Gå til innhold

Er man et barn når man er 20 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser du på en 20-åring som et barn?

Anonymkode: 8562a...0f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei da er man ung voksen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 1182d...4c0

• Liker 1
Skrevet

Nei, ungdom. Altså syns jeg 20 er relativt ungt. Hjernen er ikke ferdig utviklet som 20-åring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både å. Man er gammel nok til at man burde flytte ut og starte livet sitt og tjene til livets opphold, men ung nok til at man har konsekvens tenking som en 14 åring og er fremdeles så ung at man selv tror man er veldig moden og reflektert. Jeg tenker på en 20 åring som ungdom tror jeg.

Anonymkode: d3615...969

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

både ja og nei.

Anonymkode: 42270...48f

Skrevet

Nei man er på ingen måte barn. 

Men man er en uerfaren voksen. 

Nå er det store forskjeller i modenhet og erfaringer, men etter noen år innser de fleste at de har vokst i modenhet. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei man er ikke et barn da. Man er voksen. Ung voksen.

Anonymkode: 1f379...a27

• Liker 4
Skrevet

Man er selvsagt voksen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke.

Anonymkode: bafee...072

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både å. Man er gammel nok til at man burde flytte ut og starte livet sitt og tjene til livets opphold, men ung nok til at man har konsekvens tenking som en 14 åring og er fremdeles så ung at man selv tror man er veldig moden og reflektert. Jeg tenker på en 20 åring som ungdom tror jeg.

Litt vel generaliserende?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt vel generaliserende?

Føler du deg truffet?

Ennå ikke møtt en voksen 20 åring, men jeg har møtt mange 20 åringer jeg trodde var endel yngre pga refleksjonsevnene. Så nei.

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Det avgjøres av om du kan svare ja på disse spørsmålene (svarer du "ja" er du voksen):

Hvis du feirer jul med foreldrene dine, får de gaver til over 150 kr pr.stk? (hvis første del av spørsmålet er gal kan du skrive "ja")

Hvis du bor med foreldrene dine, lager du som regel din egen middag, og gjør du like tilnærmet like mye, eller mer husarbeid som/enn mor/far.  (hvis første del av spørsmålet er gal kan du skrive "ja")

Hvis du skal besøke dine foreldre, betaler du for reisen selv?

Endret av Herr Heftig
Skrevet

Helt individuelt, det kommer veldig an på hvor moden personen er.

Skrevet

Nei, en 20 åring er voksen. Både seksuelt og juridisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 20 år og anser meg selv som (ung) voksen. Jeg må likevel innrømme at det er flere 20-åringer jeg vil karakterisere som ungdom. Det er nok en skjønnsvurdering der modenhet er den essensielle faktoren. Selv har jeg siden 16-års alder følt at jeg har vært litt mer moden enn majoriteten av jevnaldrende personer. Jeg er likevel klar over at dette er en vanlig uttalelse og at det ikke nødvendigvis er riktig ut ifra andres øyne. Modenhet strekker seg uansett over mange områder, og selv om man er moden på et område trenger man jo ikke nødvendigvis være det på et annet. Selv er jeg en analytisk person, og det er nok på disse områdene jeg føler en klar utvikling. På andre områder som går på relasjoner og følelsesliv er jeg nok ikke noe mer moden enn andre jevnaldrende. Modenhet er også noe som utfoldes gjennom hele livet etter min mening. Jeg synes ikke det bare dreier seg om å kunne klare å forsørge seg selv og andre praktiske ting. 

Anonymkode: baf0e...5ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler du deg truffet?

Ennå ikke møtt en voksen 20 åring, men jeg har møtt mange 20 åringer jeg trodde var endel yngre pga refleksjonsevnene. Så nei.

Må nok skuffe deg der. Føler meg ikke så truffet, basert på dine utspill. Synes heller det er interessant med folk som deg, som kommer med så bastante utsagn og ikke er åpne for andres innspill.

Skrevet

Jeg tenker både og. Kommer an på hvor mentalt voksen man er.

AnonymBruker
Skrevet

Man er barn fra man er nyfødt til man fyller 18 år, og man har jo tenårsperioden fra ca.10-12 år og frem til man er 19 år. Når man er 18 er man myndig, og er umoden voksen som mangler en del livserfaring.

Ungdomstiden varer vel fra man er tenåring til man er rundt 30 år?

En 20-åring er voksen, ja, men en uerfaren voksen. Man er ung voksen. Det er jo stor forskjell på en 20-åring og en 25-åring f.eks. Det er også stor forskjell på en 30-åring og en 40-åring.

Anonymkode: c1489...f76

• Liker 1
Skrevet

Er du 20 år så er du voksen.

Om du er moden er en helt annen sak.

Alder er ikke alt. Det fins umodne brødhoder på 35 år.

Men en vanlig 20 åring? Ja, de er voksen. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...