Gå til innhold

Verste du har sett på visning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier; hva er det verste du har sett (eller opplevd) på visning?

Anonymkode: b1413...38c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle kjøpe min første leilighet og på visning i en leilighet av typen "bør gjerne oppgraderes om ikke lenge, men det går fint an å bo her ett år eller to først". Et litt alternativt par som solgte og som selv var med på visningen. På den ene veggen i stua hang en sarong, du vet den typen vi gikk med som skjørt for 15-20 år siden, angivelig fordi de var glad i annerledes pynt. Da noen åpnet både inngangsdør og altandør samtidig blåste tøystykket opp og avslørte et digert hull i veggen, type 1x1 meter stort og ca 5 cm dypt. Visningen gikk fra å være overbefolket til avsluttet på et blunk, og leiligheten ble ikke solgt.

Anonymkode: 82787...5ea

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Dusj på kjøkkenet. Var utleieleilighet da, men uansett. 

Anonymkode: 7de8e...ae3

• Liker 5
Skrevet

Et kjøkken der absoltt alle skuffer og skapdører hang på halv tolv. Det hadde ikke tatt mye tid eller kostet en formue å rette opp det verste. Greit at det er et eldre kjøkken som bør byttes ut, men det er lov å prøve litt i alle fall. Det var lignende tilstander på badet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dusj på kjøkkenet. Var utleieleilighet da, men uansett. 

Anonymkode: 7de8e...ae3

Dusj i kjelleren når leiligheten/kottet var på loftet. Dette var utleieleilighet i Oslo. Dusjen var i felles vaskerom for hele blokka og sluket var rett på sementgulvet. Det verste var at utleier ville ha 8000kr for herligheten. Var på visning for en venninne. 

Anonymkode: c3af5...88b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når leilighet ikke er vasket før visning. Snakker brune flekker i do og matflekker på plata til ovnen. 

Anonymkode: 97d17...8da

• Liker 10
Gjest Margit Spat
Skrevet

Kjempetykt støvlag på alle gulvlister. Fullt askebeger på stuebordet. Sterk lukt av sigarettrøyk inne. Stuebordet var, foruten askebegeret, dekket av et halvferdig, enormt puslespill av typen 5000 biter. På spørsmål til megler om tilstand til rør/røropplegg, svarte han at den var svært god. Samtidig kikket jeg under varmtvannsberederen, hvor det lakk vann. Det var tydelige merker av at det hadde rent vann fra denne utover gulvet i lengre tid, og at dette var kjapt og dårlig tørket vekk og forsøkt skjult under visningen. 
Dette var en leilighet som skulle selges, men som var utleid til en leietaker på visningstidspunktet. Visningen var annonsert i god tid, så den kom neppe som en overraskelse på leietaker. Merkelig at selger ikke brydde seg mer, og hadde fulgt opp bedre.  Når megler samtidig åpenbart løy, fristet det ikke akkurat å legge inn bud. Leiligheten ble ikke solgt før etter lang tid og gjentatte nedreguleringer av prisantydning. 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Margit Spat skrev:

Kjempetykt støvlag på alle gulvlister. Fullt askebeger på stuebordet. Sterk lukt av sigarettrøyk inne. Stuebordet var, foruten askebegeret, dekket av et halvferdig, enormt puslespill av typen 5000 biter. På spørsmål til megler om tilstand til rør/røropplegg, svarte han at den var svært god. Samtidig kikket jeg under varmtvannsberederen, hvor det lakk vann. Det var tydelige merker av at det hadde rent vann fra denne utover gulvet i lengre tid, og at dette var kjapt og dårlig tørket vekk og forsøkt skjult under visningen. 
Dette var en leilighet som skulle selges, men som var utleid til en leietaker på visningstidspunktet. Visningen var annonsert i god tid, så den kom neppe som en overraskelse på leietaker. Merkelig at selger ikke brydde seg mer, og hadde fulgt opp bedre.  Når megler samtidig åpenbart løy, fristet det ikke akkurat å legge inn bud. Leiligheten ble ikke solgt før etter lang tid og gjentatte nedreguleringer av prisantydning. 

Vet ikke hvor mye føringer huseier egentlig kan legge på leietaker? Huseier skulle selge leiligheten vi leide for en del år siden, og vi rydda og stressa og kom oss ut for visningen. Men det ble ikke solgt. Fikk stadig meldinger om visning og til slutt ga vi mer og mer faen. Vi holdt der ryddig, men vi sluttet å prøve å fjerne spor av at det bodde folk der. 

Anonymkode: f522c...084

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er sted hvor kjøkkenbenken var klissete og smulete, og det var ikke tvangssalg. 

Var på visning for å leie en gang og da var det toalett på en forhøyning på soverommet, med forheng fremfor. 

Anonymkode: 23d0b...b17

• Liker 4
Skrevet

Utleieleilighet. Han som bodde i leilligheten på daværende tidspunkt satt i sofaen iført slåbrok og røkte.

• Liker 7
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor mye føringer huseier egentlig kan legge på leietaker? Huseier skulle selge leiligheten vi leide for en del år siden, og vi rydda og stressa og kom oss ut for visningen. Men det ble ikke solgt. Fikk stadig meldinger om visning og til slutt ga vi mer og mer faen. Vi holdt der ryddig, men vi sluttet å prøve å fjerne spor av at det bodde folk der. 

Anonymkode: f522c...084

Greit nok at leiligheten/huset ser bebodd ut, men overfylte askebeger og stinn røyklukt er IKKE ok på visning. 

AnonymBruker
Skrevet

Var på visning for å leie en leilighet, fant på finn.no. Jenta som bodde i leiligheten fra før av (hun leide også) var den som viste oss leiligheten, og på slutten sa hun "jeg klarer ikke å ti stille om dette, men leiligheten er solgt".

Viste seg at eier av leiligheten ikke hadde betalt avdragene til banken, leiligheten var tatt i fra ham ved dom, solgt og nye eiere skulle ta over om en måneds tid.

Vi kontaktet eier, som nektet plent på dette, han hadde nemlig "aldri hørt om noe tvangssalg".

Fant oss et annet sted å bo :P

Anonymkode: 6ab5e...3a8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg våget meg ut i en av ghettoene i Oslo Nord for noen år siden for å se på en 2-roms til salg. Det var i toppetasjen på blokka.

Boligen var tømt og innredningen så orginal ut fra 60-tallet. Det var vegg til vegg tepper som var løse i kantene.

Leiligheten så slitt ut på overflaten, men ellers ikke noe spesielt å se.

Siden bl.a. studeteppet var løst så tok jeg en titt under. Der var det liv! Masse insekter som grabbet ut der!

Leiligheten ble solgt etter første visningshelg. Tipper kjøperne glemte å sjekke visse områder:P

Anonymkode: 6c04f...f4a

• Liker 8
Skrevet

En venn av meg bodde i en leilighet han skulle vaske ut av før han flyttet. For å gjøre det ordentlig, løftet han vekk vegg-til-vegg-teppet.  Der hadde noen jaggu tegnet opp et sånn lik-omriss.  Sikkert på kødd,  men likevel. 

• Liker 7
Skrevet

Var på visning på et hus som var veldig gammelt men med veldig stor tomt. Huset var greit nok det for å være så gammelt men huseier hadde ikke gjort en innsats for å gjøre rent og tv'en sto på i stua når vi kom. Askebeger sto på bordet med halve sigaretter oppi og mens vi sto i stua smatt det en katt mellom beina på oss (matskålen til katten sto på gulvet). Da vi gikk opp i andre etasje var det en gardin fremfor ene veggen, så ut som det var til et lite kott under skråtaket, men bakom gardinen var det et hull i taket grunnet fukt. Alt rundt hullet var råttent. 

Huset var vel ikke det som avgjorde prisen på huset men de nye eierene flyttet rett inn og det ser ikke ut til at de holder på med noe oppussing heller. Hver sin smak da 😁

• Liker 3
Skrevet

Møtte opp på meglerkontoret der vi fikk nøkkel og betalte et depositum, deretter fikk vi addressen til stedet og beskjed om å "dra å sjekk det ut alene".. Når vi kom dit var leiligheten skitten, det var flere hull i veggene, det lå en skitten madrass slengt på gulvet blant masse røyksneiper. Bildene i annonsen viste seg å være hentet fra nettet og lignet ikke det spor på leiligheten.

• Liker 1
Skrevet

Tja her er det vel to situasjoner som utpeker seg. Den ene litt morsom : var på en visning på ett nydelig småbruk etter Asker. Det var virkelig wow. De hadde ett lekert utekjøkken hvor de stekte hjemmelaget pizza til de på visningen. Vel der var der en ufyselig og veldig hoven megler skikkelig blææ som stod og preika om stedet han fikk en bit av pizzaen og mens han stod og snakket til alle rundt seg og tok en big av pizzaen, brant han seg og spyttet hele pizzastykket opp på stakkars eieren av stedet :tongue:

så har vi det huset som i utganspunktet var uaktuel men vi var i området og tenkte å ta en titt. Vel huset lå på 700 m2 tomt og koster 7500 000. Den lå i Bærum men ikke spesielt godt til. Dette var en del år siden når nyoppussede hus lå i den prisklassen. Men dette var altså oppussings objekt. Vi var de eneste på visning. Vel når vi komm inn der så fikk jeg ikke puste det hadde tydelighvis en eller annen form for fuktskade som hadde resultert i tepper av svart og grønn mugg. Bokstavelig talt tepper!! Vegger og gulv var dekket med hårete mugg som stakk ut en cm. Når vi lurte på kjelleren sa meglern at dit hadde hun ikke gått fordi hun ikke turte!! Vel det er desidert det verste huset jeg har sett noen gang. Jeg har omtrent fortsatt mareritt av det

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tut 

Anonymkode: fd3ef...798

• Liker 2
Skrevet

Nr1: vanlig bolighus uten dusj,,bare badekar.

Nr2: var mer typen som bodde der da, men vi måtte ta av oss på bena og gulvet var veldig møkkete han selv satt på pcen  og det stod "hvit makt" over skjærmen, et raskt søke hjemme viste at der var akkurat det vi mistenkte.

Nr 3. Husets grunnmur hadde sunket på siden og hun som bodde der skyldte på at hun hadde ødelagt gulvet med for mye vann når hun vasket...

Skrevet (endret)

Jeg var på visning en gang for ca 20 år siden og venninna mi ble med for å se på den. Det var noe av det verste jeg har sett. Inngangen var superliten og det virket råttent der og med en gang du så inn i leiligheten fra inngangsdøra, så så du rett på en oppvaskkum som var så stygg og gammel at det lignet noe du ser i et nedfallent verksted eller et u-land i jungelen. Det lignet en keramisk grå gammel sement- aktig vask og benk. Det så ut som om ingen noensinne kunne bo der. Det tror jeg faktisk ikke noen kunne. Vi gikk ikke inn i leiligheten en gang for det var så fælt at man bare måtte snu. Grøss og gru altså.

Endret av Lilia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...