Gå til innhold

Hvordan henge opp stor fotoplate?

Arktis

Anbefalte innlegg

Har en stor fotoplate (tror det er det det heter) som jeg skal henge opp, hvordan gjør man det? Den har ingen fester på baksiden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør si noe om hva denne fotoplaten er laget av før vi kan komme med noen råd.  Du har ikke noen muligheter for å kjøpe veggfeste der du kjøpte fotoplaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kapaplate (Kunstoffplate som veier "ingenting") kan du bruke "sølvtape" (Svært solid, armert tape) og feste en snor til oppheng på baksiden. Selv får jeg trykket bildene mine på aluminiumsplater og siden jeg synes bare platen ser litt "nakent" ut, henger jeg dem opp i smale, svarte rammer uten glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Leo skrev:

Hvis det er kapaplate (Kunstoffplate som veier "ingenting") kan du bruke "sølvtape" (Svært solid, armert tape) og feste en snor til oppheng på baksiden. Selv får jeg trykket bildene mine på aluminiumsplater og siden jeg synes bare platen ser litt "nakent" ut, henger jeg dem opp i smale, svarte rammer uten glass.

Hvis det er et glanslaminert bilde på en treplate, tror du man kan bruke en slik "sølvtape" da? Kanskje bilde er for tungt til det. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Pikeliten skrev:

Du bør si noe om hva denne fotoplaten er laget av før vi kan komme med noen råd.  Du har ikke noen muligheter for å kjøpe veggfeste der du kjøpte fotoplaten?

Nei, dessverre, bildet var en gave. Tror det er et glanslaminert bilde på en treplate.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan også bruke lim eller hekter avhengeig av om du eier, leier, etc

Anonymkode: 320c0...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Arktis skrev:

Hvis det er et glanslaminert bilde på en treplate, tror du man kan bruke en slik "sølvtape" da? Kanskje bilde er for tungt til det. :klo:

Det kommer jo rett og slett an på hva det veier/hvor stort det er og hva slags underlag tapen skal feste på. Men hvis du bruker for eksempel tre striper tape i hver ende på snoren, så kan du jo prøve og se. Tapen løsner ikke plutselig, så du merker ganske fort om det holder eller ikke. Du kan jo også sikre snoren ekstra ved å sette på noen "limdotter" mellom tapebitene og la dem tørke godt før du henger opp. Veldig vanskelig å forklare hva jeg mener egentlig, så jeg håper du forstår noe av det... :sprettoy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Leo skrev:

Det kommer jo rett og slett an på hva det veier/hvor stort det er og hva slags underlag tapen skal feste på. Men hvis du bruker for eksempel tre striper tape i hver ende på snoren, så kan du jo prøve og se. Tapen løsner ikke plutselig, så du merker ganske fort om det holder eller ikke. Du kan jo også sikre snoren ekstra ved å sette på noen "limdotter" mellom tapebitene og la dem tørke godt før du henger opp. Veldig vanskelig å forklare hva jeg mener egentlig, så jeg håper du forstår noe av det... :sprettoy: 

Hehe, jeg forstår! Takk for tips! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jernia har noen geniale bildeoppheng. Fungerer omtrent som borrelås, men er mye sterkere og tåler opptil 4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...