Gå til innhold

Dere med katteluke..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig lite peil på katteluker så håper noen med erfaring kan forklare,

blir det veldig lydt inntil rommet man har katteluka? f.eks jeg tenkte å kanskje ha katteluka i kjøkkendøra, men har ikke så lyst viss det blir for lydt, eller blir det akkurat som et vindu? 

Slike dører uten magnetlås, finnes det noe slags "låsemekanisme" på dem å, sånn at ikke vinden "flapper" døren opp og igjen hele tiden?:rodme:

Anonymkode: 341a1...dce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke reagert på at det blir lytt nei, men så har vi katteluke som går ut da. Er ikke så veldig mye lyd rett utenfor døra ;)  Du har vveldig mange forskjellige luker å velge mellom. De helt billigste kan jeg tenke meg at vinden klarer å ta tak i (gjetter bare, har ikke prøvd selv), men bruker du noen hundrelapper skal ikke det være noe problem. Dra på en dyrebutikk og test ut. Du kan også kjøpe mer avanserte luker som bare slipper inn chippet katt.

Skrevet

Vi har en luke med chipleser. Det er en sperre i luka, så det er ikke et problem at vinden blåser den opp. Synes det er genialt, hadde ellers fått veldig dårlig samvittighet for å gå fra mens kattene er ute.

AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere opplevd at katta drar med seg fugler eller mus inn gjennom katteluka?

Anonymkode: f1cb0...5d2

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen av dere opplevd at katta drar med seg fugler eller mus inn gjennom katteluka?

Ja, de drar med seg inn det de får med seg hjemme hos foreldrene mine iallefall. Er ikke så lenge siden en av pusene kom inn med en flaggermus.

Endret av Raindrops
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Feil

Endret av Raindrops
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Raindrops skrev:

Ja, de drar med seg inn det de får med seg hjemme hos foreldrene mine iallefall. Er ikke så lenge siden en av pusene kom inn med en flaggermus.

Da blir det ikke katteluke hos meg. Jeg må ha kontroll på hva de drar med seg inn....fugler, mus og flaggermus er ikke velkommen.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Hun ene katten vi hadde dro med seg mus nesten daglig til slutt, levende og døde, på natta og dagen. Måtte dessverre omplassere henne til slutt. Gikk ikke an å få henne til å slutte. Han andre gjør det kanskje to ganger i året. Klarer fint å leve med det.

Skrevet
5 timer siden, MarenogAron skrev:

Ja. Hun ene katten vi hadde dro med seg mus nesten daglig til slutt, levende og døde, på natta og dagen. Måtte dessverre omplassere henne til slutt. Gikk ikke an å få henne til å slutte. Han andre gjør det kanskje to ganger i året. Klarer fint å leve med det.

Husker dyrlegen sa at hunnkatter er flinke jegere. Synd for eierne. Det kan  helt klart være en psykisk  belastning å måtte takle så mye døde og lemlestede småkryp.:forvirret:

Heldigvis dabber det av ettersom de blir eldre.

Skrevet
5 timer siden, gangnedsol i elg skrev:

Husker dyrlegen sa at hunnkatter er flinke jegere. Synd for eierne. Det kan  helt klart være en psykisk  belastning å måtte takle så mye døde og lemlestede småkryp.:forvirret:

Heldigvis dabber det av ettersom de blir eldre.

Hun vi hadde begynte når vi fikk baby, og gjorde det oftere og oftere. Gikk ikke lenger når hun skapp løs mys som var så små at de krøp under lukkede dører og inn på babyens rom. Og vi måtte saumfare alle rom for blodspor og rester etter mus/fugl/snømus/firfisler hver morgen, ellers kunne ungen plutselig finne noe og få det i seg :/ Men katten fikk heldigvis et nytt hjem hvor hun har det bra i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...