AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #1 Skrevet 2. april 2016 La oss si at du har datet ei dame en stund og du skal vise henne fram for kompisene dine, er det ikke litt kulere at hun er tannlege i stedet for tannpleier? Advokat i stedet for advokatsekretær? Er det ikke litt stas engang å vise ei som har studert noe vanskelig, tungt, prestisjefylt? At hun har valgt utdanning som leder fram til godt betalt jobb i stedet for å bli helsefagarbeider liksom? Anonymkode: bbde8...19f 2
Gjest Coolaid Skrevet 2. april 2016 #2 Skrevet 2. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss si at du har datet ei dame en stund og du skal vise henne fram for kompisene dine, er det ikke litt kulere at hun er tannlege i stedet for tannpleier? Advokat i stedet for advokatsekretær? Er det ikke litt stas engang å vise ei som har studert noe vanskelig, tungt, prestisjefylt? At hun har valgt utdanning som leder fram til godt betalt jobb i stedet for å bli helsefagarbeider liksom? Anonymkode: bbde8...19f Kan si med hånden på hjertet at jeg 100% ikke bryr meg om hvilke status hun har. Nei det er ikke "kulere" at hun er det ene eller det andre. Det jeg bryr meg om er om hun passer til meg. Og nei, har null interesse å "vise" henne frem for kompiser eller andre. Og nei, det er ikke stas å vise frem noen som har studert hva som helst. Status i seg selv er verdier som jeg blåser langt i. Jeg lar andre gjøre det som de er god til og så gjør jeg det som jeg er god til - skjønner? La oss si at du har to barn, et som blir frisør, er flink i jobben sin og trives med livet sitt - det andre blir advokat, flink i jobben sin og trives med livet sitt. - Hva er egentlig forskjellen ?
pettersenper Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 Hvorfor skulle sånne overfladiske ting ha noe å si? Sånn at jeg kan skryte til vennene mine? De bryr seg ikke, jeg bryr meg ikke. Hvorfor skulle vi? Det ville vært som å kjøpe Rolex for å bli kul. Patetisk. Det som betyr noe er at hun har en søt og snill personlighet og er sunn og sprek, og at man trives sammen med henne. Menn er mindre overfladiske og velger partner etter egne ønsker, ikke venners 8
fullførsetningen Skrevet 2. april 2016 #4 Skrevet 2. april 2016 Status betyr ingenting. Viktigere at hun er ei kul dame som passer meg. 5
Summers Skrevet 2. april 2016 #5 Skrevet 2. april 2016 10 minutter siden, pettersenper skrev: Det ville vært som å kjøpe Rolex for å bli kul. Noe menn faktisk gjør I motsetning til å få status fordi dama har prestisjeutdanning. 1
fullførsetningen Skrevet 2. april 2016 #6 Skrevet 2. april 2016 Såklart kjøper man en Rolex for å vise den fram. Som mann er det viktig med status. Det viser at du ikke er tafatt, men kan få til noe. Men forskjellen på en Rolex og ei dame, er at Rolexen er en gjenstand for å demonstrere status. Dama er ikke det. Dama er en person du har valgt fordi du liker personen. 5
BeverTramp Skrevet 2. april 2016 #7 Skrevet 2. april 2016 (endret) Jeg kunne aldri tenkt meg verken dame eller mann som tror h*n er bedre enn andre på bakgrunn av "prestisjefylt" utdanning. Endret 2. april 2016 av BeverTramp Skriveleif 7
Gjest Cartman Skrevet 2. april 2016 #8 Skrevet 2. april 2016 Jeg har mest utdannelse i kompisgjengen. Kan ikke huske at det har vært noen fordel. Faktisk driter jeg fullstendig i utdanning. Skal ikke innlede et forhold med vitnemålene hennes.
Knirke Skrevet 2. april 2016 #9 Skrevet 2. april 2016 Hvis poenget er at man skal vise frem kjæresten til kompiser, så er det vel mer relevant å spørre om hvor viktig det er at dama er pen og hvor mye innsats hun legger i utseendet sitt? 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #10 Skrevet 2. april 2016 Hva hvis hun ikke har utdanning i det hele tatt da? vs å ha en utdanning Anonymkode: 7af8c...756 1
fullførsetningen Skrevet 2. april 2016 #11 Skrevet 2. april 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis hun ikke har utdanning i det hele tatt da? vs å ha en utdanning Anonymkode: 7af8c...756 Er skeptisk til alle som ikke har fullført videregående skole. 2
Doge Skrevet 2. april 2016 #12 Skrevet 2. april 2016 Nei. For det første så er hun ikke en gjenstand jeg viser fram for kompisene for å skryte. For det andre så er det viktigste med tanke på utdanning og jobb at hun gjør noe hun føler at hun mestrer og trives i. 4
Gjest Herr Heftig Skrevet 2. april 2016 #13 Skrevet 2. april 2016 Nei, hjernen vår er ikke skrudd sammen sånn. Vi skal klare oss selv uansett, så damas status og inntjeningspotensiale er irrelevant.
Gjest Minesveiper Skrevet 2. april 2016 #14 Skrevet 2. april 2016 Synes det er et pluss at hun har en god utdanning, men det er ikke et must. Andre ting er viktigere.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #15 Skrevet 2. april 2016 4 minutter siden, Herr Heftig skrev: Nei, hjernen vår er ikke skrudd sammen sånn. Vi skal klare oss selv uansett, så damas status og inntjeningspotensiale er irrelevant. Det er irrelevant for menn om dama klarer å betale regningene sine selv eller ikke? Anonymkode: 1aec1...c8a
mann.85 Skrevet 2. april 2016 #16 Skrevet 2. april 2016 Spiller ingen rolle for meg. Eneste jeg syns er viktig er at hun jobber eller studerer. Altså at hun gjør noe og ikke sitter hjemme hele dagen. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #17 Skrevet 2. april 2016 32 minutter siden, fullførsetningen skrev: Er skeptisk til alle som ikke har fullført videregående skole. Tenkte på de som har fullført vgs, men som ikke har høyere utdanning og ikke tok yrkesfaglig/lærling. Anonymkode: 7af8c...756 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #18 Skrevet 2. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tenkte på de som har fullført vgs, men som ikke har høyere utdanning og ikke tok yrkesfaglig/lærling. Anonymkode: 7af8c...756 Jeg bryr meg nada og niks om damen sin utdannelse og karakterer, eller status. Det har absolutt ingenting å si for meg, sålenge hun gjør en jobb som hun trives med og ikke går arbeidsledig. Jeg elsker dog jenter i omsorgsyrker! De er de beste som finnes, men også der bryr jeg meg ikke om hun er assistent eller sykepleier. Anonymkode: 5e363...3a2 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #19 Skrevet 2. april 2016 Så lenge hun ikke er naver så bryr jeg meg ikke. Går hun på NAV ville jeg vært litt småflau å vise henne frem. Anonymkode: e7a4c...be2 3
fullførsetningen Skrevet 2. april 2016 #20 Skrevet 2. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte på de som har fullført vgs, men som ikke har høyere utdanning og ikke tok yrkesfaglig/lærling. Anonymkode: 7af8c...756 Jeg stiller ingen krav om høyere utdanning, kun at man er økonomisk selvstendig. Med mindre man har en god grunn til å være ufør. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå