Snop Skrevet 2. april 2016 #1 Del Skrevet 2. april 2016 Jeg føler meg litt som disse man ser på tv-programmene med skikkelig skitne leiligheter for tiden, og tror gulvet mitt er helsefarlig skittent (spesielt pga valp som ikke er husren) så jeg skal bruke hele dagen i dag på tidenes gulvvask. Har vasket mange ganger i det siste med vanlig mopp og Ajax, samt med disse engangsmoppene fra Jif, men skjønner at det ikke er nok. Er ganske sikker på at det ligger et lag av urin over hele gulvet, blandet med såpe. Innrømmer at jeg har ekstremt dårlige vasketeknikker, og må endre på dette fra i dag av. Har dere noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette mest mulig grundig? Noen vaskemidler som tar ekstra godt? Noen triks i ludo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. april 2016 #2 Del Skrevet 2. april 2016 Mopp holder jo vanligvis, men hvis du vet du har mye urin på gulvet (Usj! Høres så ekkelt ut, men man har ofte det når man har valp ), så må du vaske på den "gammeldagse" måten med fille som du vrir opp i varmt vann tilsatt oppvaskmiddel og eddik. Når alle flekkene er borte, kan du tørke over med moppen. Eddiken fjerner lukten i urinen og gjør det mindre fristende for valpen å tisse på det samme stedet flere ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 2. april 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 2. april 2016 24 minutter siden, Leo skrev: Mopp holder jo vanligvis, men hvis du vet du har mye urin på gulvet (Usj! Høres så ekkelt ut, men man har ofte det når man har valp ), så må du vaske på den "gammeldagse" måten med fille som du vrir opp i varmt vann tilsatt oppvaskmiddel og eddik. Når alle flekkene er borte, kan du tørke over med moppen. Eddiken fjerner lukten i urinen og gjør det mindre fristende for valpen å tisse på det samme stedet flere ganger. Så da tar jeg både oppvaskmiddel og eddik oppi bøtta? Hva slags blandingsforhold bruker jeg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bippo Skrevet 2. april 2016 #4 Del Skrevet 2. april 2016 (endret) Jeg pleide å blande eddik-vann ca 3/7. Jeg pleide også å ha den blandingen på en sprayflaske, så når valpen min tisset inne tørket jeg først opp med papir, så gikk jeg over med jif-spray, og til slutt sprayet jeg litt eddik-vann på. Kanskje litt overdrevent, men han tisset aldri på samme sted to ganger Eddik lukter ganske kraftig en liten stund da, så litt utlufting er ikke så dumt hehe. (og hvis du er som meg, og elsker salt & vinegar chips, så kommer du kanskje til å enten få litt avsmak eller ha lyst på chips konstant) Endret 2. april 2016 av bippo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. april 2016 #5 Del Skrevet 2. april 2016 Jeg har ikke noe eksakt blandingsforhold, men jeg bruker "en sprut" oppvaskmiddel og en "god dæsj" eddik. 0,5 - 1 dl. kan jeg tenke meg. Må være ganske kraftig eddikløsning for å ta urinlukten. (Som du kanskje ikke kjenner, men jeg kan love deg at valpen gjør det...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #6 Del Skrevet 2. april 2016 Ned på alle fire og skrubb skikkelig for hånd uansett hva slags middel du bruker. Anonymkode: f44d7...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #7 Del Skrevet 2. april 2016 Pass på gulvet om du skrubber hardt, tiss er etsende så om du har lakkert gulv så risikerer du permanent skade på gulvet. Anonymkode: 5627a...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 2. april 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 2. april 2016 Da er det ut og kjøpe skrubb og eddik! Nytt og bedre liv... ehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 2. april 2016 #9 Del Skrevet 2. april 2016 Hva er det på gulvet? Parkett? Annet belegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 2. april 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 2. april 2016 39 minutter siden, Kontormus skrev: Hva er det på gulvet? Parkett? Annet belegg? Vinylbelegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 2. april 2016 #11 Del Skrevet 2. april 2016 1 minutt siden, Snop skrev: Vinylbelegg Da tåler det rikelig med vann. Noen har litt "ru" overflate, og da setter skitt seg godt fast. Men som noen har foreslått, skrubb og såpevann. Og etter at du har gjort det, hold gulvet fritt for saker og ting, og det blir mye letter å vaske over senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 2. april 2016 #12 Del Skrevet 2. april 2016 Eddik er gull for meg her hjemme. Har hatt så mange hunder, ildere, og andre dyr og da sier det seg selv at uhell skjer og gulvet blir fort skittent. Har en sprayflaske med vann og eddik som jeg bruker hver gang det skjer et uhell. Og så går jeg over med vaskekosten 1-2 ganger i uka for å ta hele gulvet og da bruker jeg eddik i vannet...ca 1 dl pr bøtte, men fyller aldri bøtta helt så kanskje 5-6 liter vann i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #13 Del Skrevet 2. april 2016 2 minutter siden, Snop skrev: Vinylbelegg Det tåler noe røffere behandling enn parkett og laminat. Men eddik og andre blandinger som ikke er beregnet på vinylgulv er ikke å anbefale med mindre du vil skifte ut hele gulvet på kort sikt? Vanlige vaskemidler beregnet på gulv og godt håndvarmt vann er tilstrekkelig til å fjerne normal skitt, uten å skade gulvbelegget. Mopp skal du ha innarbeidet moppemetoden for å få med deg skitt, når jeg skal vaske grundig godt bruker jeg ab IKEA sine små frotehåndklær (til kr. 5 pr.stk.) De er passe i størrelsen passer godt på Jordan sin Løvang med bevegelig hode, og kan kastes etter bruk. Å la vannet flyte er ikke fornudtig, da går det innunder lister og eventuelt nedni skjøter og sprekker. Vask en gang over med lett fuktig klut og tørk ove rmed godt oppvridd klut, ta små områder om gangen og skyll kluten ofte. Du kan og bruke en bøtte og egen klut med bare rent vann til å ettertørke med. Skurekosten over er heller ikke å anbefale. Men når du har fått det grundig rent, kan du gå over med bonevoks. Da blir senere rengjøring/vask lettere. Anonymkode: e70dc...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå