Gå til innhold

Hvorfor legger ikke megler ut solgtpris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er jo bare å skrive seg på listen når man er på visning så får man sms om hva boligen gikk for. Hvis man ikke har vært på visning eller noen annen form for interesse for boligen så skjønner jeg ikke helt hvorfor man må vite hva den ble solgt for. Hvis det ikke er av ren nyskjerrighet da.

Anonymkode: 2fd06...40b

Fordi man selv tenker på å selge/kjøpe en leilighet i samme område, for eksempel?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frykt ikke, jeg skal ikke forsøke å forklare deg mer. Derimot er det jo lov å håpe at noen andre skjønner at din påstand om at "Du kan jo bare sjekke det på internett?" fort gir et misvisende svar hvis det er snakk om borettslag.

PS: Jeg jobber med analyse av boligmarkedet, og sitter både på data fra grunnboka, matrikkelen, finn m.m. Vi utvikler blant annet algoritmer for å anslå boligers verdi, og jeg kan altså fortelle alle andre (du er jo ikke interessert) at andel fellesgjeld stadig blir en større hodepine i disse algoritmene.

Anonymkode: cd702...2bb

Takk. Det er ikke misvisende om Ts er interessert i å bruke linken til det samme som meg. Nemlig sjekke hva naboleiligheten ble solgt for da den lå ute for 2 måneder siden. 

Den PSen din er heller ikke så mye verdt som en AB her på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Mayoo skrev:

Den PSen din er heller ikke så mye verdt som en AB her på KG. 

Helt enig, men vi er ikke så veldig mange her i landet med nettopp dette som fagområde, så i dette tilfellet ble det mer bekvemt å holde en lav profil bak AB. =)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meglere gidder sjelden gå inn på annonsen bare for å bruke tid på å legge inn salgsprisen. De fleste meglere ønsker å  skilte med gode salgstall. Særlig hvis boligen ble solgt under eller på prisanytdning ønsker de ikke å markere dette fordi det kan bli oppfattet som et "dårlig" salg.

Et annet sted man kan se solgtpriser på er på 1881.no. 

Uansett kan man bare sende en kjapp mail til megleren som solgte boligen man lurer på. Jeg gjør det stadig vekk og får alltid hyggelig svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 5. april 2016 at 11.29, AnonymBruker skrev:

Frykt ikke, jeg skal ikke forsøke å forklare deg mer. Derimot er det jo lov å håpe at noen andre skjønner at din påstand om at "Du kan jo bare sjekke det på internett?" fort gir et misvisende svar hvis det er snakk om borettslag.

PS: Jeg jobber med analyse av boligmarkedet, og sitter både på data fra grunnboka, matrikkelen, finn m.m. Vi utvikler blant annet algoritmer for å anslå boligers verdi, og jeg kan altså fortelle alle andre (du er jo ikke interessert) at andel fellesgjeld stadig blir en større hodepine i disse algoritmene.

Men fellesgjelden er jo opplyst i annonsen...

Anonymkode: af7c6...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...