Gå til innhold

Hun tar aldri initiativ til å møtes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå datet en jente i 7-8 uker og det meste er egentlig helt topp, utenom en liten ting. Hun tar aldri initiativ til å møtes. Men hun sier alltid ja når jeg foreslår noe, hun melder meg ofte og vi har det egentlig helt topp sammen. Jeg sa til henne en gang at jeg likte at også dama tok litt initiativ og foreslo at hun kunne finne på noe. Rett etterpå foreslo hun noe, som vi også gjorde. Dette var 4 uker siden. Så det er helt åpenbart at hun liker meg, men hvorfor tar ikke hun initiativ? Er det noen kvinner her inne som er likedan og i så fall hvorfor?

Vi er forøvrig 27 og 25 år gamle. 

Anonymkode: 3b533...3a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er alltid du som må starte melding samtalene?

Er det alltid du som spør om å finne på noe?

Anonymkode: 0bf4d...bd5

AnonymBruker
Skrevet

Mener du å ta initiativ til å treffes, eller initiativ generelt, som i all slags kontakt?

Hvor mange ganger har du bedt henne ut på date totalt?

Anonymkode: 61967...ab7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener kun initiativ til å møtes. Hun tar ofte kontakt. Melder og ringer meg. Vi har møttes sånn ca. 2 ganger per uke. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener kun initiativ til å møtes. Hun tar ofte kontakt. Melder og ringer meg. Vi har møttes sånn ca. 2 ganger per uke. 

Høres ikke ut som du har noe bekymre deg over da.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ville kuttet ned å møte hun til 1 gang per uke om og sett om hun begynte å ta noe initiativ uten å si noe mer om det. I dating i start fasen så er det litt forskjellig, men hun her høres ut som en som trenger mer tid. Hos noen vil det også skape en sterkere attraksjon. 

Jeg har vært borti slike jenter tidligere der jeg vet at de ikke er flinke til å ta initiativ selv om de veldig godt liker å henge og vil legge planer med deg. Det er ingen tvil om at hun liker deg. Du fremstår som du ikke er all verdens bekymret så jeg ville kanskje spurt hun om hvorfor det er slik om det fortsetter over en periode på 4-5 uker til etter at du kutter ned til 1 gang per uke.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun liker deg godt!

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener du å ta initiativ til å treffes, eller initiativ generelt, som i all slags kontakt?

Hvor mange ganger har du bedt henne ut på date totalt?

Tolker det som kun initiativ til å møtes.

Endret av Charmander
  • Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Charmander skrev:

Ville kuttet ned å møte hun til 1 gang per uke om og sett om hun begynte å ta noe initiativ uten å si noe mer om det. I dating i start fasen så er det litt forskjellig, men hun her høres ut som en som trenger mer tid. Hos noen vil det også skape en sterkere attraksjon. 

Jeg ville heller kommunisert behovet igjen til henne før en plutselig kutter det ned til en gang i uken. Jeg tror hun her ville tatt det som at han plutselig ikke var så interessert lenger om mønsteret endret seg uten å få en tydelig beskjed (igjen) 

Det er tydelig at denne kvinnen liker deg da dere både møtes og snakker ofte! Hun er nok bare veldig sjenert på det intiativmomentet, eller tenker ikke så mye over det da du tar initiativet før henne. Kommuniser dette tydelig til henne en gang til, så får en håpe det bedrer seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Moonwalker skrev:

Jeg ville heller kommunisert behovet igjen til henne før en plutselig kutter det ned til en gang i uken. Jeg tror hun her ville tatt det som at han plutselig ikke var så interessert lenger om mønsteret endret seg uten å få en tydelig beskjed (igjen) 

Det er tydelig at denne kvinnen liker deg da dere både møtes og snakker ofte! Hun er nok bare veldig sjenert på det intiativmomentet, eller tenker ikke så mye over det da du tar initiativet før henne. Kommuniser dette tydelig til henne en gang til, så får en håpe det bedrer seg.

samme tenker jeg, hvis en fyr at tatt intitativ til å møtes så ofte og vi møtes så ofte, hadde jeg ikke sett behovet for å spørre om mer.

vi alle har ett liv. og 2 ganger uken er ganske ofte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Moonwalker skrev:

Men ved å fortsette å ta alt initiativ så viser han også at han er avhengig, noe som ikke er så bra. Kvinner trenger ofte menn som viser at de også kan gjøre noe annet. 

Om TS har baller nok, så inviterer han en annen dame på date der han "tilfeldigvis" legger ut et bilde på facebook. En alphamann, som man bør fremstå som, bør vise at han også har andre muligheter og at han ikke venter i det uendelige på hennes initiativ. 

Anonymkode: 9ebcd...c12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men ved å fortsette å ta alt initiativ så viser han også at han er avhengig, noe som ikke er så bra. Kvinner trenger ofte menn som viser at de også kan gjøre noe annet. 

