AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #1 Skrevet 1. april 2016 Hei. Skal kanskje kjøpe meg hest i morgen. Er ei dølahoppe på 7 år. Grei å snill å ikke noe negativt å si om henne, har også hatt 1 føll. Prisen for hun er 20 000. Bør jeg "prute" på henne eller ikke?:) Anonymkode: 21811...783
ajarRun Skrevet 1. april 2016 #2 Skrevet 1. april 2016 Du kan jo prøve, det verste som skjer er at du irriterer selgeren.
Salka Skrevet 1. april 2016 #3 Skrevet 1. april 2016 (endret) Kommer an på så mye det. Stamme, utdanningsnivå, om hun er vist og premiert eller ikke osv. Men jeg syns ikke 20.000 er mye for en såpass ung døl. Lykke til imorgen, spennende! Endret 1. april 2016 av Salka
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #4 Skrevet 2. april 2016 Prisen på de norske hesterasene er presset nok. Du bør akseptere 20 000. Anonymkode: fc31f...99e 1
Gjest Klaveret Skrevet 2. april 2016 #6 Skrevet 2. april 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Prisen på de norske hesterasene er presset nok. Du bør akseptere 20 000. Anonymkode: fc31f...99e Dette var et veldig lite smart svar. Du kan si det på generelt grunnlag, men ikke til en spesifikk du ikke aner noe om. Til TS vil jeg si at hvor mye hesten er verdt - eller hvor mye du er villig til å gi for akkurat den hesten - kommer jo an på mange forskjellige ting som du bør ha tatt stilling til før du bestemmer deg for å kjøpe. Eier har tydeligvis satt en pris, men man kan jo alltid prøve å prute.
Ruskemor Skrevet 2. april 2016 #7 Skrevet 2. april 2016 Det er lov å prøve seg, men ha i bakhodet at selger kanskje ikke ønsker å gå ned i pris.
Zienna Skrevet 2. april 2016 #8 Skrevet 2. april 2016 Kjenner ikke til om døla er spesielt etterspurt, så kanskje noe der. Mitt barnebarn har nylig kjøpt seg ridehest (den tredje), og klarte å prute ned prisen fra kr. 40.000 til 30.000. Hun hadde ikke råd til mer (og det han hun virkelig ikke), og sa det til selger. Trodde ikke hun skulle få hesten, men etter en tid ringte selger. Han aksepterte hennes tilbud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå