Gå til innhold

Hva skjer med meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg har slitt med vekt og mat i en god stund. Å nå har jeg fått hjelp til dette og har hatt en Kostplan for å gå opp i vekt. Jeg gikk opp noen kilo. Så stoppet det en stund rundt et tall, litt opp og litt ned rundt dette tallet. Men nå plutselig... De siste dagene er jeg gått opp 1,5 kilo? Å ingenting er forandret på fra tidligere, da jeg følger en kost og aktivitetsplan...

å det fortsetter bare oppover... Jeg har nå i 2 dager prøvd å spist minimalt 700kcal kanskje? . Men jeg går fortsatt opp? Nå begynner jeg å bli redd noe alvorlig galt er skjedd? Tørr ikke stole på kostplanen noe mere

Anonymkode: 3db6f...467

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du fram til? Skal du gå opp i vekt eller ikke? Å spise bare 700 kcal om du skal OPP i vekt er jo helt hinsides? 700 kcal i døgnet sender kroppen din rett i hvileforbrenning og medfører at du (over litt tid) kan få store problemer med å normalisere forbrenningen igjen.

At vekta varierer fra dag til dag er HELT naturlig. Det kan variere med alt fra vanninntak til at kroppen din holder på væske av ulike årsaker. Det er egentlig ingen vits i å veie seg hver dag, du får mye bedre oversikt om du veier deg en gang i uka.

Har du en kostplan som har som formål at du skal gå opp eller ned i vekt, må du følge denne slavisk, og selv om vekta ikke viser det du vil må du holde deg til planen. Å endre vekten sin er et langvarig prosjekt som krever kontinuitet og at det gjennomføres temmelig konsekvent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal egentlig opp i vekt! Men fikk panikk da jeg så at jeg hadde gått opp 1,5 kilo på en uke når jeg har stått standby i over en måned... Prøvde da å spise (veldig dumt) bare 700 kcal for å forhindre dette( og du kan ikke fortelle meg noe jeg ikke vet om slanking) jeg vet om sparebluss men jeg vet også at man går egentlig ned i vekt av å spise mindre enn du til vanligvis gjør (2300 kcal)... 

Jeg vil ikke ha en lærepenge på dette med sparebluss og det faktum at jeg spiste mindre enn kroppen trenger i 2 dager! Jeg vet! 

Spørsmålet mitt er... Hvorfor gikk jeg plutselig opp i vekt? (viser til første innlegg) 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sparebluss god nok forklaring da?

Kan jo ha vært en tung bæsj også..

Anonymkode: 594ba...28a

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sparebluss god nok forklaring da?

Kan jo ha vært en tung bæsj også..

Nei for jeg kan ikke gå i sparebluss av 2300 kcal... Hva er det jeg ikke får forklart godt nok nå?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei for jeg kan ikke gå i sparebluss av 2300 kcal... Hva er det jeg ikke får forklart godt nok nå?

Du spiste jo ikke 2300, men 700kcal?

Skrevet

Vekten din varierer med flere kilo hver dag. Ro deg helt ned før du sulter deg ihjel

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du spiste jo ikke 2300, men 700kcal?

Ja jeg reagerte med å spise 700kcal når jeg så jeg hadde gått opp 1.5 kg på en uke! Hva er så vanskelig med å forstå det? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva var tanken med å kutte ned til 700kcal? Så du går ned igjen 1,5 så du kan gå opp igjen, bare saktere?

Jeg synes du skal slutte å uroe deg. Kostplanen fungererflott, og noen dager veier man 1-2 kg mer enn i går uten noen som helst form for grunn. Ingenting som er alvorlig galt med deg på den fronten.

• Liker 1
Skrevet

TS; Du spør helt legitimt, men jeg synes du er litt frekk i responsen du gir i tråden :P Tror ikke du vil få så mange bra svar om du fortsetter med spydighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om du følger et behandlingsopplegg grunnet undervekt. Det du har gjort de siste dagene, med å redusere til 700 kcal, vil vel gjøre at du bruker lengre tid på nå målet ditt (normalvekt?). Man kan bli skremt av for rask vektoppgang, men oftest er det vannvekt eller at man kanskje ikke har vært på toalettet på noen dager.

Anonymkode: d238e...816

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bedt moderator om å stenge tråden. Dette da ts åpenbart har en forstyrret tankegang rundt mat og vekt. (reagerer på oppgang med å spise enda mindre.)

ts: lykke til og hør på behandlerne dine. :klem:

• Liker 1
Gjest Nikee
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du beskriver kosthold som bryter med retningslinjene her på Kostholdsforumet der det står: 

Sitat

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell.

Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller en ernæringsfysiolog for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Nikee, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...