Om TS har baller nok, så inviterer han en annen dame på date der han "tilfeldigvis" legger ut et bilde på facebook. En alphamann, som man bør fremstå som, bør vise at han også har andre muligheter og at han ikke venter i det uendelige på hennes initiativ. 

da blir han dumpa lett som det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare si til henne at neste date er på hennes initiativ. Og så lener du deg tilbake og lar henne ta føring. Hun har sikkert aldri gjort det før og er usikker på seg selv. Hun trenger et puff bak på en oppbyggende måte. 

Anonymkode: d6792...797

AnonymBruker
Skrevet

Vel, som en kvinne som har mottatt denne "klagen" tidligere, kan jeg dele mitt perspektiv.

Initiativ er ikke bare initiativ. Grunnen til at mange kvinner holder igjen med å ta initiativ er jo rett og slett for å lese av mannens interesse. Jeg er klar over at menn også trenger bekreftelse, men nå er det enda slik at kvinner oftere må filtrere for genuin interesse - dvs. at man ikke bare er en kandidat for sex eller tidsfordriv. Om en mann kun sender sms fremfor å ringe, kun inviterer deg på ting etter et visst klokkeslett, med andre, eller steder som involverer alkohol vil det som regel gi visse signaler. Dette vil da ikke telle som en genuin "date", da det faktisk ikke viser noen genuin interesse til å bli bedre kjent. 

Jeg hadde nylig en slik situasjon med en fyr som hevdet vi hadde "datet" i flere uker. Etter min mening hadde vi ikke det. Han hadde mer sørget for at vi endte opp på samme utested til samme tid en rekke ganger, og nok ganger til at det var passelig at vi skulle ende opp til sengs. Jeg tviler egentlig ikke på hans genuine interesse da jeg kjenner ham via venner, men det han personlig demonstrerte var noe annet. Spesielt dersom man er en ok attraktiv jente som har opplevd noen falske henvendelser tidligere, så er man obs. En date er to mennesker som blir bedre kjent og har lengre samtaler sammen, gjerne over et godt måltid. Ikke at man skal "joine" på noe vedkommende foretar seg uansett, eller "henge". 

Poenget er vel at mange unge menn har gått bort i fra den tradisjonelle datingformen, noen gjør det også fordi de garderer seg litt mer mot avslag og prestasjon ved å unngå formelle dater. Og det er greit. Men om man ikke går "all in" for å vise genuin interesse, får man heller ikke det samme i retur. 

Denne jenta tenker kanskje at hun tar like mye initiativ som deg, rett og slett ved at hun sender meldinger og tar kontakt. 

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neineinei, ikke gjør dette! Hvis jeg finner ut at en mann jeg virkelig liker driver og dater andre damer samtidig, dropper jeg ham umiddelbart. Tar det som et tegn på at han ikke var så interessert i meg som jeg trodde. Blir kjempeskuffa og føler meg litt lurt.

Skrevet

Dette høres rart ut. Det virker som om dere kan passe sammen. Kanskje er hun sjenert. Kanskje er du bare en rebound. Hvem vet.

Jeg ville pratet med henne og sagt direkte "Hvorfor tar du ikke styring?". Et godt forhold er der begge jobber for det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt sånn jeg og at det er mannen som inviterer ut . Kan være litt treg selv om jeg er interessert. Er liksom så vant med at mannen tar initiativ itl å møtes eller gå på date

Anonymkode: 7228d...8bf

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg si, med noen jenter så fungerer sosial status usedvanlig godt. Ville heller brukt snapchat om jeg skulle gjort noe sånt though.

Jeg vet om flere jeg har hatt sex med omtrent kun på grunn av enkelte verv, stor omgangskrets, og den som arrangerer fester. Så jeg skal ikke si at sånt ikke fungerer, men noen liker det absolutt ikke og særlig om det er obvious hvorfor du gjør det.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt sånn jeg og at det er mannen som inviterer ut . Kan være litt treg selv om jeg er interessert. Er liksom så vant med at mannen tar initiativ itl å møtes eller gå på date

Anonymkode: 7228d...8bf

Det er greit nok at det er sånn etter 2-3 dater, men om begge har lyst til å møte hverandre etter dette så er det best om begge tar initiativ. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke begynn med noe spill som noen foreslår over her -  med å redusere ditt initiativ for å se om hun tar mer initiativ. Dere er voksne og da må dere kunne snakke om sånne ting. Si det til henne på en fin måte, at du har lagt merke til at det er alltid du som foreslår å møtes og lurer på hvorfor det er sånn. Dere har datet et par måneder, hun sender masse meldinger og du foreslår om dere skal møtes alle gangene. Det virker som om det går veldig bra, tror det med initiativet er en liten detalj. 

Anonymkode: 29266...517

AnonymBruker
Skrevet

Etter 2 måneder er jeg enig i at du ikke må drive med spill, du risikerer at hun tror du har mistet interessen. Snakk med henne, fortell at du liker henne og skulle ønske at hun tok mer insj.

Personlig syns jeg ikke 2 ganger i uka er mye etter 7-8 uker, det burde eskalere hvis det er et forhold du vil ha. Man må bli en del av hverandres liv.

Anonymkode: 64ffd...bf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...