Gå til innhold

Hvordan fungerer et brudekjolekjøp?

Anbefalte innlegg

Gjest Fersk i brudefaget
Skrevet

Hvordan foregår et brudekjolekjøp? Jeg har forstått det slik at man prøver vareprøver og deretter plasserer en "spesialbestilling"?

Jeg antar at man skriver en kontrakt eller noe? Hva inngår i denne? Hva er spesielt, hva bør man se etter om eller notere seg spesielt? Hva er "vanlige" vilkår?

Vil ikke komme inn i brudebutikken og framstå som en idiot, det er så sjelden jeg handler brudekjole at jeg må forhøre meg med "ekspertpanelet" først!!

:-)

Takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du kjøpe? I såfall kjøper du en brudekjole akkurat som en hvilken som helst annen kjole. Hovedforskjellen må vel være at de fleste salonger er behjelpelig med å tilpasse den etter at du har kjøpt den

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min i en vanlig brudekjolesalong. Den første kjolen jeg kjøpte hadde de bare inne i gal størrelse, så den måtte bestilles. Det tok over fire mnd.

Da den omsider kom var den feilsydd.

Jeg fikk valget om å bestille samme kjole på nytt eller velge meg en annen kjole. Jeg valgte en annen kjole, de hadde riktig str i butikken, vi skrev kjøpskontrakt og jeg tok med meg kjolen hjem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal kjøpe kjole ja, i en brudekjolebutikk. Jeg husker bare fra etpar tidligere bryllup at de har drevet og skrevet kontrakt med butikken. Spørsmålet mitt var egentlig om en sånn kontrakt inneholder noe jeg bør være obs på, som skiller et brudekjolekjøp fra andre kjøp? Angrerett og bytterett og betaling og alt mulig sånn? Mulig jeg stiller spørsmålet litt dumt. Jeg vil bare vite hva jeg går til når jeg skal bruke 10-20 000 på en ting!

Skrevet

Brudesalongen krever gjerne at du skal betale en viss sum når kjolen bestilles, et slags depositum som man ikke får igjen dersom man skulle ombestemme seg. Tror dette kan være opptil halvparten av kjøpesummen, men det varierer. Man har ikke angrerett etter loven dersom man kjøper i en butikk, det gjelder bare ved telefonsalg, postordre etc. men avbestille kan man som regel, innen visse frister, og dersom man godtar at man ikke får igjen depositumet.

I kontrakten står det også når siste dato for avbestilling er, hvis man avbestiller etter denne datoen må man betale hele kjolen, man mister ikke bare depositumet. Det står også kanskje noe om når man skal komme tilbake for tilpassing av kjolen.

For din egen del bør du sjekke hva som står om hvilken dato kjolen skal komme, og hva som eventuelt skal skje dersom kjolen er forsinket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...