Arktis Skrevet 1. april 2016 #1 Del Skrevet 1. april 2016 Har en stor fotoplate (tror det er det det heter) som jeg skal henge opp, hvordan gjør man det? Den har ingen fester på baksiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 2. april 2016 #2 Del Skrevet 2. april 2016 Du bør si noe om hva denne fotoplaten er laget av før vi kan komme med noen råd. Du har ikke noen muligheter for å kjøpe veggfeste der du kjøpte fotoplaten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 2. april 2016 #3 Del Skrevet 2. april 2016 Hvis det er kapaplate (Kunstoffplate som veier "ingenting") kan du bruke "sølvtape" (Svært solid, armert tape) og feste en snor til oppheng på baksiden. Selv får jeg trykket bildene mine på aluminiumsplater og siden jeg synes bare platen ser litt "nakent" ut, henger jeg dem opp i smale, svarte rammer uten glass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arktis Skrevet 2. april 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 2. april 2016 12 timer siden, Leo skrev: Hvis det er kapaplate (Kunstoffplate som veier "ingenting") kan du bruke "sølvtape" (Svært solid, armert tape) og feste en snor til oppheng på baksiden. Selv får jeg trykket bildene mine på aluminiumsplater og siden jeg synes bare platen ser litt "nakent" ut, henger jeg dem opp i smale, svarte rammer uten glass. Hvis det er et glanslaminert bilde på en treplate, tror du man kan bruke en slik "sølvtape" da? Kanskje bilde er for tungt til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arktis Skrevet 2. april 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 2. april 2016 14 timer siden, Pikeliten skrev: Du bør si noe om hva denne fotoplaten er laget av før vi kan komme med noen råd. Du har ikke noen muligheter for å kjøpe veggfeste der du kjøpte fotoplaten? Nei, dessverre, bildet var en gave. Tror det er et glanslaminert bilde på en treplate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #6 Del Skrevet 2. april 2016 Du kan også bruke lim eller hekter avhengeig av om du eier, leier, etc Anonymkode: 320c0...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. april 2016 #7 Del Skrevet 3. april 2016 10 timer siden, Arktis skrev: Hvis det er et glanslaminert bilde på en treplate, tror du man kan bruke en slik "sølvtape" da? Kanskje bilde er for tungt til det. Det kommer jo rett og slett an på hva det veier/hvor stort det er og hva slags underlag tapen skal feste på. Men hvis du bruker for eksempel tre striper tape i hver ende på snoren, så kan du jo prøve og se. Tapen løsner ikke plutselig, så du merker ganske fort om det holder eller ikke. Du kan jo også sikre snoren ekstra ved å sette på noen "limdotter" mellom tapebitene og la dem tørke godt før du henger opp. Veldig vanskelig å forklare hva jeg mener egentlig, så jeg håper du forstår noe av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arktis Skrevet 3. april 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 3. april 2016 12 timer siden, Leo skrev: Det kommer jo rett og slett an på hva det veier/hvor stort det er og hva slags underlag tapen skal feste på. Men hvis du bruker for eksempel tre striper tape i hver ende på snoren, så kan du jo prøve og se. Tapen løsner ikke plutselig, så du merker ganske fort om det holder eller ikke. Du kan jo også sikre snoren ekstra ved å sette på noen "limdotter" mellom tapebitene og la dem tørke godt før du henger opp. Veldig vanskelig å forklare hva jeg mener egentlig, så jeg håper du forstår noe av det... Hehe, jeg forstår! Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xavana Skrevet 7. april 2016 #9 Del Skrevet 7. april 2016 Jernia har noen geniale bildeoppheng. Fungerer omtrent som borrelås, men er mye sterkere og tåler opptil 4 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå