som treffer andre, enten så faller noen for deg eller så gjør de ikke det. Har du en fantastisk veltrent kropp så har det ingenting å si om du er overfladisk, en generelt arrogant drittsekk, har du perfekte pupper og sprettrumpe har det ingenting å si om du er overlegen, snakker nedlatende om alle rundt deg og generelt bare er høy på deg selv og har dårlige verdier i livet. Kroppen din kan ikke trollbinde noen. Men det kan sjarmen din og personligheten din. 

Hilsen ei som etter utseende å dømme ikke faller i smak hos noen, men som likevel har vært drømmedama til flere. Akkurat som ALLE andre. 

Anonymkode: 2e6bd...fe6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 3. april 2016 at 3.26, Coolaid skrev:

Vel, du burde i stedet dumpe deg selv. Kjipt av deg å trekke han ned i dine overfladiske væremåte.

Hvorfor er det overfladisk å være opptatt a eget utseende? Har aldri skjønt det der...Hviklet samfunn får vi om alle bare hadde gitt blaffen i hvordan de så ut?

Anonymkode: d8a46...9cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dem som krever noe når det kommer til kropp fra den andre part har enten skyhøye krav til seg selv eller komplekser for egen kropp, eller så er man generelt kroppsfiksert. Kropp har egentlig fint lite å si om man faller for en person, for det man i utgangspunktet faller for er utstrålingen og sjarmen til vedkommende. Utseende og kropp blir på en måte bonus. Jeg tror det er svært få/ingen som faller for en person på grunn av kroppen. 

Personlig har jeg aldri falt for en mann pga kroppen og jeg har aldri tenkt "han er søt og snill, men feit". Jeg har vært sammen med flere forskjellige menn, han ene var slank når jeg møtte han og etter vi flyttet sammen la han på seg iallefall 30 kg. Dette var så klart ikke sunt eller bra for helsa hans, han slet i tillegg med depresjoner men jeg var fortsatt like forelsket i han. Jeg var bekymret for helsen ettersom han konstant bare la på seg fordi han trøstespiste så mye, men kroppen hans var aldri et hinder i sexlivet, vi hadde fantastisk sex fordi kjemien vår var enestående, han visste hvordan han skulle tenne meg og da hadde ikke kiloene en døyt å si. Jeg fantaserte aldri om andre menn (det har jeg til dags dato aldri gjort heller). Jeg har vært sammen med tynne menn, kraftig overvektige menn, normalvektige menn og veltrente menn, felles for alle har vært at de har tent meg på ulike måter, blitt kjent med mine preferanser. Med andre ord har kropp ingenting å si i senga heller, iallefall ikke for min del. Mannen blir grisedeilig når jeg har følelser for han, for han som en helhet er uimotståelig. Størrelse på pikk, størrelse på armer, hår eller ikke på brystkassa, farge på øynene har på en måte ingenting å si, alle har sine særpreg som man faller for. Og jeg tror de aller fleste tenker slik når sterke følelser er inne i bildet. 

Vi alle har igjen også en drømmemann/drømmedame, men dette er en fiktiv person vi har laget i drømmeland og som vi ikke finner i virkeligheten. Og om man er så ufattelig dum at man måler en person i virkeligheten oppimot den fiktive personen, vil man aldri finne kjærlighet eller bli fornøyd med personen man har funnet og vil tilbringe livet sitt med. 

Nå vet jeg denne tråden er rettet mot menn, men føler likevel at disse synspunktene er verdt å nevne, så kan eventuelle menn svare og bekrefte om de også tenker slik. Det er iallefall min generelle oppfatning, at kroppen spiller liten rolle i det store og det hele, selv om samfunnet forteller deg at kroppen betyr alt (og KG, dette forumet er flink til å ytre at kroppen spiller en stor rolle). Så klart har jo utseende noe å si, men noen kg fra eller til, noen cm opp eller ned, det har liksom så lite å si om vedkommende har truffet deg med amors pil. Kroppen er jo aldri i utgangspunktet den største verdien, de største verdiene er slikt som tillit, ærlighet, humor, lojalitet, kommunikasjon, humor, interesser, eventuelle kontraster. Vi alle har en unik sjarm som treffer andre, enten så faller noen for deg eller så gjør de ikke det. Har du en fantastisk veltrent kropp så har det ingenting å si om du er overfladisk, en generelt arrogant drittsekk, har du perfekte pupper og sprettrumpe har det ingenting å si om du er overlegen, snakker nedlatende om alle rundt deg og generelt bare er høy på deg selv og har dårlige verdier i livet. Kroppen din kan ikke trollbinde noen. Men det kan sjarmen din og personligheten din. 

Hilsen ei som etter utseende å dømme ikke faller i smak hos noen, men som likevel har vært drømmedama til flere. Akkurat som ALLE andre. 

Anonymkode: 2e6bd...fe6

Beklager å si det, men du skriver som om du sitter på fasiten til hvem alle andre "skal" falle for. Tråden handler ikke om at "kroppen betyr alt", som du prøver å legge det frem som...Og det finnes faktisk folk som har krav til hvordan de ønsker å se ut selv, og spiser/trener i forhold til det. Hva er galt med det? Det trenger ikke være noe helt uåppnåelig som du fremstiller det som...Det er også naturlig at de som stiller "krav" om du vil, til seg selv, også har type "krav" til sin partner. 

Jeg synes kropp sier også endel om hvordan man behandler seg selv.

