Gå til innhold

Venn med som mener det er greit å slå barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn av meg og samboeren har sagt at han mener at det er riktig å gi barn juling, at det er det eneste som hjelper for å få barn til å høre. Jeg klarer ikke å respektere at han kan mene noe sånt. Jeg ble veldig lei meg og sint inni meg når han sa det. Hvordan er det i det hele tatt mulig å mene noe sånt? Han har ikke barn, og jeg håper aldri at han får noen. Samboeren mener at han bare tullet, men virket ikke sånn på meg. Mulig jeg overreagerer, men vet ærlig talt ikke om jeg vil ha noe med denne personen å gjøre mer. Og har lyst til å si ham noen alvorsord. Hva hadde dere andre her inne gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Marsmallow
Skrevet
23 minutter siden, kamel skrev:

En venn av meg og samboeren har sagt at han mener at det er riktig å gi barn juling, at det er det eneste som hjelper for å få barn til å høre. Jeg klarer ikke å respektere at han kan mene noe sånt. Jeg ble veldig lei meg og sint inni meg når han sa det. Hvordan er det i det hele tatt mulig å mene noe sånt? Han har ikke barn, og jeg håper aldri at han får noen. Samboeren mener at han bare tullet, men virket ikke sånn på meg. Mulig jeg overreagerer, men vet ærlig talt ikke om jeg vil ha noe med denne personen å gjøre mer. Og har lyst til å si ham noen alvorsord. Hva hadde dere andre her inne gjort?

Hvis han ikke har barn eller slått barn og dama itillegg sier at han tuller så hadde jeg latt det ligge 

Skrevet

En venn av mannen min mener det samme. Det er helt greit å jule opp barn - så lenge de fortjener det vel og merke. Heldigvis er han så spesiell at han nok aldri får seg dame, så vi lar det snakket bare gå inn det ene øret og ut det andre. Det har jo ingen betydning så lenge han ikke får praktisert det.

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg sagt klart og tydelig at hvis jeg noen gang ser han legge hånd på sin samboer, barn, eller øvrige mennesker og dyr, går jeg til politiet.

Anonymkode: f72ed...b7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker som uttrykker slike holdninger er ikke noen jeg ønsker å omgås med. Du får selv velge hva du vil gjøre, men det er ikke noe galt å reagere på at noen er positiv til vold mot barn. Dette er ikke noe å diskutere engang. 

Anonymkode: 5f35f...d44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, mannen min foreslår stadig til meg å lufte ungene i bur i hagen eller å spyle de med høytrykkspyleren. Han har også foreslått å bruke den ene til å slå den andre med om de krangler.

Men han tuller jo bare. Han er verdens beste far. Selv om man har på grensen humor så gjør det deg ikke automatisk til en voldsforkjemper 

Anonymkode: 9f924...acb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, mannen min foreslår stadig til meg å lufte ungene i bur i hagen eller å spyle de med høytrykkspyleren. Han har også foreslått å bruke den ene til å slå den andre med om de krangler.

Men han tuller jo bare. Han er verdens beste far. Selv om man har på grensen humor så gjør det deg ikke automatisk til en voldsforkjemper 

Anonymkode: 9f924...acb

Det handler jo om hvilken sammenheng og om måten man sier det på. Man kan ikke ugyldiggjøre andres uttalelser kun basert på at andre spøker med det. Eller mener du også alle som lirer fra seg rasistiske kommentarer bare tuller? Hva med alle som snakker nedsettende om funksjonshemmede? Bare spøk? 

For alt du vet kan det ligge noe sannhet i det. Det er jo ikke så uvanlig at vold brukes for disiplin av barn. Dersom man selv er oppvokst med det er det også muligens noe som ligger litt naturlig for en. 

Anonymkode: 5f35f...d44

Skrevet
3 timer siden, Marsmallow skrev:

Hvis han ikke har barn eller slått barn og dama itillegg sier at han tuller så hadde jeg latt det ligge 

Jeg forstod det slik at det var TS' samboer som sa dette.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen oppegående sier noe sånt i fullt alvor. Jeg har en kollega som ikke har barn og han sier ofte at når han får barn så skal de tuktes og stå på geledd etc.. Vi som kjenner han vet at det er tull og syns det er god humor. Hvis det hadde kommet noen andre inn på kontoret når han snakker sånn så hadde de fått bakoversveis (eller ledd, hvis de skjønte humoren i det).

Håper at kompisen til samboeren din bare er litt overdreven i spøkene sine.

Anonymkode: 5d55d...af3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...