Gå til innhold

Kjøpe hest?!?!? hjelp....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Skal kanskje kjøpe meg hest i morgen. Er ei dølahoppe på 7 år. Grei å snill å ikke noe negativt å si om henne, har også hatt 1 føll. Prisen for hun er 20 000. Bør jeg "prute" på henne eller ikke?:) 

Anonymkode: 21811...783

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve, det verste som skjer er at du irriterer selgeren. 

Skrevet (endret)

Kommer an på så mye det. Stamme, utdanningsnivå, om hun er vist og premiert eller ikke osv. Men jeg syns ikke 20.000 er mye for en såpass ung døl. Lykke til imorgen, spennende! :) 

Endret av Salka
AnonymBruker
Skrevet

Prisen på de norske hesterasene er presset nok. Du bør akseptere 20 000.

Anonymkode: fc31f...99e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke betalt 20000kr for hun.

Gjest Klaveret
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prisen på de norske hesterasene er presset nok. Du bør akseptere 20 000.

Anonymkode: fc31f...99e

Dette var et veldig lite smart svar. Du kan si det på generelt grunnlag, men ikke til en spesifikk du ikke aner noe om.

Til TS vil jeg si at hvor mye hesten er verdt - eller hvor mye du er villig til å gi for akkurat den hesten - kommer jo an på mange forskjellige ting som du bør ha tatt stilling til før du bestemmer deg for å kjøpe. Eier har tydeligvis satt en pris, men man kan jo alltid prøve å prute.

Skrevet

Det er lov å prøve seg, men ha i bakhodet at selger kanskje ikke ønsker å gå ned i pris. 

Skrevet

Kjenner ikke til om døla er spesielt etterspurt, så kanskje noe der. 

Mitt barnebarn har nylig kjøpt seg ridehest (den tredje), og klarte å prute ned prisen fra kr. 40.000 til 30.000.  Hun hadde ikke råd til mer (og det han hun virkelig ikke), og sa det til selger.  Trodde ikke hun skulle få hesten, men etter en tid ringte selger.  Han aksepterte hennes tilbud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...