Gå til innhold

Psykomotorisk fysioterapi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg står på venteliste for å begynne med psykomotorisk fysioterapi. Har prolaps i ryggen, men det er ikke snakk om operasjon. Sliter også med nakke/skuldre og depresjon/angst. Nå har jeg fått anbefalt dette som behandling for rygg/nakkeplagene. Noen som har prøvd det og kan si noe om det?

Har inntrykk av at de som begynner med dette holder på ganske lenge, for har fått vite at det er vanskelig å komme til, og noen steder tar de ikke inn nye pasienter før en annen slutter...?

Takknemlig for svar! :)

Hilsen fra lissi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt psykomotorisk behandling hos fysioterapaut, på grunn av stiv nakke/ rygg, o dermed også mye vondt i hodet.

Når jeg var der, måtte jeg lære meg å puste riktig; jeg pustet bare i halsen/brystkassa, men man skal egentlig puste helt ned til magen. Det var en ting jeg måtte lære meg altså, pluss at jeg måtte legge om holdningen min når jeg sitter og står. Har utrolig dårlig holdning på grunn av at jeg er svak i ryggmusklaturen, så der er trening viktig!

Lykke til! Det hjalp for meg...

Skrevet

Jeg har nettopp hatt 12 behandlinger med psykomotorisk trening. Det har gått mye på kroppsholdning og avspenning, pust og i det hele tatt bevissthet rundt hvordan jeg bruker kroppen. Veldig lærerikt og nyttig. Fikk mange aha opplevelser!

Skrevet

Tusen takk for svar.

Da vet jeg litt mer om hva det går ut på. Har også fått beskjed om at jeg ikke puster med magen, så da må jeg nok bl.a. lære meg det. Gleder meg til å komme igang, bare håper det ikke blir så mye lenger å vente.

Lissi :)

Skrevet

Som svarene til de andre tilsier, så er dette en type behandling som går mye på å forandre holdning, pust og måte å gå på og sånt. Dette er jo ting som tar litt tid å endre på og krever en del egeninnsats. Tror nok resultatene ofte er bra, så sant man er tålmodig og ikke foventer bedring over dagen.

Jeg for min del hadde så dårlig kjemi med behandleren den gangen jeg forsøkte det, at det endte med at vi avsluttet etter en del behandlinger. Men det jeg lærte der har jeg jo tatt med meg da.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...