Angående din situasjon : du sier du var sammen med en som la på seg 30 kg. Jeg hadde bekymret meg mer at han trøstespiste som du sier, da det tyder jo på at han ikke hadde det bra selv om du presiserte at sexlivet med han var "fantastisk". Hvordan kunne det vært det når han var deprimert nesten hele tida og la på seg 30+kg? Du legger det og frem som om det "plutselig" skjedde og som om kropp ikke betyr "en døyt" som du selv skriver, men her vil jeg gjerne si at : jo, det betyr faktisk endel. Er man misfornøyd med egen kropp, og har man mye overvekt, påvirker det livet på mange andre områder.

Ja, det er bra at man kan se forbi en kropp som ikke så fin, og jeg mener selv at de fleste kropper har noe vakkert med seg, men synes innlegget ditt er veldig sort hvitt...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 4. april 2016 at 2.45, krs1996 skrev:

Jeg syns ikke det er attraktivt når ei kvinne er overvektig. De fleste jenter som sier at de selv er feite, tar feil. De aller fleste jentene jeg møter på og ser i løpet av dagen, har fine kropper. Litt ekstra magefett er bare sunt, men når det blir for mye så ser det ikke fint ut lengre.

Pupper og ræv bryr jeg meg lite om, men merker at alle på min alder kommenterer det når ei jente med over gjennomsnittlig fin kropp går forbi.

Men det viktigste er jo fjeset. Hvis jeg ikke syns ei jente har et fint fjes, så er det veldig lite som kan gjøre opp for det.

Dette går ikke på kroppen, men skal nevne det da jeg aldri har sett noen andre ta det opp. Jeg syns det er et lite + hvis ei jente har en fin stemme. Ikke at ho synger, men at jeg faktisk legger merke til og liker stemmen til jenta når ho snakker. Vet ikke om det er unormalt? 

Enig med deg. Fin stemme er viktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det overfladisk å være opptatt a eget utseende? Har aldri skjønt det der...Hviklet samfunn får vi om alle bare hadde gitt blaffen i hvordan de så ut?

Det handler litt om verdier. Ikke om at vi ikke skal ta vare på utseende vårt. Min kommentar var et svar på at du skrev at du vurderte å droppe ham fordi han ikke bryr seg om ditt utseende. 

Av en eller annen grunn er det mange jenter/kvinner som forventer menn skal behandle dere som den vakreste kvinnen på jord, aldri se på andre eller syns at noen andre kan være pene osv. Det kommer aldri til å skje. Vi ser på andre kvinner, vi ser også på vakre utsikter og solnedganger. 

Kvinnen vi velger å elske elsker vi fordi hun har mange gode kvaliteter, en personlighet vi liker og et selvfølgelig er hun pen også. Men det er ikke utseende vi tilber, faktisk så tilber vi ikke i det hele tatt. Vi elsker henne for hvem hun er. 

Vi hadde fått et bedre samfunn om vi gav litt mer blaffen om hvordan vi så ut. Hvor sykt er ikke denne fikseringen av utseende som hersker i dag? 

Vær glad du har en så bra kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Den 6. april 2016 at 23.37, Coolaid skrev:

Det handler litt om verdier. Ikke om at vi ikke skal ta vare på utseende vårt. Min kommentar var et svar på at du skrev at du vurderte å droppe ham fordi han ikke bryr seg om ditt utseende. 

Av en eller annen grunn er det mange jenter/kvinner som forventer menn skal behandle dere som den vakreste kvinnen på jord, aldri se på andre eller syns at noen andre kan være pene osv. Det kommer aldri til å skje. Vi ser på andre kvinner, vi ser også på vakre utsikter og solnedganger. 

Kvinnen vi velger å elske elsker vi fordi hun har mange gode kvaliteter, en personlighet vi liker og et selvfølgelig er hun pen også. Men det er ikke utseende vi tilber, faktisk så tilber vi ikke i det hele tatt. Vi elsker henne for hvem hun er. 

Vi hadde fått et bedre samfunn om vi gav litt mer blaffen om hvordan vi så ut. Hvor sykt er ikke denne fikseringen av utseende som hersker i dag? 

Du svarte som om jeg skulle vært en annen anonym bruker som tidligere hadde innlegg her inne. Jeg har aldri nevnt noe om en kjæreste. Kommentaren min var til din som la det frem som om hun ( som du trodde var meg )var overfladisk fordi hun savnet litt oppmerskomhet fra typen sin som nærmest ikke enset henne uansett hvordan hun gikk kledd osv. Det er jo greit å være oppmerksom mot hverandre mener jeg uten at det betyr at man da mener man blir overfladisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
Den 6.4.2016 at 23.37, Coolaid skrev:

Det kan ikke skrives bedre enn dette! Word!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
4 timer siden, HarryDotter skrev:

Det kan ikke skrives bedre enn dette! Word!

Takk, det er hyggelig at vi kan være enig, det er vi ikke alltid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever ofte at enkelte damer blir sykt fornærmet på vegne av hele kvinneligheten når en mann sier at det er viktig at dama er slank. Det at de aller fleste av oss liker slanke damer betyr ikke at "dere er så overfladiske og lever i en illusjon om å bli sammen med en VS-modell". Når jeg sier slank så mener jeg normalvektig! Ikke nødvendigvis supertynn og trent, men vekt innenfor normal BMI. 

Vi er visuelle vesener, og det er klart det er viktig at hun har en kropp som tenner meg, og overvekt er som noen andre har nevnt skikkelig skikkelig turnoff. 

Anonymkode: bfd05...bfb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...